Kassel kupuje do 40 Škoda tramvaja

Putnici u još jednom njemačkom gradu ubuduće će koristiti Škoda tramvaje. Nadzorni odbor lokalnog transportnog preduzeća Kasseler Verkehrs-Gesellschaft (KVG) potpisao je narudžbu za 22 nova dvosmjerna tramvaja od 30 metara iz radionica Škoda grupe uz mogućnost kupovine još 18 tramvaja. Vrijednost ugovora (bez opcije kupovine više tramvaja) je 88 miliona eura i najveća je investicija u vozila u historiji KVG-a. Isporuka prvih tramvaja planirana je za 2026. godinu.

“Još jedan njemački grad će uskoro koristiti naše nove Škoda tramvaje. Drago mi je što je KVG odabrao naše rješenje i možemo početi raditi na novim tramvajima koji će biti opremljeni, između ostalog, i našim sistemom protiv sudara koji smo predstavili na sajmu InnoTrans 2022”, izjavio je Jan Christoph Harder, predsjednik regije West Škoda Group.

“Efikasan i atraktivan lokalni željeznički transport osigurava održivu kvalitetu života u gradovima. Za to nam je potreban jak vozni park. Škoda proizvodi dobro dizajnirane i pouzdane tramvaje i podnijela je najisplativiju ponudu. Ovaj ugovor otvara put za postepenu modernizaciju našeg sistema javnog prevoza, jer je to preduslov za rekonstrukciju mobilnosti u Kasselu i okolini”, rekao je Dr. Olaf Hornfeck, član upravnog odbora KVG-a.

Javni prevoz u Kasselu je izgrađen na tramvajima. Godišnje prevezu 48 miliona putnika, odnosno 80 posto od ukupnog broja putnika. Ostatak prevoza je obezbjeđen autobusima i vozovima. Proizvodnja novih dvosmjernih tramvaja za Kassel planirana je za kraj 2024. godine. Kao i postojeći tramvaji, nova vozila će imati dužinu od 30 metara i Albert spojnicu koja omogućava pričvršćivanje dodatne kompozicije ili prikolice. Svaki od tramvaja imat će četiri vrata sa svake strane za ukrcavanje i izlazak putnika i, naravno, niskopodni dizajn kako bi se olakšao ukrcaj i izlazak osoba sa smanjenom pokretljivošću.

Tramvaji za Kassel će biti među prvima iz Škode koji će biti opremljeni Škodinim naprednim sistemom protiv sudara koji povećava sigurnost i štiti putnike i pješake. Uključivanje ove tehnologije pokazuje jasan fokus Škoda grupe na inovacije i njenu posvećenost davanju prioriteta sigurnosti putnika. Škoda je prvi put predstavila ovu novu sigurnosnu funkciju na sajmu InnoTrans 2022. godine.

Novi sistem za zaštitu od sudara Škoda Grupe stvara virtuelni tunel ispred tramvaja u kojem detektuje sve statičke i dinamičke prepreke i, ako ih otkrije, upozorava vozača i aktivira kočnicu u slučaju nužde. Čitavo okolno područje nadzire se paketom senzora koji uključuje LiDAR, IMU jedinicu i kameru. LiDAR je odgovoran za 3D mapiranje okolnog područja u rasponu od 100-150 metara u horizontalnom i vertikalnom vidnom polju. IMU jedinica unosi informacije o nagibu vozila u sistem i pomaže da izlaz senzora iz sistema protiv sudara odražava profil staze. Kamera pruža 2D slike visoke rezolucije koje bilježe više detalja.

Isporuka prvog tramvaja u Kassel predviđena je za 2026. godinu nakon čega bi trebalo da uslijede tehnička ispitivanja i probe na ulicama grada. Nakon odobrenja Tehničkog nadzornog tijela (TAB) Regionalnog vijeća Darmstadta, prvi novi tramvaji mogu biti pušteni u redovan rad od 2027. godine. Oni će se voziti unutar urbane mreže kojom upravlja KVG koja, pored samog Kasela, uključuje i Vellmar, Baunatal, Lossetal i druga područja u blizini. Tramvaji iz grupe Škoda trenutno rade u njemačkim gradovima Chemnitz i Schöneich, a Škoda trenutno proizvodi nova vozila za još sedam gradova.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928