Mercedesovi autobusi na vodik stižu u Bolzano

Devet Mercedes eCitaro sa pogonom na vodik radiće pod oznakom italijanskog operatera SASA Bolzano. U stvari, Daimler Buses je osvojio lot za zglobne autobuse na vodik u sklopu tendera na kojem je IIA, sa partnerom CaetanoBusom, pobijedio na dijelu tendera za solo autobuse. Vijest je objavljena na italijanskom specijalizovanom mediju Autobusweb.

Mercedes eCitaro model sa gorivim ćelijama predstavljen je u junu na UITP koji se održao u Barceloni. Ova verija  Mercedes eCitara nudi navedeni domet od približno 350 kilometara bez potrebe za punjenjem. Kapacitet putnika na zglobnoj verziji iznosi do 128 putnika. Razlika između eCitara na gorive ćelije i većine autobusa s gorivim ćelijama na tržištu ostaje u kapacitetu baterije: iako je uobičajeno da se uz modul gorive ćelije nalazi mala LTO baterija (ispod 50 kWh), eCitaro je opremljen baterijom koja ima sličan kapacitet kao i čisto električni eCitaro G zglobni autobus (do 392 kWh).

“Ovi autobusi koristiće se za prigradske prevoze, na liniji između Merana i Bolzana, uz mogućnost da se koriste i na linijama do prevoja Dolomita o čemu se razgovara sa pokrajinom. Druga oblast primjene biće veza između stanice i arene za Zimske olimpijske igre”, objasnio je tehnički direktor SASA Luigi Lugaro.

Na tenderu SASA Bolzano za vozila od 18 metara bila su dva kandidata, koji predstavljaju tržište na kojem zapravo postoje samo dva konkurenta na ovoj veličini vozila: Solaris i Mercedes. Potonjem je dodijeljen tender za vozila čija će isporuka početi od kraja 2023. do početka 2024. godine.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889