Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Kao pionir u tranziciji javnog prevoza na električna i autonomna vozila, Karsan nastavlja da privlači pažnju svojim revolucionarnim tehnologijama. Kao jedan od rijetkih brendova koji nude tri tehnologije sljedeće generacije – električnu, vodoničnu i autonomnu – Karsan će biti ključni igrač u još jednom značajnom projektu sa Autonomous e-ATAK. Poslujući od 2021. godine kao prvi fabrički proizveden autonomni autobus SAE nivoa 4 na svijetu, Karsan Autonomous e-ATAK sada pruža rješenja za mobilnost na aerodromu u Rotterdamu i dostupan je za upotrebu putnicima od 1. augusta.

Prošle godine, Karsan je potpisao sporazum sa DAM Shuttles o pružanju usluga javnog prevoza na aerodromu u Rotterdamu. Nedavnom isporukom dva autonomna autobusa e-ATAK, projekat je zvanično započeo sa radom. Svečanost lansiranja održana je uz učešće brojnih zvanica ispred proizvođača, aerodroma i političkih ličnosti i ministarstava koja su pomogla u realizaciji. Karsan Autonomous e-ATAK prevezao je svoje prve putnike između terminala aerodroma Rotterdam Hag i metro stanice Meijersplein. Ističući značaj projekta, izvršni direktor Karsana, Okan Baş, izjavio je: „Ovom isporukom smo realizovali prvi svjetski projekat autonomnog aerodromskog autobusa. Ova inicijativa nije samo prvo Karsanovo postavljanje autonomnog autobusa u Holandiji, već i označava veliku prekretnicu u globalnom aerodromskom prevozu putnika. Aktivno djelovanje na tako strateškoj lokaciji pokazuje da autonomna mobilnost više nije projekcija budućnosti, već stvarno rješenje današnjice. Želio bih da se zahvalim našim projektnim partnerima DAM Shuttles i RET, Općini Rotterdam, Aerodromu Rotterdam Hag na omogućavanju realizacije ovog projekta, Upravi za javni prevoz MRDH i našim tehnološkim partnerima ADASTEC i Applied Autonomy na njihovim naporima i doprinosima u omogućavanju ovog dostignuća.“ Pozivajući se na Karsanovo operativno iskustvo iz 13 različitih projekata u 12 zemalja, Okan Baş je dodao: „Odlučni smo da nastavimo oblikovati budućnost mobilnosti širenjem našeg poslovanja širom Evrope.“
Autonomni e-ATAK uspješno je prošao operativne i funkcionalne sigurnosne testove, dobivši puno odobrenje od RDW-a (Rijksdienst voor het Wegverkeer), jednog od vodećih evropskih autoriteta. Kao rezultat toga, zvanično je postao prvi evropski autonomni autobus pune veličine SAE Level-4 koji je odobrio RDW. Komentarišući ovo dostignuće, izvršni direktor Karsana, Okan Baş, rekao je: „Ovo odobrenje ne samo da odražava naprednu fazu naše tehnologije, već i pokazuje da pružamo rješenja koja ispunjavaju međunarodne sigurnosne standarde.“

Izvršni direktor ADASTEC-a, dr. Ali Ufuk Peker, izjavio je: „Postati prvi koji je osigurao RDW odobrenje u Holandiji za automatizovani autobus pune veličine SAE nivoa 4 je izuzetno dostignuće, a još više jer ovo označava prvo raspoređivanje automatizovanog autobusa pune veličine koji prevozi putnike u okruženju aerodroma. Tokom godina, zajedno sa Karsanom, isporučili smo revolucionarne projekte u više zemalja, demonstrirajući kako automatizovani javni prevoz može preći iz vizije u svakodnevnu uslugu.“
Remco Derksen, suosnivač i direktor DAM Shuttles-a, rekao je: „Veoma smo sretni i ponosni što smo dostigli ovu prekretnicu. Putovanje do ovog trenutka ponekad se činilo kao putovanje mačke sa devet života. Čvrsto vjerujemo da će ovaj razvoj poboljšati javni prevoz i imamo snažan poslovni argument za to.“
Karsanov autonomni e-ATAK opremljen je brojnim LiDAR senzorima postavljenim na različitim tačkama oko vozila. Osim toga, ima naprednu radarsku tehnologiju na prednjem dijelu, obradu slika visoke rezolucije putem RGB kamera i termalne kamere za poboljšanu sigurnost okoliša. Sve ove inovativne tehnologije zajedno omogućavaju autonomnu vožnju 4. nivoa, omogućavajući Autonomnom e-ATAK-u da potpuno autonomno funkcioniše na planiranoj liniji. Bilo da je dan ili noć, i u svim vremenskim uslovima, vozilo može dostići brzinu do 40 km/h u autonomnom režimu. Autonomno obavlja sve funkcije vozača autobusa, uključujući prilazak stajalištima duž linije, upravljanje ukrcavanjem i iskrcavanjem putnika i navigaciju kroz raskrsnice, pješačke prijelaze i semafore – sve bez vozača u autobusu.