FlixBus eksperimentiše sa solarnim panelima na autobusima

Share your love

FlixBus je pokrenuo novi projekat sa holandskim partnerom Kupers Touringcars, a koji se tiče upotrebe solarnih panela. Solarni paneli instalirani na autobusima koriste se za punjenje baterije, a sva oprema na vozilu se napaja energijom dobijenom sa tih solarnih panela. Ova novost je omogućila smanjenje potrošnje goriva za 7 posto. Autobus opremljen solarnim panelima trenutno saobraća dva puta sedmično od Dortmunda do Londona.

FlixBus ide prema cilju da bude ugljično neutralan do 2030. godine. Njemačka je grupa 2018. pokrenula pilot projekte s prvim svjetskim električnim autobusima za velike daljine u Francuskoj i Njemačkoj (iako je njemački pilot-projekat imao nekoliko tehničkih problema). Prošle godine su održani testovi i u SAD sa potpuno novim MCI električnim autobusima. FlixBus sarađuje i sa Freudenberg Sealing Technologies u pripremi budućeg uvođenja autobusa sa pogonom na vodik.

FlixBus je instalirao solarne panele na svoj zeleni autobus koji saobraća od Dortmunda, preko Eindhovena, Antwerpena, Briža i Calaisa do Londona. Solarni paneli na krovu su ultra tanki i lagani i mogu komunicirati s alternatorom autobusa putem kontrolera za punjenje postavljenog u FlixBus. Nova tehnologija autobusa omogućava mu da se puni uglavnom solarnom energijom, oslobađajući alternator potrebe da se puni gorivom. Tokom probnog perioda, FlixBus je naveo da se uštedilo prosječno 1,7 litara dizela na 100 km. Uz prosječnu udaljenost od 600 kilometara dnevno, ovo je dnevna ušteda goriva od oko 10 litara. Očekuje se da će solarni paneli proizvesti više energije tokom ljeta.

S druge strane, ova energija obezbjeđuje potrošnju za svu elektroniku u vozilu. Kao i obično kod FlixBusa, autobus sa solarnim panelima je također opremljen USB priključcima, utičnicama, klima uređajem, wi-fi-jem i medijskim sistemom za zabavu. Uz novu tehnologiju, sva oprema u vozilu sada se napaja solarnom energijom. Na ovaj način putnici FlixBusa mogu svoje mobilne uređaje napuniti obnovljivom energijom.

Za ovaj pilot projekat, FlixBus sarađuje s britanskom kompanijom TRAILAR koja nudi inovativna transportna rješenja za smanjenje utjecaja komercijalnih vozila na okoliš. Fleksibilni solarni paneli posebno su razvijeni za upotrebu u prevoznom sektoru i već se koriste za teretna vozila i dostavne službe. FlixBus je prvi koji je primijenio ovu tehnologiju na međunarodnom autobusu na velike daljine.

Tehnologija je dizajnirana tako da se podaci, a samim tim i prinos, mogu pratiti. Okolnosti se mogu optimizirati, čime se u konačnici smanjuje emisija CO2 što je više moguće. Čimbenici poput rute autobusa i vremenske sezone utječu na performanse tehnologije. Autobus trenutno saobraća dva puta sedmično iz Dortmunda do Londona. Od aprila će autobus voziti još češće, pa čak i svakodnevno, u vrijeme praznika.

FlixBus dodatno sarađuje s lokalnim autobuskim partnerima, a jedan od takvih partnera je i Kupers Touringscars, iz Limburga. Direktor Kupers Touringcars, Bert Fonteijn kaže: “Ponosni smo što naš dvospratni VDL autobus sudjeluje u ovom međunarodnom pilot projektu kako bi se smanjio utjecaj na okoliš koje proizvode dugolinijski autobusi. Drago nam je što možemo ponuditi našim putnicima način putovanja unaprijed.”

“Trudimo se da putujemo što je moguće klimatski neutralnije i da klimatsko prilagođeno putovanje učinimo dostupnim što većem broju ljudi”, izjavio je Jesper Vis, direktor FlixBus-a Benelux. “Ovaj pilot projekat sa solarnim panelima samo je jedan u nizu inicijativa i klimatski povoljnih projekata za naše putnike. Na osnovu početnih rezultata, procijenit ćemo u kojoj mjeri ovaj projekat pojačavamo na više autobusa ili čak na sve autobusa u mreži”, završio je Vis.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927