MAN SafeStop Assist – Zaštita za hitne slučajeve

Iznova i iznova se događaju ozbiljne nesreće, jer vozači više nisu u mogućnosti da kontrolišu svoja vozila iz medicinskih ili drugih razloga. Pametni MAN SafeStop Assist u međugradskim autobusima pomoći će u sprječavanju ovakvih nesreća u budućnosti. U hitnim slučajevima, sistem aktivne intervencije automatski bezbjedno zaustavlja vozilo. Osnova za to je sofisticirana interakcija nekoliko visoko razvijenih sistema pomoći.

To je zastrašujući scenario: vozač autobusa iznenada se onesvijesti i izgubi kontrolu nad vozilom. “Dešava se iznova i iznova da vozač iznenada nije u stanju da reaguje zbog nepredviđenih događaja, kao što je hitna medicinska pomoć. Posljedice mogu biti razorne”, kaže Barbaros Oktay, šef odjela za autobuse u MAN Truck & Bus-u. “Iskustvo pokazuje da nije neuobičajeno da autobusi u takvim slučajevima napuste cestu ili se sudare sa drugim učesnicima u saobraćaju.”

Iz tog razloga, stručnjaci u MAN Truck & Bus intenzivno rade na novom sistemu pomoći: pametnom MAN SafeStop Assist, koji je sada dostupan kao opcija za MAN Lion's Intercity, MAN Lion's Coach, Neoplan Tourliner i Neoplan Skyliner. “Nijedan drugi proizvođač ne nudi takav sistem za sve trenutne modele autobusa. Međutim, to nije razlog zašto je to jedna od najvažnijih inovacija u modelskoj godini 2024, već zato što može spriječiti ozbiljne nesreće”, kaže Heinz Kiess, Voditelj marketinga proizvoda autobusa u MAN Truck & Bus.

Osnova za to je da sistem aktivne intervencije prepoznaje kada vozač više nije u mogućnosti da djeluje. U tu svrhu, sistem pomoći koristi prepoznavanje aktivnosti vožnje aktivnog sistema zaštite trake, kao i funkcionalnost adaptivnog tempomata (ACC Stop & Go). Uz pomoć senzora integriranog u prednjem dijelu vozila i kamere smještene iza vjetrobranskog stakla, sistem također kontinuirano prati zadržavanje trake, kao i udaljenost, poziciju i relativnu brzinu objekata ispred. “Svi prikupljeni podaci se grupišu i procjenjuju. Na taj način SafeStop Assist može zaključiti status aktivnosti vozača – a time i moguće neaktivnosti”, objašnjava Kiess, dodajući: “Zahvaljujući inteligentnoj interakciji različitih visokorazvijenih sistema kao što je Attention guard, Lane guard i pomoćni sistemi pri kočenju u slučaju nužde, bili smo u mogućnosti da značajno povećamo sigurnost za vozače, putnike i druge učesnike u saobraćaju.”

Ako sistem otkrije da vozač više nije aktivan, interveniše u procesu vožnje u trostepenoj kaskadi upozorenja i kočenja. U prvoj fazi, od vozača se traži da preuzme upravljanje pomoću simbola upozorenja i tekstualnih poruka na displeju, kao i lagane vibracije volana. Ako vozač to ne učini, vizualnim i haptičkim porukama upozorenja dodaje se zvučno upozorenje. Sistem asistencije također vrši sve jače djelimično kočenje. Ako ni tada vozač ne reaguje, MAN SafeStop Assist inicira zaustavljanje u nuždi i koči autobus do zaustavljanja unutar granica sistema u svojoj traci – čak i ako je vijugava. “Naravno, vozač može vratiti kontrolu u bilo koje vrijeme ako je moguće. Hitno zaustavljanje koje inicira sistem može se odmah prekinuti pomoću kick-downa”, kaže Kiess.

Međutim, ako se zaustavljanje u nuždi ne poništi, sistem automatski aktivira svjetla upozorenja da bi upozorila učesnike u saobraćaju. Odmah nakon što se vozilo zaustavi, MAN SafeStop Assist također osigurava da se autobus ne može otkotrljati. Da bi to učinio, prelazi u neutralni način prenosa i automatski uključuje elektronsku parkirnu kočnicu. Takođe otključava vrata i uključuje unutrašnje osvetljenje, tako da se pomoć može pružiti bez komplikacija u hitnim slučajevima. “MAN SafeStop Assist povećava sigurnost pri vožnji autobusa i pomaže u sprječavanju ozbiljnih nesreća. Istovremeno, omogućava i brži tretman prve pomoći za vozača u slučaju hitne medicinske pomoći – i stoga može biti spas”, rezimira Kiess.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1895

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *