MAN neće ulagati u Euro 7 kod gradskih autobusa

“U 2030. godini nećemo prodavati gradske autobuse sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi. Euro 7 standardi dovode proizvođače vozila u tešku situaciju: nije moguće razviti Euro 7 motor za cijeli asortiman, ulaganja u segment klase I nikada se ne bi vratila. Gledajući evoluciju tržišta gradskih autobusa u Evropi, ne vidimo da bi gasni pogoni imali tržište u budućnosti. Vidimo prostor za autobuse na gorive ćelije, ali ne više od 10 posto tržišta autobusa”, izjavio je Heinz Kiess, šef marketinga proizvoda za autobuse u MAN Truck & Bus, tokom konferencije za novinare koja je održana u Barceloni u okviru UITP samita.

Šta je sa MAN-ovom mapom puta za nultu emisiju? Sljedeći korak će biti elektrifikacija Low Entry proizvoda u Klasi I i Klasi II. Vrijedi napomenuti da takva najava slijedi sličnu najavu Daimler Busesa iz maja 2022. – grupa iz Stuttgarta ne ulaže u Euro 7 za autobuse klase I. Do sada je isporučeno 450 Lion’s City E autobusa (sa preko 1.000 u knjizi narudžbi). U 2025. godini nova generacija baterija će omogućiti +25% dometa za MAN e-buseve. Također, rješenje za punjenje pantografa će biti lansirano u narednih nekoliko godina, a španski grad San Sebastian će biti prvi kupac MAN Lion’s City E sa pantografom.

“Tehnologija baterija ima više prostora za poboljšanje gustine energije i snage punjenja od tehnologije vodika. Stoga se ne fokusiramo na autobuse na gorive ćelije”, naglasio je Kiess. MAN se takođe fokusira na globalna tržišta, sa aplikacijama šasije koje su najavljene 2022. godine, o čemu je Kiess rekao: “Razvili smo šasiju za Aziju, sa ciljem na naša tržišta u Hong Kongu i Singapuru, napravljenu u Turskoj uz karoseriju od lokalnog partnera. Druga verzija je razvijena za tržište Južne Afrike (visokopodni, prigradski autobus)”.

Špansko tržište autobusa računa na više od 7.000 gradskih autobusa koji saobraćaju u 27 većih gradova i ukupno 12.000 gradskih i međugradskih autobusa u ključnim područjima. Prosječna starost gradskih autobusa je 9,3 godine, što ukazuje na potrebu modernizacije i obnove voznog parka. Nadalje, na španjolskom tržištu zabilježena su značajna ulaganja u električne autobuse, sa 650 e-autobusa financiranih iz fondova Next Gen EU od 2022., a pisali smo o dobrim rezultatima koje je MAN postigao sa svojim električnim autobusima u Španiji.

“Očekujemo da će biti finansirano još preko 400 jedinica električnih autobusa”, dodao je Manuel Fraile, šef prodaje autobusa, MAN Truck & Bus Iberia i nastavio: “Do sada je u igri preko 175 e-autobusa, računajući zajedno vozne i naručene jedinice. A u Španiji idemo naprijed: elektrificirali smo prvi Lion’s City E u segmentu klase II”.

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1841