K-Bus isporučio sedam električnih minibusa u Euskirchen

Share your love

Okružni grad Euskirchen nalazi se na jugozapadu Sjeverne Rajne-Vestfalije u trouglu koji čine gradovi Köln, Bonn i Aachen. Stadtverkehr Euskirchen GmbH (SVE) je osnovan u novembru 1995. godine, a sa radom je počeo u junu 1996. godine. Širenjem broja linija, dolazi i još jedan prevoznik – RVK (Regionalverkehr Köln), koji obavlja linije u ime SVE, a svoje autobuse je prilagodio u žutu u tamno plavu boju – boje Euskirchenove gradske transportne kompanije.

Od 2021. godine na linijama rade Mercedes Citaro autobusi koji su na plinski pogon. Iako ovo nije bez emisija, ipak mnogo manje zagađuju u odnosu na dizelske autobuse. Sada, međutim, gradski autobusi Euskirchena čine veliki korak naprijed. U depou RVK-a u gradu sredinom februara predstavljeno je sedam električnih minibusa austrijsko-slovenačkog proizvođača K-Bus (Kutsenits) tipa E-Solar City XL, koji su rađeni na bazi Mercedes Sprintera.

Minibusi će se koristiti za linije, ali i za školski prevoz te zamjenu velikih autobusa na drugim rutama u vrijeme van vršnog saobraćaja. Novi minibusi Euskirchena također su obojeni u žuto-tamno plavu boju. Također, na vozilima pozadi se može vidjeti i silueta grada Euskirchena. Mali električni autobusi dobili su naziv “E-Bussi”.

Novi E-Solar City XL su dugi 7.595 mm, široki 2.410 mm i visoki 3.100 mm. RVK i Stadtverkehr Euskirchen GmbH ističu da su zahvaljujući svojim malim dimenzijama vozila posebno pogodna za putovanje uskim i strmim putevima. Takođe su veoma tihi i, iznad svega, bez emisija zahvaljujući svom električnom pogonu.

Imaju 15 sjedišta i 10 mjesta za stajanje, a imaju i mjesta za osobe u invalidskim kolicima, kojim se pristupa preko rampe koja se ručno rasklapa. Prazan, “E-Bussi” je težak 4.215 kg, a ukupna težina je 6.000 kg. Električni motor je Mercedesovi i omogućava maksimalnu brzinu od 80 km/h. Njihov domet je 200 kilometara.

Iza prednje osovine autobusi imaju dvokrilna vrata, a niska ulazna visina omogućava lak pristup putnicima. Dvostruki monitori pružaju putnicima informacije. Autobusi su opremljeni internetom i u svakom redu sjedišta sa duplim USB utikačima.

Sigurnost osigurava pomoćni sistem za mrtvi ugao koji prepoznaje ljude i prepreke u području koje vozač ne vidi. Novi minibusi imaju i sistem za dojavu požara. “Auto Hold” spriječava nenamjerno otkotrljanje vozila, a sistem protiv blokiranja kočnica (ABS) i kontrola proklizavanja (ASR) danas su nezaobilazni dio sigurnosne opreme.

Vrijeme punjenja je 1,5 do 2 sata. Vozila su povezana sa punjačima preko CCS kombinovanih utikača. U ovaj projekat nabavke električnih minibusa i punjača u Euskirchenu uloženo je ukupno 2,6 miliona eura. Država Sjeverna Rajna-Vestfalija i uprava za javni prevoz go.Rheinland subvencionirali su 60% dodatnih troškova za kupovinu električnih minibusa i 90% troškova za izgradnju sistema za punjenje.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890