Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Prva probna vožnja eIntoura za kupce: potpuno električna vožnja sa Eurobusom do Europa-Parka
Mercedes eIntouro, novi međugradski autobus na električni pogon kompanije Daimler Buses, uspješno je prošao svoju prvu probnu vožnju početkom aprila. Prototip koji je skoro u fazi proizvodnje završio je probnu vožnju od otprilike 380 kilometara na redovnoj liniji Eurobus Rustexpressa od švicarskog Bassersdorfa preko Züricha do tematskog parka Europa-Park u Rustu, Baden-Württemberg, i nazad. Predstavnici švicarske autobuske kompanije Eurobus i Europa-Park bili su izuzetno impresionirani prednostima potpuno električnog autobusa. Do sada je Eurobus upravljao Rustexpressom s konvencionalno pogonjenim turističkim autobusima, uglavnom od Daimler Buses.
Mirko Sgodda, šef marketinga, prodaje i korisničke službe u Daimler Buses, objašnjava: “Prije lansiranja na tržište, svi novorazvijeni tipovi vozila u Daimler Buses moraju proći kroz veoma opsežnu fazu testiranja. To se, naravno, odnosi i na novi eIntouro. Testiramo vozne karakteristike autobusa u širokom rasponu uslova, kao što je nedavni zimski test na Arktičkom krugu do minus 30 stepeni. Međutim, to uključuje i opsežno testiranje u stvarnim primjenama kod kupaca. Ova probna vožnja u saradnji s Eurobusom, švicarskim liderom na tržištu, prva je od mnogih u kojima će eIntouro dokazati svoje performanse i pouzdanost.”
eIntouro će svoju svjetsku premijeru proslaviti na sajmu Busworld u Briselu u oktobru. Početak proizvodnje planiran je za 2026. godinu. Jedno od prvih serijskih vozila će se koristiti na jednoj od Rustexpress linija. Dr. Thomas Knecht, vlasnik Knecht Grupe, kojoj pripada Eurobus: “Zajedno s Europa-Parkom radimo na konceptima kako bismo putovanja Rustexpressom učinili još ekološki prihvatljivijim. Naše redovne shuttle operacije uključuju jedno putovanje od 200 do 300 kilometara s naknadnim vremenom čekanja od nekoliko sati. Ima smisla iskoristiti ovo vrijeme čekanja i stoga liniju upravljati električnim međugradskim autobusima koji se koriste kao turistički autobusi. Mercedes eIntouro je prvi električni autobus koji ispunjava naše zahtjeve u pogledu sjedenja, opreme, udobnosti vožnje i dometa. Eurobus Grupa je pionir u upravljanju električnim autobusima za lokalni javni prevoz i produktivno će koristiti ovo znanje za međugradski autobus. Zato smo veoma zainteresirani za ovo rješenje za mobilnost.”
Probna vožnja je dokazala da dvije visokonaponske baterije eIntoura, s ukupnim kapacitetom od 414 kWh, nude više nego dovoljno rezervi za pokrivanje jednog putovanja od gotovo 200 kilometara u bilo koje doba godine, čak i s uključenim grijanjem ili klima uređajem. Istovremeno, učesnici su bili oduševljeni veoma tihim putovanjem zahvaljujući električnom pogonu. Prema riječima jednog od učesnika, ovo podiže udobnost putovanja na potpuno novi nivo za putnike.
Od kraja marta do početka januara, Eurobus svakodnevno saobraća na sedam linija iz nekoliko švicarskih regija do odmarališta Europa-Park – vozeći se tamo ujutro i vraćajući se navečer. Sa šest miliona posjetilaca godišnje, Europa-Park je najposjećeniji sezonski zabavni park na svijetu. Prošle godine, Eurobusovi shuttle autobusi doveli su više od 60.000 posjetilaca u Europa-Park.
Mercedes eIntouro zasnovan je na poznatom dizelskom autobusu Mercedes Intouro s visokim podom, ali je umjesto dizelskog opremljen isključivo električnim pogonom. Kao rezultat toga, Daimler Buses sada prvi put omogućava prelazak na električnu mobilnost za klasične međugradske linije, školske autobuse i kraće izlete. Pored eIntoura dugog 12,18 metara, biće dostupan i eIntouro M dužine 13,09 metara. To omogućava varijante sjedišta od 50 do maksimalno 63 sjedišta. Po prvi put u evropskom autobusu, ažuriranja softvera mogu se instalirati u eIntouro “preko bežične mreže” – bez posjete radionici.