Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
RVK Köln naručio 18 Solaris Urbino 18 hydrogen autobusa
Regionalverkehr Köln GmbH (RVK), osnovan 1. juna 1976. godine, a prve autobuse na vodik je počeo koristiti već 2011. godine. U saobraćaj su puštena dva Phileas 18 autobusa holandskog proizvođača APTS (Advanced Public Transport Systems). Radilo se futurističkom vozilu sa ultramodernom tehnologijom koje je nažalost imalo previše problema u eksploataciji, što je na kraju dovelo i do sloma APTS. S obzirom na fantastične ideje koje je ovo vozilo prezentovalo, bila je šteta što se ovakav projekat zaustavio.
Kako bi napunili gorivo, dva Phileasa su se morala voziti do Chemparka u Hürth na jugozapadu Kelna. Ovdje je vodik proizveden kao otpadni proizvod u proizvodnji PVC-a. Do tada je bio beskorisno uništen kao neupotrebljiv paljenjem. Konačno, otpad se mogao dobro iskoristiti i, štoviše, učiniti transport ekološki prihvatljivim. Ali kao što smo rekli, autobusi su podbacili, međutim RKV nije odustajao od vodika.
U međuvremenu, prema saopštenju za javnost od 23. avgusta, RVK već ima u upotrebi 72 autobusa na vodik, proizvedenih od strane proizvođača Van Hool (New A 330 FC) i Solaris (Urbino 12 hydrogen). Do kraja godine očekuju se prvi autobusi sjevernoirskog proizvođača Wrightbus tipa GB Kite hydrogen, tako da će RVK uskoro imati 100 autobusa na vodik. Ljudi su zadovoljni tehnologijom.
U aprilu 2022. godine, RVK je dobio odluku o finansiranju od njemačkog saveznog ministarstva prometa (BMDV) za 108 hibridnih autobusa na gorive ćelije na vodik. Potom je raspisao tendere za isporuku odgovarajućih autobusa u nekoliko postupaka dodjele, uključujući isporuku 29 zglobnih autobusa sa pogonom na vodik. Nedavno je ugovor za isporuku 18 zglobnih autobusa sa gorivnim ćelijama, koji će biti isporučeni u drugoj polovini 2024. godine i koji će se koristiti u regiji oko Kelna i Bona dodjeljen, a pobjednik je Solaris i njegov model Urbino 18 hydrogen.
Generalni direktor RVK-a Marcel Frank je izjavio: “Samo zahvaljujući podršci BMDV-a možemo dalje proširiti našu posvećenost održivom lokalnom javnom prevozu. Zglobni autobus na gorive ćelije je nedostajao do sada te sada možemo zatvoriti ovu prazninu.” Olivier Michard, Solarisov šef prodaje, marketinga i postprodaje, dodao je: “Veće područje Kelna i Bona postaje evropski lider u korištenju hidrogenske tehnologije u javnom prevozu. Počevši od prve narudžbe Solaris vozila 2020. godine, pokrenuli smo partnerstvo sa RVK-om koje postavlja nove standarde za evropske transportne operatere.”
Još 25 Urbino 18 hydrogen autobusa je naručio DVG iz Duisburga u julu ove godine. Novi zglobni autobusi će voziti na osovinama koje proizvodi ZF iz Friedrichshafena na Bodenskom jezeru. Pogon će im davati centralni električni motor TMF 35-44-4 iz TSA (Traction Systems Austria). Ne postoji konvencionalni motorni prostor (kao kod dizel autobusa), pa se sjedišta mogu bolje rasporediti u ovoj oblasti. Time se povećava i putnički kapacitet autobusa.