Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Setra 415 LE: Skoro gradski model
Kada se kaže Setra, odmah se pomisli na luksuzne turističke autobuse, daleke destinacije, široke horizonte, luksuzni ambijent. Ipak, kuća iz Ulma ima i biznis klasu, kao što je upravo ovaj model 415 LE, koji je linijski autobus, elegantno projektovan, sa maksimalnom upotrebljivošću na umu. S obzirom da se radi o jednoj Setri, čak ni kataloška cijena od 245.000 eura nije tako strašna.
Ovaj model pripada porodici Multiclass, pošto ima niski pod na prednjoj i srednjoj sekciji kao kod gradskog autobusa, dok je stražnji dio autobusa u međugradskoj izvedbi.Silaskom sa scene modela NF, koji nije bio usklađen sa Euro 6 normama, ovo je sada Setrin osnovni model u gami, a homologovan je kao gradski autobus klase I, sa tri stepenika u sredini, dvokrilnim vratima i pneumaticima dimenzija 275/70 koji “spuštaju” prag na udaljenost od svega 305 mm od tla. Međutim, ovaj autobus može da se klasifikuje i kao međugradski autobus klase II, sa proširenim centralnim vratima i mehanikom tipičnom za linijske modele.Mercedesov motor ima svega 7,7 litara, ali razvija dobrih 354 KS, a upareni su sa automatskim ZF-ovim ili Voithovim šestostepenim mjenjačem, a u kombinaciji su i Voithov ručni mjenjač sa šest brzina. Na testovima model je pokazao potrošnju od 23,5 litara što je povoljno uzevši u obzir da UL model troši više.
Pozicija za vožnju je veoma visoka za jedan low-entry model, koji po pravilu vozaču omogućuje istu poziciju kao gradski modeli. Kod LE verzije, vozač se nalazi na podijumu na koji se penje preko dva stepenika. To poboljšava vidljivost i kontrolu vozila, a i inače se ova Setra vozi lahko kao i svi modeli iz ove kuće, mada međuosovinski razmak od 6,3 metra ipak nalaže određenu opreznost.Sve ostalo je uobičajeno – komandna tabla i prekidači su kao kod serije 400. Jedina zamjerka su retrovizori, koji nisu na nivou koji očekujemo od jedne Setre, ali i to spada u cijenu biznis klase.
UNUTRAŠNJE DIMENZIJE (dimenzije u cm) |
|||
Prednja vrata |
Centralna vrata |
Hodnik |
Sjedišta za putnike |
Udaljenost od tla 30,5 |
Udaljenost od tla 37,5 |
Visina 264-193 | Širina sjedeće površine 45 |
Širina 83-100 | Širina 103-106 | Širina 50 | Dubina sjedeće površine 41 |
Stepenice – nema ih | Stepenice – nema ih | Podesti 30/20/18 | Visina naslona 65 |
KARAKTERISTIKE |
|
DIMENZIJE I MASA |
|
Dužina/međuosovinski razmak | 12,300/6,330 mm |
Visina/širina | 3,350/2,550 mm |
Prepust naprijed/nazad | 2,700/3,300 mm |
Masa/ukupna masa | 12,300/18,000 kg |
Mjesta za sjedenje/ukupno | 45+1/78 |
MOTOR |
|
Tip | MB OM 936 LA, Euro 6, EGR+SCR |
Broj cilindara/radna zapremina | 6 u liniji/7,697 cm3 |
Snaga | 260 kW/357 KS pri 2,200 o/min |
Obrtni moment | 1,400 Nm pri 1,200 o/min |
Mjenjač | Automatski ZF sa 6 brzina + rikverc |
OGIBLJENJE |
|
Naprijed | Nezavisno, 2 zračna jastuka |
Nazad | Kruta osovina, 4 zračna jastuka |
KOČNICE SA EBS-om i ESP-om |
|
Osovine | Disk/Disk |
Retarder | Hidraulični ZF |
izvor: Veliki točkovi