Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Prvi novi MAN Lion's Coach autobusi stigli i u BiH!
Krajem aprila i Bosna i Hercegovina se pridružila listi zemalja koje se mogu pohvaliti da njihovi prevoznici imaju najnoviju generaciju MAN Lion's Coach autobusa. Ponosni vlasnici prva dva primjerka novih MANova su kompanije Neobas iz Banja Luke i Golubić iz Kotor Varoši. Inače, ove firme su unutar iste grupe na čijm čelu je gospodin Živko Babić. Osim što su ovo prvi primjerci nove generacije Lion's Coach modela u BiH, ovo su i prvi 13-metarski dvooosovinci u BiH. Inače, ovaj model je nedavno uveden i premijeru je doživio sa promocijom i nove generacije autobusa, a zvaničan naziv je Lion’ Coach C/2 ili brojčana oznaka R10.
Kada govorimo o samim vozilima, vanjske dimenzije vozila su:
– dužina: 13,091 mm,
– visina: 3870 mm,
– širina: 2550 mm.
Nema potrebe da naglašavamo da nova generacija donosi kompletni facelifting prilagođen modernom dobu i da je novi dizajn istovremeno i atraktivan i ekonomičan. Dva nova MANekena su opremljena sa MAN D2676 LOH, Euro 6C motorima snage 338 kW/460 KS u kombinaciji sa automatskim 12-brzinskim ZF TipMatic mjenjačem sa intarderom.
Nova vozila imaju brojne sisteme koji će svaku vožnju olakšati te učiniti je ekonomičnom, ugodnom i sigurnom. Neki od sistema koji su došli uz ova vozila su: sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (“Easy-start”), Speedshifting i Smartshifting funkcije, Idle Speed Driving funkcija, Efficient Roll funkcija, Elektronski sistem kočnica (EBS) s ABS i ASR sistemima, ESP, tempomat, LGS (Lane guard system) te EBA (Emergency brake assist). Za dodatnu sigurnost će se pobrinuti nadzor zadnjih vrata kamerom kao i kamera za vožnju unatrag.
Jedna od karakteristika novog Lion's Coacha su i njegove LED tehnologije u rasvjeti koja se posebno ističe na prednjim i zadnjim svjetima. Tako su glavna svjetla, dnevna svjetla kao i žmigavci urađeni u LED varijanti, a i unutrašnja rasvjeta je također LED. Kako bi nova vozila uvijek imala dovoljno dizela, pobrinuće se jedan rezervoar kapacitet 525 litara sa još jednim dodatnim rezervoarom od 180 litara.
Unutrašnjost također prati vanjski redizajn, pa se u unutrašnjost može smjestiti 55+1+1 putnika na Brusa Creolo sjedištima. Sjedišta imaju podesive naslone, bočno izmicanje, sigurnosne pojaseve u dvije točke te MAN amblem ušiven na naslonu na svim sjedištima. Također, sva sjedšta imaju i preklopne naslone za ruke do hodnika, preklopne stoliće, mrežica za novine i naslone za noge na donjem dijelu sjedišta. Bitna stavka su i utičnice od 230 V na svakom dvosjedu koje se nalaze između sjedišta. Osim standardnih sistema za klimatizaciju i grijanje, možemo spomenuti da će putnici uživati i sa sada već standardnim MMC sistemom Multi Media Coach Advanced (navigacijski sistem, SD Evropa, AUX-in i USB priključci) te DVD playerem sa dva LCD monitora od 19 inči.
Pod je urađen u imitaciji drvene obloge, a vrijedi istaći još i WC, koji je ugrađen ispred zadnjih vrata sa opcijom zaključavanja sa vozačkog mjesta. Obavezna oprema je i vozačka spavaona sa punom klimatizacijom i prozorom. Uprkos tome, novi MANovi nude i značajan prostor za prtljag koji iznosi 13,2 kubnih metara uključujući i police za ručnu prtljagu.
Zanimalo nas je odakle ova prilično iznenadna nabavka vozila, s obzirom da je posebno Neobas bio poznat kao kompanija koja preferira Setra vozila, pa smo odgovor potražili u samoj kompanij, a njega nam je dao direktor Nemanja Buha: “Da, tačno je da je Neobas do sada bio prepoznatljiv po Setra autobusima, ali kada samo se odlučili za nabavku novih autobusa odlučili smo da pored Setre u obzir uzmemo i ponude drugih brendova. Na njihovim prezentacijama i probnim vožnjama, vozila za koja smo se odlučili kupiti su se jako dobro pokazala. Takođe u MANu su napravili veliki napredak u pogledu dizajna kako vanjskog tako i unutrašnjeg tako da nas je “kupio” i u tom segmentu, dok od ranije su nam poznati njihovi kvaliteti u pogledu motora i pogona”
Gospodin Buha je pojasnio da je i ekonomičnost te post-prodajna podrška također jako bitan faktor: “Jedan od bitnijih elemenata, naravno pored cijene vozila, jeste i dostupnost servisa tj. servisna mreža. Sama činjenica da MAN jedini ima u BiH ovlaštene servise u više gradova i da će još raditi na proširenju dovoljno govori o toj pogodnosti kako zbog lokacije, a tako i finasijski. Recimo, na Setrama smo sve servise morali raditi u Beču, Ulmu ili Cirihu gdje smo istu uslugu plaćali znatno skuplje zbog činjenice da su tamo radni sati servisa značajno skuplji. Također još jedan vrlo bitan razlog kupovine ovih autobusa jeste i sama garancija za vozilo, gdje smo na pogonsku grupu i motor dobili standardnu garanciju od dvije godine bez ograničenja pređenih kilometara dok smo kod Setre imali jednu godinu i 200.000 kilometara”.
Nabavka novih vozila je samo po sebi dovelo do pitanja da li se to planira otvaranje novih linija i kakvi će biti planovi nabavki do kraja godine? “Neobas i Golubić su “bratske” fime i sve međunarodne linije održavamo uglavnom u kooperaciji. Nabavka navedenih autobusa ima za cilj proširenje poslovanja – otvaranje novih linija za Frankfurt, Beč i Linc koji se trebaju desiti u najskorije vrijeme. Za kvalitetno održavanje postojećih linija i najavljenih novih linija definitivno ćemo ići u smijeru nabavke dodatnih vozila, a svakako da će MAN biti opet najozbiljniji kandidat ukoliko se naša očekivanja potvrde u praksi sa ova dva vozila” – završio je gospodin Buha.
Kao i uvijek u ovakvim člancima donosimo vam opsežnu fotogaleriju novonabavljenih vozila – prvih ovakvih u BiH i prvih 13-metarskih dvoosovinaca uz napomenu da se do kraja juna očekuje da BiH dobije još barem tri nova MAN Lion's Coach autobusa u različitim izvedbama.