Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Prvi električni MAN Lion’s City E autobusi biće isporučeni u Hamburg
Prevoznička kompanija Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) okreće novu stranicu u svom poslovanju i ide prema mobilnosti bez emisija štetnih plinova, a ujedno će postati i prva kompanija kojoj će MAN Truck & Bus isporučiti svoje gradske električne autobuse. Tako je ovaj posao postao prekretnica i za VHH i za MAN.VHH je naručio 17 MAN-ovih Lion's City E autobusa. “Veoma smo sretni zbog narudžbe, jer je to za nas prva velika isporuka električnih autobusa kupcima u sklopu nekog tendera. Stoga je to značajna prekretnica na planu e-mobilnosti”, kazao je Rudi Kuchta, ispred kompanije MAN Truck & Bus. Također je dodao: “Pritom, VHH se oslanja na naše kompetencije za e-mobilnost i učinit ćemo sve što možemo kako bismo ispunili ovo povjerenje.” Isporuka vozila započet će u drugoj polovici 2020. godine, a svih 17 autobusa u dizajnu VHH trebali bi biti isporučeni prevozniku do kraja 2020. godine.
Predstavnici VHH-a i MAN Truck & Bus simbolično su potpisali ugovor o isporuci 12-metarskih solo autobusa na Busworld 2019 u Bruxellesu. Tamo je MAN predstavio potpuno električni Lion’s City E i samim tim sveobuhvatan i cjelovit koncept za čistiju budućnost. “Kad je u pitanju početak e-mobilnosti, VHH se oslanja na pouzdan električni autobus s provjerenom staničnom i baterijskom tehnologijom. Povrh toga, MAN Transport Solutions nudi sveobuhvatne konsultacije i pojedinačna rješenja za upotrebu, infrastrukturu, uslugu i održavanje koja se odnose na e-mobilnost”, izjavio je Kuchta.Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein već će krajem decembra dobiti testno vozilo s kojim će moći steći početno iskustvo u svakodnevnom radu. “S MAN Lion's City E, veoma jasno postavljamo kurs za mobilnost budućnosti – u korist okoliša i stanovnika Hamburga. To je zato što savremeni gradski autobusi voze u potpunosti bez emisija i također su izuzetno tihi”, objasnio je direktor VHH-a Toralf Müller.
Lion's City 12 E može primiti do 88 putnika. Nedostatak „tornja“, tj. motorskog prostora lijevo pozadi, omogućilo je optimiziranje prostora za sjedenje, a samim tim i ugodnije osvjetljenje, te dodavanje do četiri dodatna sjedeća mjesta. Postavljanje baterija na krov predstavlja dobro rješenje, jer su smještene van zadnjeg dijela, koje prijeti u slučaju sudara, a olakšava i lakši pristup za servisiranje i popravke. MAN koristi centralni motor na zadnjoj osovini za pogon svog električnog autobusa. Vozila će biti opremljena potpuno električnim pogonskim sistemom koji proizvodi 160 kW do maksimalnih 240 kW. Energija dolazi iz modularnih baterija s instaliranim kapacitetom od 480 kWh, gdje se MAN oslanja na potpuno razvijenu tehnologiju baterijskih ćelija iz modularnog kompleta Grupe. Sofisticirano upravljanje temperaturom osigurava izuzetno dobar nivo dostupnosti, bez obzira na doba godine, omogućavajući MAN-u pouzdan domet od 200 km, pa čak i do 270 km u povoljnim uvjetima, tokom cijelog radnog vijeka baterija.