Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Grad Zagreb raspisao je javnu nabavu za izradu Studije optimizacije mreže linija javnog gradskog autobuskog prijevoza, strateškog dokumenta čiji je cilj temeljito modernizirati planiranje i organizaciju javnog prijevoza u gradu. Po uzoru na druge evropske metropole, Studija obuhvaća sve komunalne autobuske linije – dnevne, noćne, školske, sezonske te prijevoz na zahtjev – a očekuje se da će rezultirati novim, savremenim voznim redom koji će građanima ponuditi brže, tačnije i pouzdanije putovanje.

„Novi koncept autobuske mreže omogućit će bolju povezanost gradskih četvrti, skratiti vrijeme putovanja i povećati pouzdanost javnog prevoza, uz istovremeno smanjenje operativnih troškova i saobraćajnih gužvi“, poručio je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba .Izrada studije će trajati šesnaest mjeseci, a procijenjena vrijednost nabave iznosi milion eura bez PDV-a.
Projekt uključuje detaljnu analizu postojećeg sistema, s naglaskom na područja slabije pokrivenosti, preklapanje trasa, dostupnost i pristupačnost usluga te usklađenost autobuskog prevoza s tramvajskim i željezničkim sistemom. Paralelno s time, ažurirat će se i podaci o potražnji za prevozom uz korištenje strateškog saobraćajnog modela Grada Zagreba, što će omogućiti precizniju procjenu svakodnevnih potreba putnika i planiranje mreže temeljem stvarnih saobraćajnih tokova.

Kako bi se pronašlo optimalno rješenje, u okviru studije razvit će se i simulirati četiri koncepta buduće autobuske mreže: pojednostavljena mreža s čestim polascima i brzim transferima, kompleksna mreža s velikom prostornom pokrivenošću, „feeder“ sistem koji lokalne linije povezuje s tramvajskim i željezničkim koridorima, te kombinirani koncept koji objedinjuje prednosti sva tri modela. Svaki od njih bit će evaluiran prema troškovima, operativnim pokazateljima, prostornoj pokrivenosti, zadovoljstvu korisnika te ekološkim i ekonomskim učincima.
Konačni rezultat studije bit će nove karte autobuske mreže, tablični vozni redovi, grafikoni vožnji, digitalni set podataka za ZET-ov informacijski sistem i mobilne aplikacije, te saobraćajni modeli koji će omogućiti daljnje precizno planiranje grada. Završne faze uključuju i prijedloge infrastrukturnih zahvata potrebnih za provedbu novog sistema te konkretne mjere za implementaciju optimizirane mreže.
izvor:prijevozi.hr