Finska flota Scania autobusa na biogas

Koristeći biogas proizveden u postrojenju za preradu otpada u Stormossenu, 12 narandžastih autobusa Scania Citywide pogonjenih na biogas koje je kupio finski grad Vaasa u svakodnevnoj su službi više od godinu dana.

Grad Vaasa je odlučio postati prvi ugljenično neutralni grad u Finskoj. “Gorivo koje koriste ovi autobusi godišnje će zamjeniti oko 280.000 litara dizel goriva. Emisije CO2 su na istom nivou kao kod električnih vozila koja koriste električnu energiju proizvedenu energijom vjetra”, kazao je Pertti Hällilä, koji je odgovoran za projekat biogas autobusa.

Biološki otpad iz domaćinstava u regionu Vaasa i mulj iz Stormossena pretvaraju se u biogas za oko 1000 automobila – i autobuse. Hällilä je jako zadovoljan kako je prošla prva godina korištenja ovih autobusa. “U početku smo očekivali neugodnu vožnju, ali nismo doživjeli nikakve velike prepreke, a svi problemi s kojim smo se suočili su bili tako reći svakodnevni i vrlo laki za riješiti”.

Čak ni temperature do -23 ° tokom zime nisu usporile rad. Sa nekoliko izuzetaka, biogas je korišten kao gorivo tokom cijele godine, a cilj od 700.000 kilometara tokom godine je dostignut. “Ovi autobusi su profesionalni alati. Ovde ne vršimo testiranje ili razvoj proizvoda. Ovo je čisto profesionalna vožnja i istovremeno se bavimo pitanjima životne sredine”, objasnio je Hällillä.

Tokom prve godine rada, Scania motori su se pokazali mnogo energetski efikasnijim od dizelskih. Ovo je omogućilo Vaasi da poveća broj autobusa koji rade u subotu i da upravljaju gradskom linijom 4 tokom ljetnje sezone, koja je ranije bila u službi samo tokom zime. Broj putnika je porastao na 1,2 miliona, što je porast od 20% za nekoliko godina. Visoka stopa korištenja biogas vozila će pomoći Vaasi da ispuni svoje ekološke ciljeve. Lokalno proizvedeni metan za biogasne autobuse obično bi se koristio za grijanje ili se rasplamsao kao otpad, ali sada može da se koristi i kao transportno gorivo.

“U poređenju sa autobusima na dizel i sa sveobuhvatnim ugovorom o održavanju, biogas je nešto skuplji. Međutim, cijenovna stabilnost lokalno proizvedenog biogasa promjenila je proračun. Sada više ne moramo brinuti toliko o fluktuacijama cijena goriva na svjetskom tržištu, pošto naša cijena ostaje stabilna i sa lokalnom proizvodnjom, naša isporuka goriva će uvijek biti osigurana”, istakao je Hällillä.

Početne obuke vozača za ova vozila su počela početkom 2017. godinebio je čvrst. Treniranje vozača, koje je uključeno u ugovor o prodaji autobusa na biogas, se nastavilo i tokom protekle godine. “Treniranje vozača se fokusiralo na poboljšanje bezbjednosti i kvaliteta rada”, kazao je Erno Sirviö, menadžer za obuku vozača u Scania Suomi. “Na primjer, uspjeli smo smanjiti količinu tvrdog kočenja, što je od presudnog značaja za korisničko iskustvo za više od 35 posto. Ekonomske, anticipacijske i sigurne metode vožnje doprinijele su poboljšanju efikasnosti potrošnje goriva. Sa obučenim vozačima smo također mogli da povećamo prosječne brzine vožnje, tako da autobusi što bolje prate red vožnji.”

Sve u svemu, predstavnici grada Vaasa su veoma zadovoljni ovim rezultatima. “Kada nas pitaju o izazovima sa kojima smo se suočili prošle godine, moramo se dobro zamisliti o njima, jer su svi izazovi bili toliko beznačajni”, završio je Hällilä.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1929