Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



KVB iz njemačkoj Kelna je naručio 78 električnih autobusa od proizvođača Irizar e-mobility putem Jebsen & Jessen e-Mobility. To uključuje 38 zglobnih autobusa i 40 solo autobusa – što je najveća nabavka električnih autobusa kompanije do sada. Prve isporuke su zakazane za oktobar sljedeće godine. To znači da će KVB tada koristiti dva brenda u svojoj floti električnih autobusa: postojećih 118 VDL autobusa i 78 Irizar autobusa. Čak i u “dizel eri”, KVB je radio sa dva brenda, MAN i Mercedes. S ovim dodacima, skoro dvije trećine KVB-ove flote autobusa biće električne. Što se tiče svih autobusa koji saobraćaju na KVB mreži, uključujući i one podizvođača, to će iznositi skoro polovinu.
Zglobni autobusi su dugi 18,2 metra, dok su manji solo autobusi dugi 12,16 metara. Svaki autobus je širok 2,55 metara i visok 3,4 metra. Sa težinom bez tereta manjom od 21 tone za zglobne autobuse i oko 14,5 tona za solo autobuse, oba tipa mogu prelaziti sve mostove u Kelnu čak i kada prevoze veliki broj putnika. Ove dimenzije su značajne za mrežu uskih ulica u Kelnu, maksimalni promjer podvožnjaka i ograničenja opterećenja mosta.
Novi zglobni autobusi će nuditi kapacitet od 110 mjesta, uključujući najmanje 43 sjedišta – potencijalno i više, ovisno o konfiguraciji. Solo autobusi će obezbijediti 70 mjesta, uključujući najmanje 30 sjedišta, s tim da se broj sjedišta može prilagoditi. Električni autobusi su potpuno pristupačni i imaju određena mjesta za dječja kolica, invalidska kolica i hodalice. Budući da su na električni pogon, rade s vrlo niskim nivoom buke i unutra i vani. Kao i sva novija vozila, bit će opremljeni klima uređajem.

Baterije su značajan faktor u težini vozila: energija se skladišti u jedinicama težine 3,3 tone (zglobni autobusi) i 2,75 tona (solo autobusi), koje pokreću električni pogon. Zahvaljujući korištenju obnovljive električne energije, ovaj rad je potpuno klimatski neutralan i ne proizvodi štetne emisije izduvnih gasova. Pored baterija, iako mnogo lakši, sistem toplotne pumpe također doprinosi ukupnoj težini vozila, osiguravajući ugodne temperature u unutrašnjosti tokom cijele godine.
Autobusi se mogu puniti i na depoima (punjenje u depoima) i na odabranim terminalima (punjenje po potrebi). Snaga punjenja putem pantografa je približno 350 kW za zglobne autobuse i 290 kW za solo autobuse. Elektromotori zglobnih autobusa isporučuju nominalnu snagu od 285 kW, sa vršnom snagom od 385 kW za pokretanje i ubrzanje. Solo autobusi imaju nominalnu snagu od 185 kW, sa vršnom snagom od 290 kW. Za pogon je odabran centralni motor. S kapacitetom baterije od 613,8 kWh, zglobni autobusi postižu domet od 180 do 230 kilometara. Solo autobusi, kapaciteta 511,5 kWh, prelaze između 200 i 260 kilometara. Poređenja radi: prvi KVB električni zglobni autobusi, predstavljeni u decembru 2016. godine, imali su kapacitet baterija od samo 122 kWh.
Autobusi se proizvode u pogonu Irizar e-mobility u Aduni, Španija, a Irizar također proizvodi baterije. Elektromotor, model Accelara, isporučuje Cummins iz evropske proizvodnje. Jebsen & Jessen e-Mobility (Hamburg) djeluje kao predstavnik Irizar e-mobility na njemačkom tržištu, pružajući sveobuhvatna rješenja za e-mobilnost, uključujući prodaju, upravljanje projektima i postprodajne usluge u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj. Jebsen & Jessen i Irizar e-mobility uspješno sarađuju od 2017. godine i pioniri su u ranim projektima e-mobilnosti na tržištima njemačkog govornog područja.