Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Hess trolejbusi stižu u Nancy i Lugano
Prvi 100% električni trolejbus proizvođača Hess stigao je u Keolisov depo u Nancy sredinom marta. Ovo je prvi od ukupno 25 dvozglobnih električnih trolejbusa sa baterijom poznatog modela lighTram® 25 švicarskog proizvođača Hess.
Trolejbusi su dugi 24,4 metra i mogu da prime do 154 putnika, od kojih 46 sjedećih. Ovo je znatno više od vozila sa monorail sistemom Bombardier TVR, koji su bili u upotrebi i koji su imali kapacitet od 136 putnika, uključujući 35 sjedećih. Upravo oni će biti potpuno zamjenjeni zbog brojnih tehničkih nedostataka tokom godina. Također se očekuje da će potrošnja energije novih vozila biti znatno niža od starog sistema, sa očekivanih 2,4 kWh/km u poređenju sa 4 kWh ranije. Nakon što su planovi za niskopodni tramvajski sistem odbačeni, uglavnom iz razloga troškova, nakon promjene gradske vlasti, donesena je odluka da se 2021. godine pređe na trolejbuski pogon na baterije.
Od preostalih vozila starog TVR sistema, koji je stavljen iz upotrebe prije godinu dana, 23 vozila će biti rashodovana dok će garažni brojevi 8 i 20 biti spašeni rashoda, pošto će ostati u Nancyju u rukama belgijskog kolekcionara.
Osim posla u Franvuskoj, Hess je dobio ugovor za revolucionarni sistem električnih autobusa u Luganu. Do kraja 2025. godine, osam električnih light Tram® 19 OPP autobusa će saobraćati na liniji 5 kompanije TPL (Trasporti Pubblici Luganesi), od kojih se svaki brzo puni na svojim krajnjim stanicama.
Za TPL, elektrifikacija njegove linije 5 je prvi važan korak u velikoj transformaciji koju je kompanija gotovo 10 godina pripremala za detaljne analize, dizajn i rad na izvodljivosti. Od 2015. godine do sada, poduzete su različite vrste studija, od topografskih procjena do drugih u vezi sa troškovima, energetskim i ekološkim performansama postojeće flote kompanije. Iz ovih studija postalo je jasno koja je tehnologija (dizel, vodik, hibridna ili električna) najpogodnije rješenje za korištenje u Luganu. Činjenice i brojke su pokazale da su električna vozila najpogodnije rješenje. Odluka da se prvo elektrificira linija 5 rezultat je pažljivog razmatranja svih faktora i aktera.
Električna vozila u Luganu nisu neistražena teritorija za Hess i ovo predstavlja uspješan povratak u regiju Sottoceneri za proizvođača. Trolejbuska mreža TPL-a, koja je van upotrebe od 2001. godine, saobraćala je od 1960-ih sa autobusima sa Hess karoserijom. Nadalje, još uvijek postoji oko 60 Hess SwissAlpin midibusa koji trenutno rade u Luganu i okolini, a neki su i na TPL mreži.