Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Osnabrück: Pet pozitivnih godina rada električnih autobusa
Stadtwerke Osnabrück je 30. marta 2019. godine otvorila svoju prvu liniju električnog autobusa sa svojom MetroBus linijom “M1”. Nakon pet godina, sada povlače pozitivan bilans i ističu da električni autobusi imaju posebno dobre rezultate u pogledu tehničke dostupnosti i pokazatelja održivosti.
Prvi zglobni električni autobus (br. 201) je isporučen već 2018. godine, a svih trinaest vozila bilo je na raspolaganju za otvaranje poslovanja. Sve električne autobuse isporučio je VDL iz Holandije i tipa su Citea SLFA 181. SLFA označava: S=standardni, LF=niski pod, A=zglobni, 181=dužina u decimetrima. Ovu vrstu vozila u velikom broju poznajemo i iz KVB-a u Kelnu.
Električni autobusi nisu dizajnirani samo za punjenje preko noći u depou, već i za punjenje na putu. To se radi preko pantografa postavljenog na krovu autobusa, koji se uzdiže do “lijevka” stanice za punjenje iznad autobusa – tu se ostvaruje električni kontakt između autobusa i stanice za punjenje.
Stadtwerke Osnabrück sada ima 62 ova VDL zglobna električna autobusa, od kojih je posljednjih 27 pušteno u promet na prelazu 2021/2022 za linije M4 i M5 MetroBus. Oni pređu oko 3,6 miliona kilometara bez emisija godišnje, štedeći oko 2.100 tona CO2 godišnje. Električni zglobni autobusi imaju nadimak “Nježni divovi”. Finansijski direktor Dirk Eichholz je istakao: “Naši električni autobusi stoga daju važan doprinos zaštiti klime i boljem kvalitetu zraka u Osnabrücku.”
Za svaki od električnih autobusa povučen je po jedan dizelski autobus. Autobuski vozni park je stoga postao značajno čistiji. Nadalje, kako Stadtwerke Osnabrück naglašava, električni zglobni autobusi nisu ni na koji način inferiorni u odnosu na dizel autobuse kada je u pitanju njihova tehnička dostupnost: “Oni savladavaju sve vremenske izazove Osnabrücka.” 39,5 stepeni Celzijusa u julu 2019., minus 15,9 stepeni u februaru 2021., jačina vetra 12 u februaru 2022. – Osnabrückove električne zglobne autobuse nije baš bilo briga.
Očekuje se da će još 19 električnih autobusa biti isporučeno od ljeta 2025. godine, ovaj put solo autobusa dužine 12 metara. Ovo će povećati udio električnih autobusa u voznom parku Osnabrücka na impresivnih 94 posto, sa samo 5 (!) od ukupno 86 autobusa koji još uvijek rade na dizel. Generalni direktor Stadtwerke-mobila André Kränzke: “Prema najnovijem radaru električnih autobusa, mi smo već jedan od 20 najboljih e-bus gradova u Njemačkoj i pionir električnih autobusa u cijeloj zemlji. Želimo i nastavit ćemo pisati ovu uspješnu priču u i za Osnabrück.”