Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Iduće godine u Rigu stižu prvi Solaris električni autobusi
Latvijski prevoznik Rīgas Satiksme napravio je još jedan korak ka e-mobilnosti. Prvi Solaris električni autobusi u Rigi uskoro će se pridružiti impresivnoj gradskoj autobuskoj floti. Narudžba obuhvata nabavku 35 električnih autobusa Urbino 12, a uključuje i opciju proširenja narudžbe sa još 17 jedinica. Ukupna vrijednost osnovnog ugovora, koji će biti realizovan u roku od 12 mjeseci, iznosi preko 19 miliona eura.
“Sa Rīgas Satiksme sarađujemo više od 20 godina. U međuvremenu, isporučili smo skoro 600 naših vozila u Rigu. Izuzetno sam ponosan što naša kompanija može biti dio historije javnog prevoza u ovom gradu, posebno jer počeci našeg puta e-mobilnosti u glavnom gradu Letonije datiraju iz 2001. godine, kada je prvi trolejbus Trollino izašao na ulice grada. E-mobilnost je, bez sumnje, budućnost transporta, a autobusi sa nultim emisijama koji će se uskoro pridružiti lokalnom voznom parku donijet će brojne opipljive koristi stanovnicima grada”, rekao je Olivier Michard, član Uprave Solaris Bus & Coach sp. z o.o. za prodaju, marketing i postprodaju.
Novi Solaris autobusi su vodeći autobusi sa nultom emisijom, veoma dobro poznati širom Evrope. Vozila s niskim podom od 12 metara imat će Solaris High Energy baterije, kapaciteta 140 kWh, koje će se puniti pomoću priključnog konektora i obrnutog pantografa. Status punjenja baterije zajedno s preostalim dometom u kilometrima bit će prikazani na ploči vozača.
Autobusi, dizajnirani da prevezu najmanje 72 putnika, imat će brojna rješenja za poboljšanje udobnosti i vozača i putnika. Jedan od njih će biti alkolok uređaj koji će testirati vozača svaki put prije paljenja. Unutrašnjost vozila standardno će imati klima uređaj, kamere koje nadgledaju putnički prostor i neposrednu blizinu autobusa, kao i napredni sistem komunikacije putnika. Osim toga, zatvorena kabina vozača će imati grijano sjedište, a zahvaljujući automatskom sistemu brojanja putnika, vozač će uvijek biti obaviješten o broju putnika koji se trenutno nalaze u vozilu. Za udobnost putnika, autobusi će biti opremljeni LED rasvjetom i USB priključcima za punjenje mobilnih uređaja.
Kako bi se optimizirala potrošnja energije u autobusima, imat će takozvano termalno predkondicioniranje. Ova funkcija znači da se, dok se baterija puni, unutrašnjost autobusa istovremeno zagrijava ili hladi, ovisno o godišnjem dobu. Shodno tome, prilikom polaska sa autobuske stanice, autobus će biti spreman za temperaturu kako bi se osiguralo udobno iskustvo putovanja. Vozila će se takođe pohvaliti eSConnect sistemom za efikasno upravljanje autobuskim voznim parkom sa nultom emisijom. Ovaj softver, koji su razvili stručnjaci Solarisa, nudi funkcionalnosti kao što su pristup podacima o vozilu u realnom vremenu, kao i identifikacija bilo kakvih kvarova kada se pojave.
Latvija je prirodno glavno izvozno tržište za Solaris. Prije više od 20 godina, flota Rige proširena je prvim Solaris trolejbusima. Od tada je u glavni grad zemlje isporučeno 560 Solaris vozila, uključujući preko 160 Trollina i 10 hibridnih vozila na vodik. Uskoro će Riga biti treći grad u Latviji koji će se pohvaliti Solaris električnim autobusima na redovnim linijama. Šest akumulatorskih električnih Solaris autobusa već vozi ulicama u primorskom ljetovalištu Jūrmala i gradu Jelgavi.