Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Karsan predstavio autonomni e-ATAK u Švicarskoj
Karsan, koji igra pionirsku ulogu u elektrifikaciji i autonomnoj transformaciji javnog prevoza širom svijeta, posebno u Evropi, nastavlja da postavlja nove industrijske standarde. Razvijeno u saradnji sa ADASTEC-om, Karsan Autonomous e-ATAK, prvo na svijetu vozilo bez vozača nivoa 4 predstavljen je i u Švicarskoj, nakon uspješnih operacija u SAD-u, Norveškoj, Rumuniji, Holandiji, Turskoj, Francuskoj i Finskoj. Autonomni e-ATAK, koji će raditi na liniji dugoj 2,2 kilometra sa osam stanica između historijskog centra grada Arbona i novog stambenog naselja Saurer Werk 2, brzinom od 30 kilometara na sat, bit će prvi automatizirani autobus u Švicarskoj.
Ističući da je Autonomni e-ATAK postigao značajnu prekretnicu kao prvo vozilo bez vozača koje je prošlo kroz tunel, izvršni direktor Karsana Okan Baş izjavio je: “Naše vozilo nudi udobno i ekološko autonomno iskustvo putovanja bez narušavanja historijske teksture uskih ulica Arbona, zahvaljujući svojoj kompaktnoj strukturi. Ponosni smo što preuzimamo pionirsku ulogu u tranziciji Švicarske na javni prevoz bez vozača s našim autonomnim e-ATAK-om koji će pružati usluge prevoza putnika u autonomnom režimu na liniji javnog prevoza dužine 2,2 kilometra.”
Izvršni direktor ADASTEC-a, dr. Ali Peker, ističući da je ovaj uspjeh rezultat zajedničke vizije sa Karsanom, rekao je: “Uz operaciju koju smo izveli u Stavangeru postali smo prvi u Evropi koji imamo ovakvo vozilo, kao i u SAD-u na američkom Državnom univerzitetu u Mičigenu. Ovi projekti nisu samo automatizovali sisteme javnog prevoza, već su označili i značajne korake ka pametnijoj, povezanijoj i održivijoj budućnosti.”
Karsanov autonomni e-ATAK ušao je u historiju radeći na liniji dugoj 5 kilometara na Državnom univerzitetu Mičigen u SAD tokom 18 mjeseci, postavši prvi autonomni autobus na svijetu. U gradu Stavanger u Norveškoj, Autonomni e-ATAK prevozio je putnike u redovnom saobraćaju od 2022. godine, a ranije ove godine proširio je svoju postojeću liniju tako da uključuje i tunel. Pokrenuvši autonomne projekte na sedam različitih lokacija sa Autonomnim e-ATAK-om, koji je nedavno počeo sa radom u Finskoj nakon SAD-a, Norveške, Francuske, Rumunije i Turske, Karsan je postigao 80.000 kilometara autonomnog iskustva u vožnji, prevozeći preko 30.000 putnika. Uz to, Karsan je također potpisao ugovor sa aerodromom u Roterdamu za dva autonomna e-ATAK-a krajem 2024. godine, čime će Karsan biti prvi brend na svijetu koji će obavljati aerodromske transfere autonomnim vozilom.
Karsan Autonomous e-ATAK opremljen je brojnim LiDAR senzorima koji se nalaze na različitim mjestima na vozilu. Osim toga, inovativne tehnologije kao što su napredna radarska tehnologija na prednjoj strani, obrada slike visoke rezolucije pomoću RGB kamera i poboljšana ekološka sigurnost kroz termalne kamere su među karakteristikama Autonomnog e-ATAK-a. Nudeći sve ove tehnologije na nivou 4 autonomije, autonomni e-ATAK može raditi na planiranoj liniji bez vozača. Vozilo može dostići do 50 km/h u autonomnom režimu vožnje u svim vremenskim uslovima, danju ili noću, i može samostalno obavljati sve zadatke koje bi obično obavljao vozač autobusa, kao što je pristajanje na stajalištima, upravljanje procesima ukrcavanja i silaska putnika, navigacija kroz raskrsnice i rad prema semaforima.