Konkurentni turizam treba nova pravila za vozače

Glavne prevozničke i turističke organizacije kontinenta pozvale su Evropsku komisiju da podrži ambiciozan prijedlog o posebnim pravilima o vremenu vožnje i odmora za autobuski turizam, jer sadašnja pravila snažno koče taj sektor.

Trenutno vozači turističkih autobusa podliježu istim pravilima u pogledu organizacije vožnje i odmora kao i vozači kamiona. Međutim, priroda njihovog posla bitno je drugačija. U pismu upućenom povjereniku EU-a za saobraćaj Adini Vălean, IRU, Evropsko udruženje putničkih agencija i turoperatora u Evropi te Evropsko turističko udruženje, pozvali su Evropsku komisiju da podrži ambiciozan prijedlog za olakšavanje oporavka autobuskog turizma uvođenjem prilagođenih pravila za vozače autobusa.

Prethodni pregovori o EU-ovom paketu mobilnosti 1, gdje je Evropski parlament usvojio nekoliko posebnih odstupanja za vozače turističkih autobusa, u zadnji su čas rezultirali dogovorom među zakonodavcima. Ishod se uglavnom fokusirao na prevoz robe, ostavljajući putnički sektor samo s obvezom za institucije EU-a da procijene situaciju u kasnijoj fazi. IRU-ova advokatica u EU Raluca Marian rekla je: “Aktivnost i dnevna organizacija turističkih vozača značajno se razlikuje od ostalih načina cestovnog prevoza. Uključuje više pauza za putnike i zaustavljanja na putu, kao i kombinaciju dužih i kraćih putovanja!”

Ciljane i specifične odredbe o vremenu vožnje i odmora u autobuskom turizmu omogućile bi vozačima da bolje reagiraju na situacije tokom putovanja, a istovremeno bi značajno smanjile stres koji stvaraju pravila koja nisu prikladna za autobuski prevoz, što negativno utječe i na putnike i na vozače. Ne zaboravimo, autobuski turizam bio je jedan od najteže pogođenih sektora u pandemiji.

Ograničenja putovanja i niska potražnja za uslugama grupnog turizma doveli su do bankrota oko 5-10% turističkih operatera oslonjenih na autobuski prevoz. U Evropi je autobuski turizam jedan od najsigurnijih i ekološki najprihvatljivijih načina kretanja turista i zaslužuje podršku i poticanje putem odgovarajućih pravila o vremenu vožnje i odmora. Nepodupiranje sektora putem posebnih odstupanja za vozače autobusa moglo bi negativno utjecati na konkurentnost autobuskih prevoznika u Evropi.

izvor:transportmagazin.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1931