Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Projektom Metrobus Porto, sjeverna portugalska metropola pokreće svoj prvi sistem brzog autobuskog tranzita (BRT): Osnovni element je uvođenje zglobnih autobusa sa pogonom na vodik koji imaju nulte emisije i koji prvenstveno saobraćaju na namjenskim trakama i imaju koristi od prioriteta semafora kako bi se osiguralo brzo i nesmetano putovanje.
Prva linija Metrobusa pokriva približno 3,9 km duž Avenida da Boavista – jedne od glavnih osa istok-zapad Porta. Povezuje multimodalni transportni centar Casa da Música sa zapadnim okrugom Foz, završavajući na Praça do Império u blizini atlantske obale. Duž linije postoji sedam stanica bez barijera sa centralnim peronima.
Potpuno odvojena autobuska linija omogućava prosječno vrijeme putovanja od oko 12 minuta za cijelu liniju, što se prevodi u brzinu putovanja od skoro 20 km/h. Inteligentni sistem upravljanja semaforima, kontrolisan vozilima, daje prioritet na raskrsnicama i minimizira operativna kašnjenja. Planirani manevar okretanja će zaobići centralnu Rotondu da Boavista i umjesto toga koristiti posebno označenu petlju sa kontrolom signala – primjer optimizovanog korištenja javnog prostora.
U drugoj fazi razvoja, linija će biti proširena dodatnim stanicama prema Matosinhosu, završavajući u Anémoni u okrugu Matosinhos (Praça Cidade do Salvador). Ukupna linija bi tada pokrivala oko šest kilometara, s planiranim vremenom putovanja u jednom smjeru od oko 17 minuta. Nakon zakonski propisanog zaustavljanja gradnje, projekat je sada ponovo na pravom putu za implementaciju.
Sistem će koristiti H2.CityGold 18 – zglobni autobus od 18 metara sa sistemom gorivnih ćelija na vodik, koji je razvio portugalski proizvođač CaetanoBus u saradnji s Toyotom. Autobusi su opremljeni vratima s obje strane kako bi se omogućio centralni peron za ukrcavanje duž linije. Mogu primiti do 135 putnika, od kojih 35 sjedi.
Vozila nude domet od približno 480 km, s vremenom punjenja gorivom manjim od 15 minuta. Ovo značajno nadmašuje modele na baterije i po dometu i po dostupnosti. Rad je u potpunosti bez emisija. Potpuno integrirani energetski sistem koji koristi zeleni vodik proizveden na licu mjesta putem elektrolize, dopunjen fotonaponskim instalacijama, osigurava uglavnom samodovoljno i održivo snabdijevanje energijom.
Autobusi su opremljeni naprednim sistemima pomoći vozaču i komunikacijskim interfejsima koji omogućavaju integraciju u gradski sistem upravljanja transportom. Prioritetizacija semafora se kontroliše od strane vozila i zasniva se na arhitekturi Vehicle-to-Infrastructure (V2I).
Prva linija bi trebala početi s radom početkom jula. Prvo vozilo je već započelo probne vožnje, a namjenska traka je uglavnom završena od jeseni 2024. Očekuje se da će kompletna flota od 12 vozila biti operativna do sredine godine. Metrobus nije zamišljen kao konkurent, već kao dodatak Metro do Porto. Zbog nižih troškova izgradnje u poređenju s konvencionalnim željezničkim sistemima, koncept je osmišljen da ponudi isplativu alternativu za koridore srednje potražnje. Do 1990-ih, tramvajska linija je saobraćala duž široke, ravne Avenide da Boavista – veći dio bivše trase sada se koristi za Metrobus.