Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Prvi serijski Mercedes eCitaro G Fuel Cell isporučeni kompaniji Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, ili skraćeno rnv, postavlja važan standard za povećanje ekološke prihvatljivosti u lokalnom javnom prevozu unutar regije Rajna-Nekar: prvi na svijetu potpuno električni Mercedes eCitaro zglobni autobus iz serijske proizvodnje sa gorivnom ćelijom kao proširivačem dometa i sa dometom do 400 kilometara koriste se u gradskom saobraćaju u gradovima Mannheim i Heidelberg. Svečana primopredaja prva tri vozila Mercedes eCitaro G na gorive ćelije održana je krajem prošlog mjeseca u prostorijama rnv depoa na adresi Heidelbergu u prisustvu mnogih zvanica.
Till Oberwörder, izvršni direktor Daimler Busesa: “Ponosni smo na dugogodišnje partnerstvo sa Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, koje se očituje u današnjoj primopredaji prvih Mercedes eCitaro G Fuel Cell autobusa sa gorivnim ćelijama. Mjesto rođenja i proizvodnje naših gradskih autobusa i sjedišta rnv-a usko su povezani u Mannheimu, što jača ovu lokaciju unutar regije Rajna-Nekar za obje kompanije.”
Pored tri eCitaro G vozila na gorivne ćelije, još 45 eCitaro zglobnih autobusa identičnog dizajna biće isporučeno sukcesivno do sredine 2025. godine. 40 od ukupno 48 vozila bit će namijenjeno redovnom radu u Mannheimu i Heidelbergu. Ostalih osam autobusa će se koristiti u Ludwigshafenu na Rajni. Osim toga, rnv ima opciju narudžbe za dodatnih 27 eCitaro G vozila na gorive ćelije, s kojima se kvota rnv-ovih autobusa može povećati na ukupno 75 potpuno električnih zglobnih autobusa s gorivnim ćelijama koje osigurava Daimler Buses do 2027. godine, ako je potrebno.
rnv je sebi postavio cilj da do 2032. godine svoj cjelokupni vozni park u gradskom području Mannheim-Ludwigshafen-Heidelberg pretvori u lokalne vožnje bez emisija. Potpuno električni autobusi sa Mercedes zvijezdom daju važan doprinos tome: Od 2018. transportna kompanija sa sjedištem u Mannheimu već je dobila 36 električnih solo autobusa eCitaro i integrisala ih u redovne usluge.
Električni zglobni autobusi sa troja vrata i proširenjem dometa sa gorivnim ćelijama imaju po četiri baterije sa najnovijom generacijom litijum-jonskih baterija (NMC3) i kapacitet baterije od 392 kWh po vozilu. Oni čine osnovu za napajanje. Snabdjevanje vodikom gorivne ćelije od 60 kW obezbjeđuje šest H2 cilindara, svaki kapaciteta pet kilograma, ugrađenih na krov vozila. Rezervoari vodika se pune desno iznad druge osovine u smjeru vožnje.
I srednja i zadnja osovina zglobnih autobusa imaju pogon. Vozilo pokreću dvije niskopodne portalne osovine sa elektromotorima u blizini točkova, svaka snage 250 kW. Električni motori proizvode 141 kW po točku i generišu obrtni moment od 494 Nm. Ovo rezultira izvanrednim obrtnim momentom od 11.000 Nm po točku zahvaljujući fiksnom omjeru. Ovo osigurava visok nivo prianjanja i dobre performanse čak i na zahtjevnim usponima na putu, i omogućava da ovo vozilo ima domet od oko 400 kilometara.
Atraktivan dizajn eksterijera i enterijera, sistem za podizanje karoserije, veliki linijski displeji, sistem za praćenje pritiska u gumama (TPM), senzor za kišu i svjetlo, kao i LED tehnologija za kratka i duga svjetla, svjetla za krivine, prednja svjetla za maglu i dnevna svjetla su samo mali izvod iz opreme.
Sigurnosna oprema u električnim zglobnim autobusima rnv eCitaro G sa gorivnim ćelijama također uključuje razne najsavremenije sisteme pomoći. Ovo uključuje prvi aktivni pomoćni sistem pri kočenju na svijetu Preventive Brake Assist, koji je posebno razvijen za autobuse u redovnom saobraćaju. Zajedno sa Sideguard Assist-om, ovo štiti posebno ranjive učesnike u saobraćaju.
Putnički prostor novih autobusa karakteriše dopadljiv dizajn. To se kreće od Mercedes City Star Eco sjedišta kojih ima 50. Ona sa sivim ili narandžastim platnenim presvlakama donose dozu upečatljivih svježih nota uz rukohvate pastelno narandžaste boje i poda u imitaciji drveta. Informacije i zabavu u vozilu pruža dvanaest duplih USB utičnica za elektronske uređaje putnika, kao i dva velika TFT ekrana od 29 inča. Osnovni krovni sistem klimatizacije EvoThermatic sa toplotnom pumpom i aktivnim filterom sa antivirusnom funkcijom, kao i dodatni filteri za grijače sa ventilatorom, obezbjeđuju zdravu i udobnu klimu na brodu. Ručno upravljana sklopiva rampa pored srednjih ulaznih vrata i dva prostora za specijalnu upotrebu oko vrata 2 i 3 čine autobuse lakšim za upotrebu, posebno za putnike sa ograničenom pokretljivošću, one sa biciklima i roditelje sa kolicima.
Kompanija Rhein-Neckar-Verkehr GmbH upravlja autobuskim, lakim i tramvajskim linijama u gradovima Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen am Rhein, kao i sa dvije regionalne željezničke linije. Preduzeće se prostire na površini od oko 62.000 hektara sa dužinom trase od oko 860 kilometara. Vozni park broji oko 250 autobusa i 190 željezničkih vozila. Usluge transporta koristilo je oko 145 miliona putnika u finansijskoj 2022. godini.