Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Posljednji ples: Dancer Bus je bankrotirao
Sjećate li se Dancer Busa? Litvanski proizvođač (koji je dio konzorcija Vėjo projektai) pojavio se na tržištu 2018. godine s revolucionarnim autobusom: prozirnim i sa pogonom na vjetar. Zatim se 2023. godine na Busworldu u Briselu vratio na naslovnice s još jednim vrlo posebnim vozilom: električnim autobusom dugim 12 metara, s težinom bez tereta od samo 8,6 tona, zahvaljujući jakoj i laganoj kompozitnoj karoseriji napravljenoj od plastike također prikupljene u okeanima.
Gle čuda, nažalost, ovaj litvanski proizvođač proglasio je bankrot. Zvanična objava stigla je na LinkedInu, objavom osnivača Alvydasa Naujekasa. Munja iz vedra neba? I ne baš, jer od Busworlda 2023. do danas nije bilo posebnih vijesti, ni o novim proizvodima, ni o narudžbama i isporukama od Dancer Busa, uprkos izjavama i planovima kompanije, poput izgradnje nove fabrike koja bi omogućila montažu više od 500 vozila godišnje.
Pandemija je teško pogodila Dancer Bus, a ključni korak dogodio se 2022. godine, kada se – kako je izvijestio ukrajinski medij ain – kompanija obratila investicijskom fondu NuCapital za kredit od 1,8 miliona eura. Kredit odobren do jula 2025. godine i dobijen je zalogom fabrike kao kolaterala. Prema onome što je Naujekas napisao, NuCapital je doveo do bankrota Dancer Busa. Fond je, međutim, vratio optužbe pošiljaocu, rekavši da jednostavno radi na povratu pozajmljenog kapitala.
Osnivača Dancer Busa je objavio slijedeće:
“Nakon više od godinu dana borbe na sudovima za namirenje naših obaveza, moramo priznati pobjedu naših protivnika i pokrenuti stečajni postupak Dancer Grupe.
Prije svega, želio bih izraziti iskrenu zahvalnost osnivačima, dioničarima, naučnicima i svim zaposlenima koji su vjerovali u ovu ideju prije mnogo godina. Njihova posvećenost, predanost i naporan rad pružili su čvrstu osnovu za pokretanje ovog posla i njegov razvoj. Bez njihove odlučnosti i vjere u ovaj projekat, ništa od ovoga ne bi bilo moguće. Moja iskrena zahvalnost ide i onima koji su vjerovali u našu viziju i posudili nam velike svote novca kako bismo mogli realizirati važne projekte. Posebna zahvalnost ide Evropskom socijalnom fondu, čija je finansijska podrška bila ključna za našu ekspanziju.
Zahvaljujem se svim kreditorima koji su nam pružili finansijsku pomoć, kao i dioničarima koji su uložili značajna dodatna sredstva u ovaj projekat. Iskreno sam zahvalan i našim dobavljačima koji ne samo da su vjerovali u ovu ideju, već su i odradili izvanredan posao u razvoju jedinstvenih komponenti za naše proizvode. Njihov profesionalizam, inovativnost i predanost bili su neprocjenjivi. Zahvalan sam im na strpljenju: čekali su i vjerovali u naš projekat čak i u najtežim vremenima. Ako se ikada dogodi čudo i budemo u mogućnosti nastaviti ovaj posao, nadam se da ćemo ponovo moći sarađivati s tako izvanrednim partnerima.
Međutim, želio bih skrenuti pažnju i na agresivni fond New Capital, čiji su postupci gurnuli kompanije u bankrot. Iako je postojala prilika za obnavljanje obaveza i rješavanje finansijskih problema, njegov položaj i postupci stvorili su nepopravljivu štetu. Također se zahvaljujem vladi, iako smo joj se obraćali prije četiri godine i redovno nakon toga, kako zbog pandemije, tako i zbog drugih izazova, za dostupnost kapitala i narudžbi. Žalim što ovi problemi nisu riješeni na vrijeme i što spor pristup našoj situaciji nije doveo do pravih rješenja koja su mogla spasiti kompaniju. Zahvalan sam sudijama koji su profesionalno vodili naš slučaj i koristili zakon za donošenje svojih odluka. Vaš rad je ključan za rješavanje ove složene situacije.
Dancer autobusi prevoze putnike u Klaipedi već pet godina, ali ćemo morati dugo čekati na inovativnije autobuse.”