Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Karsan uvodi Švedsku u autonomnu tehnologiju u javnom saobraćaju!
Igrajući pionirsku ulogu u transformaciji javnog prevoza u električna i autonomna vozila, Karsan nastavlja da probija nove terene u sektoru sa svojim inovativnim tehnologijama. Karsan, koji je postao globalni brend sa svojim uspješnim projektima u širokoj geografiji od Japana do SAD-a, pruža usluge svojim električnim vozilima u 23 zemlje na 3 kontinenta. U tom kontekstu, Karsan Autonomous e-ATAK, prvi autonomni električni autobus nivoa 4 na svijetu koji su razvili Karsan i njegov tehnološki partner ADASTEC, priprema se za prevoz putnika na švedskom tržištu.
U avgustu 2025. godine, Karsan Autonomous e-ATAK će započeti rad kao prvo švedsko autonomno vozilo nivoa 4 u projektu koji je Karsan realizovao u saradnji sa ADASTEC-om, Västtrafikom, Vy Bussom i Applied Autonomy. Sa realizacijom projekta, Karsan Autonomous e-ATAK će povezati centralnu stanicu Geteborga sa stanicom Liseberg i obezbjediti neprekidan i efikasan transport u oblasti Gårda u gradu. U okviru projekta, ADASTEC-ova flowride.ai platforma se neprimjetno integriše sa tranzitnom infrastrukturom Geteborga, stvarajući operativno efikasnu i pristupačnu liniju koja poboljšava povezanost grada. Autobus će u početku saobraćati kao dio Västtrafikove mreže javnog prevoza. Navodeći da nastavljaju da igraju pionirsku ulogu u transformaciji javnog prevoza u električna i autonomna vozila u svetu sa vizijom da budu “Korak ispred u budućnosti mobilnosti”, izvršni direktor Karsana Okan Baš rekao je: “Od pokretanja Karsan Autonomous e-ATAK u 2021. godini, dokazali smo svoju pouzdanost sa iskustvom od 35.000 putnika, koje nesmetano radi u teškim vremenskim uslovima uslovima do minus 25 stepeni, postao je i prvo autonomno vozilo u Evropi koje je prošlo kroz tunel. Prvi i uspješni radovi koje smo realizovali podstiču nas još više da postignemo mnogo bolje.”
Opremljen naprednim paketom senzora, Karsan Autonomous e-ATAK koristi kombinaciju LiDAR-a, radara, RGB kamera, GNSS-a i najsavremenijih senzora koji rade zajedno kako bi pružili preciznu navigaciju i svijest o situaciji u različitim vremenskim uslovima. Vozilo, koje u autonomnoj vožnji može dostići brzinu od 40 km/h u svim vremenskim uslovima, danju i noću, obavlja sve radnje koje obavlja vozač autobusa, kao što su približavanje stajalištima na trasi, upravljanje procesima ukrcavanja i silaska, i obezbjeđivanje smjera i upravljanja na raskrsnicama i prelazima i semaforima, bez vozača. Karsan Autonomous e-ATAK dugačak 8,3 metra je održivo tranzitno rješenje velikog kapaciteta koje može efikasno zadovoljiti zahtjeve gradskog transporta Geteborga. Mogućnost da se autobus u potpunosti napuni za 5 sati sa AC jedinicama i 3 sata sa DC jedinicama osigurava da je vozilo uvijek spremno za rad.