Kako su Kinezi opet kopirali Neoplan

Na polju mašinskog inženjeringa Kina umnogome ostaje misteriozna. Svjež primjer nam stiže iz svijeta autobusa, jer je kineska turistička modifikacija Wertstar, lokalnog brenda AsiaStar dobila kinesku nagradu za „nenadmašan dizajn i odličnu ekonomičnost.“ Sve bi to bilo fino, ali…

S tehničke strane, ovaj autobus se uopšte ne razlikuje od svojih rođaka iz iste game. Leži na tri osovine, dug je 13,7 metara i u stanju je da primi do 57 putnika, uz vozača i turističkog vodiča. Teškaša mase od 22 tone pokreće desetolitarski dizel koji isporučuje 400 konjskih snaga, a za čiji razvoj je zaslužno lokalno preduzeće Weichai.

Mjenjač koji tu silu prenosi do točkova je šestostepeni manuelni. Autobus se proizvodi od 2016. godine, ali ništa ne znamo o historiji tog brenda. Međutim, lako je prepoznati da se šampionski model, stilom tako drsko naslanja na čuveni Neoplan Cityliner.

Šta drugo reći sem izraziti saosjećanje s Neoplanom i konstatovati da su Kinezi naprosto fascinirani radom stilista njemačke kompanije. Da kažemo i da su, pored najmanje dva kineska brenda (Youngman i Beijing Huade) koji proizvode ove autobuse na osnovu ugovora o licenci, njih cijelo tuce koje ga kopiraju protivpravno. Zabilježen je čak i jedan izolovan slučaj u kom je Neoplan izvojevao pobjedu, pa je tako kineska Zonda izgubila spor, i to na sudu u Narodnoj Republici Kini!

Međutim, očito je da ostali proizvođači iz ovoga nisu izvukli nikakve zaključke, već se bez straha od suda i trunke bogobojažljivosti, nastavljaju besplatno služiti tuđim radom.

Što se tiče ranije nepoznatog proizvođača sa zvučnim imenom AsiaStar, ispostavilo se da je sa njim sve jednostavno. Još kasnih sedamdesetih godina prošlog vijeka, registrovano je preduzeće Yangzhou Bus sa sjedištem u provinciji Đijangsu.

Bez velike pompe je sklapano oko 15 hiljada primjeraka običnih autobusa pod oznakama marki Yaxing i Yangtse. Ovaj proizvođač je čak izbio i na čelo kineske industrije proizvodnje autobusa, onda kada je tokom 1981. godine pustio u promet prvi međugradski autobus s mogućnošću spavanja. Njegovi potomci različith brendova se i dalje koriste naširoko u Kini.

A onda je u 1996. godini Yangzhou Bus zvanično oformio novo preduzeće, pomenuti AsiaStar s idejom da proizvodi autobuse iz turističkog segmenta. Fabrika je i dalje angažovana na sklapanju ovih autobusa pod bivšim imenom, a iste jedinice se nalaze u ponudi namenjenoj lokalnom tržištu.

izvor:AutoRepublika

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927