Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Frankfurt se ponovo odlučio sa Solarisove autobuse na vodik
Frankfurt na Majni je jedan od najvećih gradova u Njemačkoj. Opštinska transportna kompanija In-der-City-Bus GmbH (ICB) upravlja sa tri autobuske grupe u Frankfurtu na Majni, pokrivajući više od 50 posto autobuskih usluga u Frankfurtu. Kompanija upravlja na 34 linije sa voznim parkom od 228 vozila – 24/7, 365 dana u godini. Oko 750 ljudi radi kao vozači autobusa, majstori u radionicama i administrativno osoblje.
U skladu sa ciljevima zaštite klime grada Frankfurta na Majni, ICB ima za cilj elektrifikaciju autobuske flote do ranih 2030-ih. Sa autobusima na baterije i vodik te modernim dizel autobusima sa niskim emisijama, kompanija se već zalaže za ekološki prihvatljive veze i udobnu gradsku mobilnost. Flota operatera već uključuje električna vozila Solaris Urbino 12 na baterije i Solaris modele na vodik za prevoz putnika od prošle godine.
Prevoznik je poslednjih dana raspisao tender za kupovinu još 10 autobusa na vodik, a za dobavljača je izabrao Solaris. ICB se odlučio za isti model na vodik kao u prethodnoj narudžbi – Urbino 12 hydrogen. Novougovoreni autobusi će imati sličnu opremu kao i autobusi na vodik koji su već poznati građanima Frankfurta.
Vozila će raditi na vodikovim gorivnim ćelijama, proizvodeći samo toplotu i vodenu paru kao nusproizvode. Električna energija proizvedena u procesu reverzne elektrolize se zatim prenosi direktno na osovinu pomoću dva elektromotora, koji napajaju autobus. Svaki od naručenih autobusa će biti opremljen dodatnom Solaris High Power baterijom. Skladište energije ima pomoćnu ulogu u sabirnici vodika i koristi se u vrijeme velike potražnje za energijom, kao i u procesu rekuperacije. Vodik će se skladištiti u gasnom obliku, u krovnim kompozitnim rezervoarima koji ispunjavaju najviše bezbjednosne standarde.
Solaris Urbino 12 hydrogen će biti opremljen sa nekoliko najsavremenijih ADAS rješenja za podršku vozaču, uključujući MirrorEye sistem, koji je set kamera instaliranih umjesto bočnih retrovizora kako bi se vozaču omogućila odlična vidljivost u različitim vremenskim uslovima. Solaris će isporučiti autobuse u prvom kvartalu 2024. godine. Ukupna vrijednost narudžbe je oko 6,5 miliona eura.
Gradovi sve više koriste autobuse na vodik za svoj redovan gradski saobraćaj i tehnologija je od sve većeg interesa za transportne operatere. Solaris je najveći evropski proizvođač autobusa na vodik, koji ovu tehnologiju razvija skoro deceniju. Kompanija je već isporučila skoro 120 vozila na gorive ćelije u 15 evropskih gradova. Od prošle godine, Solarisov portfolio vozila na vodik uključuje i zglobni model, Urbino 18 hydrogen.