RSVG Troisdorf: Prvi električni autobusi u kompaniji su proizvođača BYD

Share your love

Rhein-Sieg Verkehrs-Gesellschaft (RSVG) je transportna kompanija drugog po veličini njemačkog okruga, Rhein-Sieg Kreis (između Bona i Kelna). Transportno područje se proteže od Bona na zapadu do Waldbröla (okrug Gummersbach), udaljenog 52 kilometra, i od Linza na jugu (u susjednoj pokrajini Rajna-Falačka) do Kelna na sjeveru. RSVG je osnovan 1972. godine spajanjem Siegburger Verkehrs Gesellschaft (SVG), Verkehrsbetriebe des Rhein-Sieg-Kreises (VRSK) i Rhein – Sieg Eisenbahn (RSE), kojeg ne treba miješati sa privatnom željezničkom kompanijom danas poznatom pod ovim imenom.

RSVG je svoje prve električne autobuse pustio u rad na prelazu juna u juli, a radi se o šest BYD autobusa modela K9 UD, poznatih i kao BYD eBus-12. Iako je BYD kineski proizvođač, ova vozila nisu napravljena u Kini, već u fabrici BYD-a u Mađarskoj.

Na početku vozila su se koristila za obuku vozača, a od 15. jula su u redovnom prometu na cestama i radiće na ukupno osam linija. Iz kompanije su poručili da će oni raditi od Bona do ruralnih područja, kao i regiji Bergisches Land. To će omogućiti kompaniji da stekne iskustvo o tome kako se oni ponašaju u kojim uslovima vožnje. Međutim, njihova primjena ne bi trebala biti ograničena na ove linije. Naprotiv, trebalo bi ih eventualno koristiti svuda, tj. na svim linijama. Prije nabavke vozila, RSVG se raspitao u kompanijama kao što su NEW u Mönchengladbachu ili DB Regio Bus Mitte u Mainzu koje imaju ovakve autobuse i njihove reakcije su bile vrlo pozitivne.

BYD navodi da je domet vozila od 400 do 450 kilometara – u zavisnosti, naravno, od toga koliko je grijanja potrebno zimi i koliko hlađenja klima-uređaju treba ljeti. RSVG je malo oprezniji u tom pogledu, navodeći domet od 340 do 360 kilometara, što je opet u globalu veoma impresivno za električne autobuse.

U skladu s tim, novi RSVG električni autobusi su čisti depo punjači koji se uključuju u strujnu utičnicu tokom noćne pauze u radu. Dopunjavanje na ruti je nepotrebno s obzirom na domet autobusa. Maksimalna moguća snaga punjenja je 150 kW, ali punjenje je obično sporije i na ‘samo’ 40 kW. Punionice se nalaze na dvije lokacije u depou u Henefu: dvije u zoni ulaza i izlaza iz depoa, ostale u zoni štanda za ispitivanje kočnica. Punjenje se vrši preko kabla i CCS kombinovanog utikača.

Novi električni autobusi RSVG imaju troja dvokrilna vrata i dugi su 12 metara. Iz uprave kompanije su pojasnili da su prije nekoliko godina uveli pravilo da solo vozila duga 12 metara trebaju imati troja vrata, a zglobni autobusi četiri. To omogućava brži protok putnika i pokazalo se odličnim u praksi.

Tehnički podaci – BYD K9 UD:
– Dužina: 12.000 mm
– Širina: 2.550 mm
– Visina: 3.300 mm
– Međuosovinsko rastojanje: 5.900 mm
– Maksimalni kapacitet putnika: 90 putnika, 32 sjedišta u RSVG verziji sa troja vrata
– Snaga motora: 2 x 150 kW = 300 kW
– Kapacitet baterije: 422 kWh
– Baterija: litijum gvožđe fosfat (LiFePh)
– Punjenje: ili preko kabla i CCS kombinovanog utikača ili preko krovnog pantografa
– Ukupna težina: 19.500 kg

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *