Gdynia naručila 30 Solaris trolejbusa

Gradske vlasti poljskog grada Gdynia potpisale su ugovor sa Solarisom za isporuku 30 trolejbusa vrijednih skoro 23 miliona eura. Zahvaljujući pobjedničkoj ponudi Solarisa na tenderu flota gradskog prevoznika PKT (Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej) će u svojim redovima imati dobro poznate trolejbuse Trollino 12, a jedan dio isporučenih trolejbusa će činiti i zglobni model Trollino 18.Osim standardnog trolejbuskog pogona, Solarisovi trolejbusi, koje je naručila Gdynia, biće opremljeni dodatnim baterijama koje omogućavaju vožnju van vučne linije. Tako će 14 trolejbusa Solaris Trollino 12 imati baterije kapaciteta od 58 kWh, dok će 16 zglobnih vozila biti opremljeno baterijama kapaciteta 87 kWh. To znači da će oba tipa moći da pokrivaju rastojanje od desetine kilometara u režimu nulte emisije bez upotrebe pantografa. Zahvaljujući ovom rješenju, trolejbusi za Gdyniju će moći da voze u dijelovima grada gde nema trolejbuske mreže.

Pored trolejbusa, prema ugovoru, kompanija će takođe obezbjediti baterije koje će omogućiti modernizaciju drugih vozila i to ukupno 21 njih. Zamjena nikel-kadmijumskih baterija sa litijum-jonskim, zajedno sa odgovarajućom snažnom elektronikom, predstavlja ogroman tehnološki skok koji će omogućiti vožnju nultom emisijom nekih 15-20 kilometara bez upotrebe pantografa. Modernizacija trolejbusa počinje ovog proljeća, dok će isporuka novih trolejbusa početi u septembru ove godine i biće završena do proljeća 2019. godine.“Trolejbusi u gradu Gdynia su postali prepoznatljiv kvalitetni brand za zeleni transport. Kada se ovaj posao završi, moći ćemo da zamijenimo autobuse na nekim linijama trolejbusom. Zahvaljujući baterijama, oni će uspjeti da voze i u dijelovima grada koji nemaju trolejbusku mrežu. Novi trolejbusi će imati klima uređaje, biti će dostupni osobama sa fizičkim invaliditetom, dok će veliki i lako čitljivi ekrani i unutrašnje CCTV kamere poboljšati sigurnost putnika”, kazala je Katarzyna Gruszecka-Spihla, zamjenica gradonačelnika Gdynia. “Štaviše, nova zglobna vozila će moći primiti skoro dvostruko više ljudi od standardnih vozila uz značajne uštede troškove rada. Zahvaljujući novim električnim vozilima, preko 1/3 putnika koji koriste javni prevoz u Gdynii će putovati trolejbusom. Gdynia je kupila prvi Solaris trolejbus 2000. godine. Grad “rođen na moru i od snova” također je vlasnik i Solarisovog 1001. ikad proizvedenog trolejbusa”, završila je Gruszecka-Spihla.

“Blisku saradnju naše firme sa PKT održavamo već duže od deset godina i drago nam je da će gradski prevoznik ponovo dobiti Solaris trolejbuse, koji je postao evropski lider u proizvodnji modernih trolejbusa” – naglasio je Zbigniew Palenica, potpredsjednik kompanije Solaris Bus & Coach S.A.

Gdynia je pored Lublina i Tychy jedan od tri grada u Poljskoj koji su zadržali svoju trolejbusku infrastrukturu i nastavljaju da je razvijaju. Za svoja dostignuća u ovoj sferi prevoza Gdynia je osvojila brojne nagrade kako u Poljskoj tako i u inostranstvu. Između ostalog, 2014. godine operater Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej proglašen je dobitnikom prestižne nagrade Regiostars, koju dodeljuje Evropska komisija za ulaganje u održivi gradski javni prevoz.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1935