Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Rale turs značajno unaprijedio vozni park sa šest vozila
Prvih pola godine za kompaniju Rale turs iz Banja Luke je bilo jako dinamično. Poslovne operacije su se nakon korona virusa stabilizovale, ali vanjske političke okolnosti su se negativno odrazile na poslovanje, prije svega zbog poskupljenja dizela i rezervnih dijelova. Ipak, i u takvim uslovima kompanija bilježi odlične rezultate. To se ogleda i u obnovi flote koja je do sada proširena sa šest novih vozila i to sva iz grupacije Daimler buses – Mercedes i Setra.
Rale turs posluje više od 20 godina u gradskom i prigradskom prevozu putnika. Donedavno je vozni park bio kompletiran sa MAN modelima Lion’s City, Lion’s Comfort i Lion’s Regio, međutim desio se zaokret pa je prednost sada dobila Daimler grupa.Vozni park su pojačala dva Mercedes Vario O818 i čak četiri Setre 415 UL. Ovo su prve Setre 400 kod ove kompanije, a interesantno je da je zadnji Setra autobus u ovoj kompaniji bila Setra 215 HD. Direktor kompanije, Dragomir Railić, je istakao da nemaju neki poseban razlog zašto su sa MAN autobusa prešli na Setre i da je to više kao neki test, čisto da probaju i “kraljice” kako popularno zovu Setra autobuse.
Prvi koji je stigao od spomenutih šest vozila je Mercedes Vario O818. Vozilo je proizvedeno 2007. godine i ima motor snage 180 konjskih snaga. Ispunjava Euro 4 normu ispušnih gasova te posjeduje ručni mjenjač. Od ostale opreme vrijedi spomenuti retarder, tempomat i frižider. Vozilo je opremljeno sa 28 sjedišta plus vozač, a radi se o izvedbi sa turističkim sjedištima proizvođača Vogel. Drugi Vario je također 2007. godina i osim boje, ima kompletnu istu opremu kao i prethodnik. Jedina je razlika što je drugi Vario stigao kao redizajn i ima automatski mjenjač.
Kada govorimo o Setrama, od četiri pristigle dvije se izdvajaju pošto su stigle iz iste kompanije i imaju istu kolor šemu. Samim tim to znači da je i paket opreme kompletno isti. Obje Setre su, kako smo već spomenuli, model 415 UL i razlika je jedino u zadnjem broju tablica: 390 i 391. Obje su proizvedene 2006. godine i imaju Euro 4 motor koji u kombinaciji sa ručnim mjenjačem od šest brzina isporučuje 299 konjskih snaga. Unutrašnjost ima mjesta za 84 putnika od čega je 45 putnika koji sjede i naravno vozač. Od ostale opreme možemo spomenuti da vozila imaju displej, tempomat, retarder te frižider.
Preostale dvije Setre 415 UL karakteriše plava boja. Ona koja je u potpunosti plava je možda, prema našem mišljenju, i najatraktivnija. Kao i bijele, i ona je proizvedena 2006. godine i ima Euro 4 motor. Međutim, ona je opremljena sa jačim motorom od 354 konjske snage u kombinaciji sa ručnim mjenjačem. Unutrašnjost je što se tiče kapaciteta ista kao i prethodne dvije baš kao i dodatna oprema (displej, tempomat, retarder te frižider). Prilikom naše posjete stigla je i četvrta Setra 415 UL, a ona je urađena u plavo-bijeloj kolor šemi.
Vozilo je proizvedeno 2007. godine i ima ručni mjenjač uz motor snage 299 konjskih snaga. Vozilo je od po dolasku otišlo na tehničko-vizuelno sređivanje, tako da nismo imali prilike da ga detaljno poslikamo, ali smo sigurni da ćemo veoma brzo imate slike i ovog vozila na našem forumu.
Zahvaljujemo se gospodinu Railiću na odvojenom vremenu za naš portal i prilici da prezentujemo njihova nova vozila. Želimo puno uspješno pređenih kilometara sa novim vozilima, a u nastavku pogledajte i fotogaleriju:
slike: Marko Šipka