Odlični rezultati za MAN električne autobuse u Španiji

Share your love

Mart je bio izuzetno uspješan za MAN Truck & Bus na španskom tržištu pošto su tokom prošlog mjeseca isporučili 66 električnih MAN Lion's City E autobusa u pet kompanija.

Grupa Avanza Durangaldea je obnovila svoju flotu sa dva nova električna MAN Lion’s City 12 E autobusa. Oni će raditi u voznom parku Bizkaibusa, službi javnog autobuskog prevoza putnika u provinciji Vizcaya. U svojoj posvećenosti smanjenju emisije štetnih gasova, održivoj mobilnosti i poboljšanju kvaliteta života svojih korisnika autobusa, Avanza se odlučila za 100% električna vozila. Odabrani model je MAN Lion's City 12 E u verziji od 12 metara. Vozilo je opremljeno sa dvoja pristupna vrata i baterijom kapaciteta od 480 kWh, što omogućava da njihov vijek trajanja bude jednak vijeku trajanja vozila, čime se povećava ekološka i ekonomska održivost vozila. Ovi autobusi, koji će pružati uslugu u Bizkaibusu, ne zahtijevaju međunadopunjavanje, ali garantuju dnevnu uslugu uz jednokratno punjenje noću u garažama.

EMT Malaga je dobila flotu od 30 električnih autobusa i to model MAN Lion’s City 12 E. Ova obnova voznog parka dio je Plana gradskog autobuskog preduzeća za postizanje nulte emisije štetnih gasova u 2030. godini. Ovaj projekat je bio investicija koja je koštala više od 17 miliona eura, ali omogućit će uštedu u toku godine od više od 28.500 litara goriva za svaki autobus i smanjenje emisije stakleničkih plinova od 70,74 tone CO2 godišnje. Autobusi će se puniti energijom iz obnovljivih izvora, tako da će smanjenje emisija biti 100%.

Autobusi imaju domet od više od 300 kilometara u stvarnim radnim uslovima zahvaljujući kapacitetu ugrađenih baterija do 480 kWh sa NMC tehnologijom i njegovom elektromotoru od 160 kW sa maksimalnom snagom do 270 kW. Karakteristike kupljenih vozila i njihova autonomija omogućavaju garantovanje do 17 sati neprekidnog rada u realnim radnim uslovima, uključujući i aktiviranu klimu. Kupljeni autobusi imaju dva priključka za punjenje, jedan sa strane, a drugi sprijeda, što im olakšava pristup i omogućava da se punjenje završi za manje od 4 sata.

Autobusi mogu primiti 79 putnika, od čega 27 sjedeća sa velikim centralnim prostorom za dva sjedišta za osobe smanjene pokretljivosti. Od opreme se izdvaja automatska i ručnu rampa za invalidska i dječija kolica, sistem unutrašnjeg video nadzora, defibrilator, fotonaponski pokrivač i informacioni sistem u vozilu zahvaljujući 4 ekrana smještena u autobusu.

Gradonačelnik Valencije, Joan Ribó, predstavio je 10 od 20 novih električnih autobusa koji se pridružuju floti kompanije EMT Valencia.  Ovo predstavlja ukupnu investiciju od 10,7 miliona eura, koja je dijelom finansirana iz evropskih fondova (240.000 eura za svaki električni autobus). A nakon ovih 10 veoma brzo će stići i preostalih 10 vozila.

Gradonačelnik je još podsjetio da “prije 2015. godine EMT nije imao ni jedan električni autobus”, te je iz tog razloga izrazio zadovoljstvo, “s obzirom da ova inicijativa, kako je naveo, predstavlja veliki korak za nastavak promicanja više efikasnog i održivog javnog prevoza, te tako krenuti ka cilju pretvaranja Valencije u jedan od prvih evropskih gradova koji će biti klimatski neutralan do 2030. godine.”

Trenutno je 4,5% autobusa u floti EMT Valencia električni, 52% hibridni, 6,3% plinski i 37,2% isključivo dizel, a od 2015. godine kompanija je kupila ukupno 368 autobusa.

Osim što smanjuju uticaj na životnu sredinu, pomažu i u smanjenju zagađenja bukom, jer su vozila tiha. Riječ je o autobusima MAN Lion's City 12 E, dužine 12 metara i kapaciteta za 81 osobu. Njegove baterije imaju autonomni kapacitet od 480 kWh i vrijeme punjenja između 3 i 4 sata. Svi su prilagođeni osobama smanjene pokretljivosti, sa sistemom dvostrukih rampi (automatska i ručna) na centralnim vratima ili prostorom na centralnoj platformi za dvoja invalidska kolica, kao i posebnim prostorom za dječja kolica, što garantuje pristupačnost i inkluzivnost.

Vectalia je za svoje linije u katalnoskoj opštini Caceres nabavila prvi električni autobus. Odabrano vozilo je MAN Lion's City 12 E. Vozilo ima šest baterija na krovu, koji imaju kapacitet od 480 kWh i nude autonomiju za obavljanje 16 sati cjelodnevnog rada. Ova energija napaja električni motor maksimalne snage 240 kW (326 KS). Punjenje baterija će se vršiti punjačem postavljenim u garažama koji će omogućiti da se kompletan proces punjenja obavi za otprilike 4 sata. Vozilo ima troja vrata, bez stepenica, što će ubrzati protok putnika. Unutrašnjost mu je vrlo prostrana, pristupačna i ergonomska. Interesantno je da vozilo nema tradicionalne vanjske retrovizore, već kamere koje prenose video na dva unutrašnja ekrana koja obavljaju istu funkciju kao i retrovizori. Pored toga, vozilo ima i USB punjače ispod svih sjedišta i integrisan je u sistem informacija za putnike.

Grupa Ruiz je za svoje operacije u Madridu nabavila 13 novih električnih autobusa MAN Lion's City 12 E, sa dometom od 400 kilometara, koji će biti označeni motom “Mi ne trošimo svijet, mi ga punimo”. Ministar saobraćaja i infrastrukture Zajednice Madrida, David Pérez, prisustvovao je prezentaciji vozila i istakao je da je ovo “važan napredak u strategiji regionalne vlade prema potpunoj dekarbonizaciji javnog prevoza. Danas dajemo snažan poticaj da povećamo postotak međugradskih autobusa koji rade na čistu energiju i na taj način pružaju najbolju uslugu korisnicima, poštujući okoliš eliminacijom emisija izduvnih gasova”, naglasio je Pérez.

Vozila će raditi na liniji 484, koja je međugradska linija sa najvećim prilivom putnika u Leganesu. Trenutno, Madridski regionalni transportni konzorcij ima 2.088 autobusa koji rade na dodijeljenim linijama. Trećina međugradske flote radi sa alternativnim tehnologijama.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1930