Novi Škoda električni autobusi počeli sa radom u Pragu

Sredinom januara novi električni autobus Škoda E'CITY iz Škoda Transportation Group krenuo na prvu probnu vožnju sa putnicima u Pragu. Električni autobus će ući u seriju testiranja i Prag je prvi grad u kojem je ovaj novi češki električni autobus u upotrebi. Putnici i stanovnici glavnog grada svakako će cijeniti ovu novinu, jer ne proizvodi štetne emisije ugljičnog dioksida i drugih štetnih materija. Ukupna vrijednost ugovora je oko 8,3 miliona eura, a prevoznik glavnog grada Praga – Dopravni podnik hl. m. Prahy (DPP) je naručio flotu od 14 ovakvih vozila

“Prošlo je skoro 12 godina od kako smo pustili u rad naša prva dva električna minibusa. Nisu bili baš pouzdani, pa smo ih nakon manje od dvije godine izbacili iz upotrebe. Od tada je tehnologija električnih autobusa napravila veliki kvalitativni skok. Danas lansiramo naš prvi vlastiti električni autobus standardne dužine 12 metara, a za mjesec dana ćemo pustiti u promet preostalih 13 i oni će činiti osnovu naše buduće flote električnih autobusa. Čvrsto vjerujem da će besprijekorno uslužiti putnike. Ali to neće biti samo ovih 14 vozila. U sklopu postepene elektrifikacije autobuskih linija, planiramo kupiti još oko 100 električnih autobusa u naredne tri godine, a za njih ćemo raspisati javni tender kasnije ove godine”, rekao je Petr Witowski, predsjednik Upravnog odbora i izvršni direktor DPP-a i dodao: “Prvi električni autobus Škoda E'CITY vozit ćemo na tri različite linije sljedećih mjesec dana u probnoj vožnji sa putnicima. Moramo prikupiti što više podataka iz stvarnog saobraćaja u Pragu i energetskog upravljanja vozila kako bismo pripremili rasporede redovnog rutinskog pokretanja svih 14 električnih autobusa. Novi električni autobusi će zamijeniti 14 najstarijih dizel autobusa koje ćemo penzionisati. Prosječan domet električnih autobusa trebao bi biti oko 60.000 kilometara godišnje.”

Ovo je prva isporuka električnih autobusa Škoda Transportation Group u saradnji sa sestrinskom kompanijom Temsa, koja je isporučila karoseriju prema datoj specifikaciji. Ovome je Škoda dodala ono najbolje iz vlastite proizvodnje – kompletnu električnu opremu uključujući baterije i pantograf. Cijelokupna montaža i kompletna ispitivanja su potom obavljena u fabrici u Plzenu, faza testiranja i proces homologacije odvijali su se u Plzenu i bližoj okolini. Zahvaljujući ovoj saradnji stvoreno je idealno prevozno sredstvo za javni prevoz. Škoda E’CITY nudi jedinstveno rješenje sa dvopolnim punjenjem i galvanski izoliranim punjačem u vozilu.

Praktično to znači da se tokom dana, kada je autobus u pogonu, njegove baterije više puta pune preko pantografa iz postojeće infrastrukture za tramvaje ili trolejbuse. Punjenje će se obavljati na zadnjim stanicama i trajat će 15-30 minuta. Kapacitet baterije je do 150 kW, a također je moguće iskoristiti mogućnost punjenja preko noći, sa konektorom CCS-2, u garaži. Elektrobusevi sa ovakvom vrstom punjenja imaju duži realni dnevni domet i veću fleksibilnost za raspoređivanje na različitim rutama. Štaviše, Prag će od Škoda Transportation Group dobiti napredno upravljanje energijom cjelokupnog voznog parka, što će omogućiti ekonomično efikasno punjenje baterija i produžiti njihov vijek trajanja.

Novi električni autobus za DPP je tipa Standard (SD) za gradske linije, dugačak je 12 metara i projektovana brzina mu je 80 km/h. Vozilo je u novoj šemi boja DPP-a i potpuno je niskopodno. Zagarantovani domet na jednom punjenju je više od 100 km tokom čitavog projektovanog vijeka trajanja baterija, uključujući grijanje i hlađenje unutrašnjosti. Klima i grijanje su također u potpunosti na struju. Vozačeva kabina je zatvorena kako bi se osigurala veća sigurnost. Naravno, postoji prostor za dvoja dječja kolica ili osobe u invalidskim kolicima, kao i prostor rezerviran za osobe sa ograničenom pokretljivošću. Električni autobus ima moderan informacioni sistem, koji uključuje automatsko prebrojavanje putnika i opremu za slijepa lica. Tu je i CCTV sistem koji osigurava sigurnost putnika.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1841