Njemačka 2030: 3000 električnih autobusa u pet najvećih gradova

Share your love

Pet njemačkih gradova, 3000 električnih autobusa na putu. To je izgled iz 2030. godine koji je objavio Wirtschaftswoche nakon istraživanja. Berlin, Hamburg i Keln bili su prvi koji su se posvetili elektrifikaciji autobusa. Frankfurt i Minhen ih prate.

Mnogi gradovi sve više sprovode zabranu za dizel, kako bi smanjili zagađenje CO2 i čestica. Savezno ministarstvo saobraćaja u augustu je obećalo ukupno 125 miliona eura za realizaciju projekata posvećenih poboljšanju kvaliteta vazduha. Također, popusti na karte za javni prevoz uključeni su među preduzetim mjerama kako bi se građani uvjerili da koriste kolektivni prevoz umjesto privatnih automobila. Prioritet, u svakom slučaju, izvještava Wirtschaftswoche, je pretvaranje javnog prevoza u električni. Njemački nedeljni magazin je sproveo istraživanje o lokalnim javnim prevoznim kompanijama u Berlinu, Hamburgu, Minhenu, Kelnu i Frankfurtu, tj. pet najvećih njemačkih gradova. Ishod? Planiraju kupiti najmanje 3000 električnih autobusa do 2030. godine.

Berliner Verkehrsgesellschaft (BVG), koji trenutno ima 1450 dizelskih autobusa, planira kompletnu elektrifikaciju voznog parka do 2030. godine. Njemački glavni grad ulazi u električnu eru sa narudžbom za 15 potpuno električnih Mercedes Citaro autobusa. To ne znači da Berlin zaustavlja svoje investicije u dizelske autobuse, što dokazuje rekordna narudžba za do 950 gradskih autobusa, također Citaro, potpisana 2017. godine. Narudžba električnih autobusa rezultat je prvog objavljenog tendera od strane ove kompanije, koju je Mercedes osvojio za 15 vozila te Solaris, sa svojim Urbino 12 Electric, za ostalih 15 vozila.

Hamburg ima ambiciozne planove. Hamburger Hochbahn, koji trenutno ima oko 1000 autobusa u svojoj floti, planira da kupuje samo električne autobuse od 2020. godine. Cilj je puna elektrifikacija flote do 2030. Mercedes eCitaro će se isporučiti i ovom prevozniku i to 20 autobusa. Solaris će isporučiti 10 električnih Urbina. Gradske vlasti u Hamburgu su odlučile da će od 2020. godine svi autobusi koje kupe lokalni prevoznici biti električna vozila sa nultom emisijom.

Stadtwerke München (SWM) je planirao nabavku 40 električnih autobusa za gradskog prevoznika MVG. Prva narudžba je napravljena od kompanije Ebusco. Holandska kompanija će svoju generaciju Ebusco 2.2 isporučiti u vidu četiri vozila. Test sa Ebusco autobusom u Minhenu je počeo 2016. godine, kao rezultat evropskog tendera, a sada Minhen želi da se ozbiljno posveti elektromobilnosti. Keln ima nekoliko Sileo električnih autobusa i ciljaju prema Planu 2030. Wirtschaftswoche predviđa da će 2030. godine, Frankfurt imati flotu autobusa koja će se sastojati od gorivnih ćelija i baterijskih električnih autobusa, u omjeru 50%-50%.

Ovaj magazin je istakao: “Ostali veliki gradovi poput Lajpciga, Esena i Dizeldorfa imaju ambiciozne planove. U Dortmundu, u kojem se trenutno koristi 172 dizel autobusa, od 2020. godine biće nabavljeni samo električni autobusi. Do kraja 2023. godine bi moglo da radi oko 30 do 45 električnih autobusa.” Naravno, neće sve biti glatko: “Vrijeme isporuke je dugo, a troškovi nabavke su gotovo dvostruko veći nego kod dizel vozila. Problem je i što remize moraju biti opremljene tehnologijom punjenja. Hamburg, na primjer, trenutno gradi novi depo koji će biti prvi u Njemačkoj koji će biti potpuno pripremljen za rad električnih autobusa. Obim investicije iznosi oko 70 miliona eura. Sve u svemu, gradovi i njihove transportne kompanije će vjerovatno imati troškove u milijardama zbog početka ere električnih vozila.”

U svakom slučaju, da bi se dobio čišći i kvalitetniji vazduh, njemačka industrija mora da ukine proizvodnju električne energije na bazi uglja. Danas, skoro četvrtina električne energije proizvedene u Njemačkoj i dalje dolazi od sagorijevanja lignita, čineći Njemačku liderom u rudarstvu i sagorevanju lignita, prema podacima Međunarodne agencije za energiju.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1923