Na pobjedničkoj stazi: Napravljen 1000. Mercedes eCitaro

Prekretnica za Mercedes eCitaro: Više od 1.000 jedinica niskopodnog električnog autobusa sišlo je s proizvodne trake u Mannheimu. U skoro pet godina od početka serijske proizvodnje krajem 2018. godine, eCitaro je postao prava priča o uspjehu. To ne potvrđuju samo mnoge velike narudžbe iz gradova poput Hamburga, Dresdena, Bremena, Wiesbadena i Mannheima – transportne kompanije u Francuskoj, Italiji, Švedskoj, Poljskoj, Austriji, Švicarskoj i mnogim drugim evropskim zemljama također polažu povjerenje u električnu energiju i u autobus sa zvijezdom.

“Mercedes eCitaro je trajna stavka u elektromobilnosti za gradske autobuse,” kazao je Mirko Sgodda, šef marketinga, prodaje i usluga za korisnike u Daimler Buses. “Siguran je, pouzdan i ekonomičan za rad. Sa svojim novim modernim dizajnom, on također pokazuje koliko elegantna elektromobilnost može biti. A budući da je ugrađen u sistem elektromobilnosti, eCitaro otkriva svoj puni potencijal. Na zahtjev, kupcima je osigurana podrška u prelasku na elektromobilnost s rješenjima po principu ključ u ruke iz jednog izvora koji se sastoji od električnih autobusa, infrastrukture za punjenje i upravljanja depoima.”

Mercedes eCitaro kombinuje isprobanu i testiranu platformu najprodavanijeg Mercedesovog gradskog autobusa svih vremena sa novim tehnološkim rješenjima i novim dizajnom. Godine 2018. eCitaro je prvobitno lansiran kao solo autobus s kapacitetom baterije do 243 kWh. Od samog početka, novi inovativni sistem upravljanja toplotom smanjio je energiju potrebnu za grijanje, ventilaciju i klimatizaciju za oko 40 procenata u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u modelu Citaro, postavljajući tako temelje da eCitaro dobije praktičan opseg.

Sljedeći razvojni koraci koje treba slijediti u kratkim intervalima već su bili navedeni pri njegovom predstavljanju. Dakle, osim punjenja u depou, nije prošlo mnogo vremena prije nego što su se pojavila rješenja za mogućnost punjenja za eCitaro. S drugom generacijom baterija, domet vožnje je proširen bez povećanja težine, otvarajući put uspješnom zglobnom autobusu eCitaro G, koji je na tržište izašao sredinom 2020. godine. Još jednu prekretnicu na kraju 2022. godine obilježilo je uvođenje treće generacije litijum-jonskih baterija visokih performansi sa glavnim komponentama nikl, mangan i kobalt oksid (NMC). Oni povećavaju kapacitet baterijskih ćelija za 50 posto pri istoj težini, omogućavajući tako domet vožnje do 280 kilometara (solo autobus).

Za još duže linije eCitaro na gorive ćelije je idealno rješenje. Svjetsku premijeru je imao početkom juna na Globalnom samitu javnog prevoza 2023. u Barceloni. U trenutno dostupnoj varijanti zglobnog autobusa, eCitaro na gorive ćelije može preći oko 350 kilometara bez punjenja, dok nudi prostor za do 128 putnika. Osnova ovog modela eCitara je baterijsko-električni pogonski sistem sa NMC 3 baterijama visokih performansi, dok goriva ćelija sa snagom od 60 kW služi kao generator električne energije na bazi vodika za proširenje dometa vožnje. Ova kombinacija omogućava posebno ekonomičan rad, jer je električna energija iz mreže dostupna po nižoj cijeni od zelenog vodika.

Svojim pametnim konceptom, inovativnom i pouzdanom tehnologijom, visokim nivoom sigurnosti bez premca i solidnom izradom, eCitaro je oduševio ne samo transportne operatere, već i novinare i stručnjake. U ovogodišnjem komparativnom testu električnih autobusa koje je proveo časopis za autobuse Omnibusspiegel, stručni panel od 20-ak novinara i isto toliko predstavnika transportnih kompanija izglasao je eCitaro za prvaka električnih autobusa 2023. godini. U svojoj trenutnoj verziji s visokoefikasnim NMC 3 baterijama, eCitaro je sveobuhvatno pobijedio u konkurenciji pet takmičara u četverodnevnom testu na zahtjevnim rutama u urbanom području Bonna.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1929