Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Poznań investira u autobuse na vodik
Poljski Poznań pridružio se skupini gradova koji koriste vodikovu tehnologiju u javnom prevozu. Lokalni javni prevoznik je na osnovu tendera kupio 25 Solarisovih autobusa na vodik. Javna nabava se odnosila na 15 vozila, međutim MPK je iskoristio opciju kupovine dodatnih 10 vozila. Investicija je subvencionirana u sklopu programa “Zeleni javni prevoz” koji je pokrenuo Nacionalni fond za zaštitu okoliša i vodno gospodarstvo. MPK Poznań već se može pohvaliti s 58 električnih autobusa Solaris, koji čine gotovo 20% njegove flote. 25 autobusa na vodik Urbino 12 pridružit će se voznom parku Poznańa s nultom emisijom u drugoj polovici 2023. godine.
“Poznań ulaže u čiste tehnologije, u inovacije i budućnost. Ova golema narudžba svrstava prevoznika među najmodernije operatere javnog prevoza u Evropi, one koji su prije svega fokusirani na čisti zrak u gradovima i poboljšanje kvalitete života za sljedeću generaciju njihovih stanovnika. Urbino 12 hydrogen ispušta samo vodenu paru”, rekao je Javier Calleja prilikom potpisivanja ugovora. “Ovo će biti apsolutna novost u floti prevoznika MPK Poznań. Od ovih vozila imamo velika očekivanja i čvrsto vjerujem da će uspješno odigrati svoju ulogu. Štaviše, kupovina nas dovodi bliže ispunjavanju standarda e-mobilnosti koji su nam nametnuti. Potrebno nam je da 30% naše flote bude s nultom emisijom do 2028. godine. Sada vozila s nultom emisijom čine 18% naše flote, ali nakon isporuke dotičnih autobusa na vodik taj će broj porasti na oko 25%”, rekao je Krzysztof Dostatni, izvršni direktor MPK Poznań. “Javni prevoz u Poznańu ulazi u doba vodika. Uskoro će se floti prevoznika MPK Poznań pridružiti e-autobusi s vodikovom gorivom ćelijom koja djeluje kao “elektrana” u autobusu. Ovo je historijski trenutak za gradski javni prevoz koji postaje sve ekološki prihvatljiviji”, rekao je Jacek Jaśkowiak, gradonačelnik Poznańa.
Vodikov model Urbino 12, koji je naručio MPK Poznań, pogoni se isključivo vodikom pretvorenim u električnu energiju u gorivoj ćeliji. Goriva ćelija djeluje kao minijaturna elektrana u vozilu koja crpi gorivo iz rezervoara vodika smještenih na krovu. Hemijska reakcija koja se odvija u gorivoj ćeliji je izuzetno čista, budući da su njeni jedini nusproizvodi voda i toplina. Vozilo je stoga lokalno apsolutno bez emisija. Uz sve prednosti električnog pogonskog sistema, autobusi na vodik ističu se velikim dometom s jednom dopunom i kratkim vremenom punjenja goriva. U praksi autobus s punim rezervoarima može preći najmanje 350 km, a njihovo punjenje gorivom traje oko 10 minuta, ovisno o infrastrukturi.
Autobusi od 12 metara imat će vrhunske gorive ćelije od 70 kW koje crpe vodik iz pet rezervoara ukupnog kapaciteta 1560 litara. Komponente vodikovog sistema imat će najviše sigurnosne značajke dostupne na tržištu. Autobusi Solaris s pogonom na vodik također će imati relativno malu vučnu bateriju Solaris High Power, koja će podržati gorivu ćeliju kada se poveća potražnja za električnom energijom. Pogonska jedinica bit će centralni elektromotor.
Što se tiče dizajna interijera, vozila će imati opremu visokog standarda, sličnu onoj koja je dostupna u drugim zeleno-žuto obojenim autobusima MPK-ovog voznog parka. Stanovnici Poznańa imat će koristi od visokoučinkovite klimatizacije i sveobuhvatnog sistema informisanja putnika. Za njihovu sigurnost pobrinut će se sistem videonadzora. Za još veću udobnost putnika, MPK je odlučio autobuse opremiti USB priključcima za punjenje. Vozila će imati 31 sjedište, uključujući 10 s povećanom dostupnošću, tj. bez ikakvih dodatnih stepenica. Naravno, vozila će biti opremljena i prostorom za putnike u invalidskim kolicima te one s dječjim kolicima.
Autobusi će se puniti vodikom na stanici za točenje goriva koja se nalazi na benzinskoj stanici u Warszawskoj ulici u Poznańu. Zajedno s električnim autobusima i trolejbusima, Urbino 12 hydrogen autobus čini ključni dio Solarisove ponude bez emisija. U septembru 2022. proizvođač je predstavio zglobnu verziju vodikovog autobusa, Urbino 18 hydrogen, koje je proširilo ponudu vozila na vodik. Zanimanje za ovu tehnologiju među evropskim prevoznicima iz mjeseca u mjesec raste baš kao i knjiga narudžbi ekološki prihvatljivih vozila. Solaris je do sada isporučio 62 vozila na vodik prevoznicima iz Italije, Njemačke, Holandije, Švedske, Francuske i Poljske