Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Razočaravajuća 2023. godina za Ebusco: Gubitak EBITDA i prebacivanje proizvodnje u Kinu
Ebusco je ostvario 102,4 miliona eura prihoda u 2023. godini, zabilježivši gubitak EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) od 95,7 miliona eura, u poređenju sa 34,8 miliona eura negativnih godinu dana ranije, i neto gubitak za godinu od 120,1 miliona eura (u odnosu na 32,2 miliona eura u 2022.). Neto gotovinska pozicija Ebusca iznosila je 27,9 miliona eura na dan 31. decembra 2023. u odnosu na 95,2 miliona eura na dan 31. decembra 2022.
Istovremeno, knjiga narudžbi proizvođača električnih autobusa porasla je sa 1.474 na 1.719 autobusa na kraju godine. U ovom trenutku kompanija ima više od 125 autobusa pripremljenih za isporuku, uključujući više od 80 autobusa Ebusco 3.0.
U ovoj godini holandska kompanija očekuje prihod veći od 325 miliona eura i pozitivan EBITDA “ponderiran prema drugoj polovini godine”. Sada je kompanija prešla na novi poslovni model fokusirajući se na proizvodnju po ugovoru. Kao posljedica ovoga, Ebusco 3.0 se sada proizvodi u Kini.
Posljednjih mjeseci na čelo Ebusca postavljen je novi liderski tim kako bi se ubrzala i implementirala prilagođena strategija montaže. Dolaskom iskusnog finansijskog direktora Jurjena Jongme, privremenog izvršnog direktora Franka Meursa i glavnog izvršnog direktora Roalda Doggea, upravni odbor je stekao dragocjeno iskustvo koje će pokrenuti potrebna poboljšanja performansi.
Ebusco je nedavno promijenio svoj poslovni model prema “prilagođenoj strategiji montaže kako bi povećao našu proizvodnju uz podršku nezavisnih partnera za montažu. Naši partneri imaju dugu reputaciju u montaži autobusa, pružajući im dobar pristup kvalifikovanoj radnoj snazi i omogućavajući Ebuscu da iskoristi svoj postojeći lanac snabdjevanja i dobavljače”, kažu iz Ebusca. Ime partnera za montažu do sada nije spomenuto, ali ko-izvršni direktor Peter Bijvelds je tokom web-prenosa rezultata za 2023. izjavio da se Ebusco 3.0 sada proizvodi u Kini.
Prvi rezultati ove strategije, navodi Ebusco, “već su vidljivi i uključuju strukturno povećanu proizvodnju, poboljšanje naše pouzdanosti isporuke i fleksibilniju osnovu troškova koja će, vremenom, rezultirati boljom ekonomikom jedinice. Prilagođena strategija montaže efektivno je implementirana u drugoj polovini 2023. godine, kada je prva serija autobusa 3.0 prevezena nazad u Holandiju u roku od šest mjeseci. Ovo kraće vrijeme isporuke nam omogućava da postignemo brže vrijeme do novca i bolje performanse kupaca u budućnosti u odnosu na prethodne 3.0 narudžbe.”
U 2023. godini Ebusco je isporučio ukupno 178 autobusa. Prihod za cijelu 2023. godinu iznosio je 102,4 miliona eura. Ebusco naglašava da je “na naše smjernice o prihodima za 2023. utjecao niži napredak od očekivanog u završetku izgradnje autobusa i promjena u certifikaciji mobilnih energetskih kontejnera. U konačnim rezultatima, došlo je do dodatnog utjecaja od pet miliona eura koji se odnosi na kazne i buduće obaveze izvršenja i dodatni pomak u prihodima koji će sada biti priznat u ovoj godini. Ponavljamo da su svi autobusi za koje je predviđen prihod u 2023. godini u proizvodnji u Deurneu ili kod naših partnera i doprinijet će prihodima u 2024. godini.”
U posljednjim kvartalima Ebusco navodi da je prešao na selektivniji pristup tenderima, pri čemu je kompanija pažljivije procjenjivala rokove isporuke i druge uslove prije podnošenja ponude. “Bruto profit kao procenat prihoda smanjen je sa 14,0% pozitivnih u 2022. na 6,7% negativnih u 2023., prvenstveno zbog kazni u vezi sa zakašnjelom isporukom. Ove kazne se priznaju kroz niže prijavljene prihode i veće troškove nastalih u COGS-u”, navodi se u Ebuscovoj izjavi za štampu.
Kao posljedica nove strategije montaže, Ebusco navodi da je kompanija smanjila svoju radnu snagu. Donesena je i odluka da se smanje komercijalne aktivnosti izvan Evrope (obustavljeni projekti u Australiji i SAD). Rezultati ovih akcija trebali bi početi da postaju vidljivi u operativnim rezultatima od drugog kvartala s punim efektom u drugoj polovini 2024. godine.