Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Prag dobija Škoda trolejbuse dužine 24 metra
Prevoznik grada Praga – Dopravni podnik hl. m. Prahy (DPP) potpisalo je ugovor za narudžbu 20 novih trolejbusa velikog kapaciteta od konzorcijuma Škoda Transportation Group i poljskog proizvođača Solaris Bus & Coach. Prag će tako biti prvi grad u Češkoj koji će upravljati novim dvozglobnim trolejbusima dugim 24,7 metara. Novi trolejbusi, radnog naziva Škoda-Solaris 24m, radit će na elektrifikaciranoj sadašnjoj autobuskoj liniji 119, koja saobraća od Nádraží Veleslavína do praškog aerodroma Vaclav Havel. Vrijednost ugovora je skoro 24,5 miliona eura. Isporuke će se vršiti u naredna 24 mjeseca.
“Sjajno je što se Prag vraća trolejbuskom saobraćaju, koji je ovdje počeo pisati svoju historiju još 1936. godine kada su tu već postojali Škodini trolejbusi. Trolejbusi su ključno prevozno sredstvo u mnogim evropskim gradovima i njihovo uvođenje na aerodrom u Pragu omogućit će putnicima udobno i posebno tiho putovanje do centra Praga. Osim toga, dizel autobuse će na ovoj liniji zamijeniti trolejbusi, što će značajno smanjiti emisiju ugljičnog dioksida. Vjerujemo da će drugi gradovi biti inspirirani i da će imati trolejbuse velikog kapaciteta za svoje glavne linije”, izjavila je Tanya Altmann, viši potpredsjednik za rješenja za autobusku mobilnost u Škoda Transportation.
“Čestitamo Gradu Pragu na ulaganju u moderna vozila bez emisija. Škoda-Solaris 24m je naš odgovor na povećanje kapaciteta na najprometnijim linijama u zakrčenim gradovima. Puštanje u rad 20 dvozglobnih trolejbusa biće idealno rešenje za ovu metropolu. Uvjeren sam da će ova moderna, detaljna, dobro opremljena i, prije svega, vozila bez emisija postati orijentir češke prestolnice”, rekao je Petros Spinaris, član uprave Solarisa odgovoran za prodaju, marketing i postprodajne usluge.
“Za dvije godine povratak sa odmora neće biti tako težak kao što je bio. Nećemo više čekati prepun, neudoban autobus sa teškim koferom ili rancem. Na autobusku stanicu stiže trolejbus sa velikim kapacitetom. Biće udobni, tihi i nudiće ugodnu vožnju bez gužvi. Oni će po kvaliteti vožnje i udobnosti biti bliži tramvaju nego autobusu.”, rekao je Adam Scheinherr, zamjenik gradonačelnika Praga i predsjedavajući nadzornog odbora DPP-a, te je dodao: “Početak ove godine zaista je u znaku elektromobilnosti i modernih tehnologija. Započeli smo izgradnju infrastrukture za prvu redovnu trolejbusku liniju u Pragu od Palmovke do Miškovice. Za nju već imamo u proizvodnji 15 zglobnih električnih trolejbusa, a u Pragu su sa radom krenuli i električni autobusi, kojih će biti ukupno 14.”
Svako vozilo Škoda-Solaris 24m imat će četiri osovine, od kojih će dvije biti pogonske. Trolejbuse će pokretati dva vučna motora iz Škode. Vučne baterije će biti postavljene na krovu drugog dijela vozila za napajanje kada struja iz mreže nije dostupna. Minimalni domet trolejbusa na vučne baterije je 11 km. Tačna dužina ovog jedinstvenog trolejbusa 24.700 mm. Kapacitet mu je 179 putnika, od kojih su 54 sjedeća. Unutar vozila su također dostupna dva mjesta za invalidska kolica. Trolejbus je sa petoro vrata i pruža dovoljno prostora za putnike, uključujući i sav prtljag. Osvjetljenje putničkog prostora i vanjsko osvjetljenje dizajnirano je pomoću LED tehnologije. Od ostale opreme se može spomenuti: linijski displeji unutra sa prikazom rute, efikasna klima i sistem za nadzor uključujući unutrašnju kameru, kameru za vožnju unazad i kameru za pantograf. Vozač će moći da obavlja svoje svakodnevne zadatke u udobnoj zatvorenoj kabini sa visokim prozorima.
Škoda Transportation Group je najveći evropski proizvođač trolejbusa. Za 85 godina proizvodnje trolejbusa isporučila je više od 14.500 trolejbusa na domaće i strano tržište. Češki trolejbusi saobraćaju u tridesetak zemalja širom svijeta – u Evropi, Aziji i Sjevernoj Americi.