Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Proizvođač Kinetic sa Novog Zelanda je predstavio prvi lagani električni dvospratni autobus u zemlji, dizajniran da ispunjava propise o težini bez potrebe za posebnom dozvolom. Razvijen kroz partnerstvo između Kinetica i globalne automobilske grupe Geely, električni dvospratni autobus predstavlja prvi poduhvat na Novom Zelandu u rješavanju regulatornih ograničenja mase koja su prethodno ograničavala primjenu električnih autobusa velikog kapaciteta.

Vozilo će ući u probnu upotrebu sa Environment Canterbury, postajući prvi električni dvospratni autobus u zemlji koji može da radi u okviru postojećih pravila o težini bez izuzetaka. Prema Kineticu, članu Kinetic Group – multinacionalne autobuska kompanije sa sjedištem u Australiji i autobuskim uslugama u Australiji i Novom Zelandu, ovo uklanja ključnu operativnu i regulatornu prepreku za dvospratne autobuse sa nultom emisijom u urbanim mrežama.
Autobus se oslanja na istraživačke, razvojne i sigurnosne standarde kompanije Volvo Cars, dijela Geely grupe, kombinujući globalni inženjering električnih vozila sa lokalnim operativnim zahtjevima. Kinetic navodi da je autobus „izgrađen korištenjem tehnologije aluminija avionskog kvaliteta, slične onoj koja se koristi u Airbusu A380, te da pruža jači i lakši okvir od tradicionalne čelične konstrukcije. Smanjuje habanje ceste, korištenje guma i kočnica te potrošnju energije, poboljšavajući operativnu efikasnost“.
Projekat je uslijedio nakon 18-mjesečnog programa razvoja i testiranja koji je uključivao četiri prototipa i oko 6 miliona američkih dolara ulaganja u istraživanje i razvoj. Rezultirajuće vozilo je posebno konstruirano za novozelandske uvjete, a očekuje se da će putnički prevoz početi na odabranim linijama Canterbury Metroa početkom sljedeće godine.
Autobus je opremljen CATL BC5 Generation II LiFePO4 baterijama, pokrivenim 15-godišnjom garancijom vijeka trajanja, s konfigurabilnim opcijama baterija koje odgovaraju zahtjevima samo za vršne ili duge linije, navodi Kinetic. Pametni sistem punjenja omogućava istovremeno brzo punjenje putem do četiri od svojih pet priključaka za punjenje, isporučujući kombinovani kapacitet do 650 kW.

„Ovo mijenja pravila igre za javni prevoz s nultom emisijom na Novom Zelandu“, rekao je Calum Haslop, generalni direktor Kinetic New Zealand. „Partnerstvom s Geelyjem stvorili smo vozilo koje ne samo da ispunjava regulatorne standarde Novog Zelanda, već ih i premašuje. To se događa kada se globalna stručnost susretne s lokalnim inovacijama. Lakše je, sigurnije, pametnije za punjenje i dizajnirano za jedinstvene izazove naših gradova.“
Kayne Bass, izvršna generalna direktorica za elektrifikaciju (ANZ), koja je vodila projektni tim Kinetic, rekla je da je „Brzina inovacija u Geelyju zapanjujuća. Kao partner, bili su nevjerovatno osjetljivi na povratne informacije u svakoj fazi projekta. Svaki put kada bismo naišli na prepreku ili nešto što nije sasvim funkcioniralo onako kako smo očekivali, to je postalo učenje i platforma za brzi razvoj. Imali smo zajednički cilj ubrzanja budućnosti javnog prevoza s niskim emisijama na Novom Zelandu, a rezultat će biti transformativan za javni prevoz u našim urbanim centrima.“
Helena Lee, generalna direktorica JW Grupe (lokalnog agenta za Geely autobuse) dodaje: „Na ovom projektu radi preko 30 ključnih inženjera iz cijele industrije, uključujući članove našeg tima za aeroinženjering. Svi su bili potpuno posvećeni, sarađujući u različitim vremenskim zonama u realnom vremenu kako bi osigurali optimalne performanse, dugotrajnu izdržljivost i primjenu posebne tehnologije. Krajnji rezultat je rezultat neumoljivog procesa razvoja koji je trajao skoro dvije godine. Ovo je mašina, namjenski napravljena za Novi Zeland, projektovana za usklađenost sa propisima, dizajnirana za dugotrajnost i oblikovana saradnjom između Geelyja i Kinetica na najvišem tehničkom nivou koji je Geely ikada posvetio nekom prekomorskom projektu. Ne bismo mogli biti ponosniji što je vidimo kako stiže u Aotearou.“