Grad Zagreb pokreće izradu Studije optimizacije autobuske mreže

Share your love

Grad Zagreb raspisao je javnu nabavu za izradu Studije optimizacije mreže linija javnog gradskog autobuskog prijevoza, strateškog dokumenta čiji je cilj temeljito modernizirati planiranje i organizaciju javnog prijevoza u gradu. Po uzoru na druge evropske metropole, Studija obuhvaća sve komunalne autobuske linije – dnevne, noćne, školske, sezonske te prijevoz na zahtjev – a očekuje se da će rezultirati novim, savremenim voznim redom koji će građanima ponuditi brže, tačnije i pouzdanije putovanje.

„Novi koncept autobuske mreže omogućit će bolju povezanost gradskih četvrti, skratiti vrijeme putovanja i povećati pouzdanost javnog prevoza, uz istovremeno smanjenje operativnih troškova i saobraćajnih gužvi“, poručio je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba .Izrada studije će trajati šesnaest mjeseci, a procijenjena vrijednost nabave iznosi milion eura bez PDV-a.

Projekt uključuje detaljnu analizu postojećeg sistema, s naglaskom na područja slabije pokrivenosti, preklapanje trasa, dostupnost i pristupačnost usluga te usklađenost autobuskog prevoza s tramvajskim i željezničkim sistemom. Paralelno s time, ažurirat će se i podaci o potražnji za prevozom uz korištenje strateškog saobraćajnog modela Grada Zagreba, što će omogućiti precizniju procjenu svakodnevnih potreba putnika i planiranje mreže temeljem stvarnih saobraćajnih tokova.

Kako bi se pronašlo optimalno rješenje, u okviru studije razvit će se i simulirati četiri koncepta buduće autobuske mreže: pojednostavljena mreža s čestim polascima i brzim transferima, kompleksna mreža s velikom prostornom pokrivenošću, „feeder“ sistem koji lokalne linije povezuje s tramvajskim i željezničkim koridorima, te kombinirani koncept koji objedinjuje prednosti sva tri modela. Svaki od njih bit će evaluiran prema troškovima, operativnim pokazateljima, prostornoj pokrivenosti, zadovoljstvu korisnika te ekološkim i ekonomskim učincima.

Konačni rezultat studije bit će nove karte autobuske mreže, tablični vozni redovi, grafikoni vožnji, digitalni set podataka za ZET-ov informacijski sistem i mobilne aplikacije, te saobraćajni modeli koji će omogućiti daljnje precizno planiranje grada. Završne faze uključuju i prijedloge infrastrukturnih zahvata potrebnih za provedbu novog sistema te konkretne mjere za implementaciju optimizirane mreže.

izvor:prijevozi.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2308