Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Šampion električnih autobusa 2024: Mercedes eCitaro G
Lokalno bez emisija, potpuno električni Mercedes eCitaro G šampion je električnih autobusa 2024. Niskopodni zglobni gradski autobus sa trokrakom zvijezdom ponovno je dobio najbolje ocjene od žirija visokog kalibra u ovogodišnjem testu poređenja električnih autobusa u organizaciji časopisa Omnibusspiegel bus.
Prošle godine, Mercedes eCitaro – koji je u to vrijeme učestvovao u verziji solo autobusa – već je bio na prvom mjestu u odnosu na sve konkurente i osvojio željenu titulu. Na šestom izdanju renomiranog testa poređenja električnih autobusa, koje je održano u Bonu sredinom aprila 2024. godine, više od 40 međunarodnih specijalizovanih novinara i predstavnika kompanija za prevoz putnika provelo je četiri dana pomno proučavajući najnovije niskopodne zglobne autobuse sa baterijom.
Pored probnih vožnji na izazovnoj probnoj stazi koja vodi kroz predgrađe Bona, program testera je uključivao i vožnju kao putnici. Iskusni profesionalci u radionici i servisni tehničari također su ocijenili lakoću servisiranja i popravke svih vozila koja učestvuju u provjeri u radionici. Nakon opsežnih probnih putovanja, testeri su dodijelili bodove za udobnost putnika, upravljivost za vozače, kvalitet proizvodnje i završne obrade i lakoću servisiranja svakog autobusa. Mercedes eCitaro G dobio je najviše bodova.
Na ovogodišnjem uporednom testu električnih autobusa, Mercede eCitaro G učestvovao je u svojoj trenutnoj verziji sa litijum-jonskim baterijama treće generacije (NMC3). Testni autobus je bio opremljen sa šest visokonaponskih baterija ukupnog energetskog kapaciteta od oko 588 kWh, čime je osigurano da zglobni autobus sa četiri vrata ima adekvatan domet rada. Alternativno, zglobni autobus eCitaro dostupan je sa najmanje četiri i najviše sedam baterija sa kombinovanim kapacitetom do 686 kWh.
Raspored putničkog prostora eCitara odgovara poznatim Citaro modelima. Kao i putnici, vozač eCitara je također na poznatoj teritoriji i ne mora se prilagođavati velikim promjenama. Kokpit testnog vozila kombinuje funkcionalnost i udobnost. Sasvim namjerno, instrumentacija, kontrole i koncept rada se tek neznatno razlikuju od Citara sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem – to vozačima olakšava brzo prebacivanje između vozila.
Sigurnost je uvijek glavni prioritet za Mercedes autobuse. Kao i svaki zglobni autobus sa trokrakom zvijezdom, testni autobus u uporednom testu električnih autobusa bio je opremljen dinamičkim Articulation Turntable Controllerom (ATC), koji osigurava optimalne karakteristike upravljanja, visoku stabilnost i veliku sposobnost manevrisanja. Ostale karakteristike opreme na testnom autobusu uključuju akustični sistem za uzbunjivanje vozila (AVAS), pomoćni sistem pri skretanju zasnovan na bočnom štitniku i aktivni sistem pomoći pri kočenju Preventive Brake Assist.
Novi sistemi uključuju pomoćni sistem pri skretanju Sideguard Assist 2, koji reaguje i još preciznije upozorava ako postoji opasnost od sudara sa pješacima i biciklistima, a sada nadgleda i područje na strani vozača. Frontguard Assist je potpuno nov. Otkriva i upozorava na prepreke ili ljude direktno ispred vozila. Zajedno sa kamerom za vožnju unazad, koja sada dolazi kao standard, ili još više sa opcionim sistemom kamera od 360° u solo vozilu ili 270° sistemom kamera u zglobnom autobusu, vozačima se pruža sveobuhvatan sistem informacija i upozorenja za to područje oko njihovih eCitaro autobusa.
Još jedna nova karakteristika je inteligentni pomoćni sistem za brzinu i saobraćajne znakove. Konačno, sistem za praćenje pritiska u gumama (TPM) i Attention Assist (AtAs) pomoćnik za pažnju, kao i interfejs za korištenje alkotesta na radnom mjestu vozača biće usvojeni kao standardna oprema.