Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Kako je objavljeno na mađarskom portalu Magyarbusz.info, Ikarus i Yutong su predali zajednički najkonkurentniju ponudu za najnoviju nabavku trolejbusa u Budimpešti, proces koji je pokrenuo budimpeštanski Közlekedési Központ (BKK) početkom 2024. godine. Tender, koji obuhvata i do 160 vozila sa baterijskim pogonom finansirat će se iz fondova Evropske unije. Međutim, sredstva za nabavku još uvijek nisu osigurana, što ostavlja neizvjesnim rokove za isporuke vozila. Zvanični rezultati tendera očekuju se u narednih mjesec do dva. BKK ima ambiciozne planove za proširenje trolejbuske mreže u Budimpešti, sa ciljem da udvostruči trenutnih 155 km linija do 2030. godine.
U početku su četiri proizvođača iskazala interes: Ikarus-Yutong, Solaris, Škoda Group i Bozankaya. Međutim, navodno je Škoda kasnije odustala, ostavljajući tri kandidata u finalnoj rundi. Prema dostupnim informacijama, ponuda Ikarus-Yutonga, koju je dostavio Electrobus Europe Zrt., izdvaja se po konkurentnim cijenama. Ponuda uključuje najniže jedinične cijene, pri čemu su solo trolejbusi ponuđeni za 451.500 eura i zglobni modeli za 649.500 eura.
Ono što je interesantno, kako navodi Magyarbusz.info, dok Ikarus trenutno ne proizvodi trolejbuse, a Yutongovi modeli trolejbusa su uglavnom raspoređeni u Kini i Latinskoj Americi, vozila predložena za Budimpeštu bazirana su na Yutongovim platformama električnih autobusa U12 i U18.
Drugorangirana ponuda dolazi od Bozankaye, turskog proizvođača koji širi svoje prisustvo u srednjoj Evropi. Kompanija je predložila trolejbuse SNG T12 i SNG T18, koji su već predstavljeni u Temišvaru i Pragu. Iako je Bozankaya navela najniže troškove za rezervne dijelove, održavanje i obuku, ovi faktori su imali manju težinu u procesu evaluacije. Njegove jedinične cijene su znatno veće od Ikarus-Yutongovih, sa solo trolejbusima po cijeni od 569.000 eura i zglobnim verzijama od 729.000 eura. Kao i Ikarus-Yutong, Bozankaya je uključila 36-mjesečnu produženu garanciju u svoju ponudu.
Solaris, iako je trenutni snabdjevač trolejbuske flote u Budimpešti, bio je na trećem mjestu prema informacijama. Poljski proizvođač je isporučio 108 Trollino jedinica u grad posljednjih godina. Cijena njegovih solo trolejbusa iznosila je 799.000 eura, dok su zglobne verzije dostigle 973.000 eura.