Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EMT Madrid više nema dizelskih autobusa
Posljednji dizelski autobus kompanije EMT Madrid viđen je da radi u glavnom gradu Španije 30. decembra i nakon toga je prestao sa radom, čime je ispunjeno obećanje gradonačelnika Joséa Luisa Martíneza-Almeide da će sve autobuse koji zagađuju okoliš ukloniti iz voznog parka EMT Madrida prije 2023. godine.
Madrid se rangira kao prva velika evropska prestolnica – po broju stanovnika i autobusima u saobraćaju – koja radi sa 100% čistom flotom gradskih autobusa.
Ova postavka vlade je nabavila 1.291 novi i čisti autobus za obnovu 60% voznog parka. Napori Gradskog vijeća Madrida, zajedno sa čvrstim upravljanjem koje provodi Gradska transportna kompanija Madrida (Empresa Municipal de Transportes de Madrid – EMT), omogućili su stalno uključivanje novih modela autobusa koje Evropska unija zahtjeva prema Direktivi o čistim vozilima: Direktiva EU 2019/11610. Zahvaljujući ovoj posvećenosti, posljednjih 12 EMT dizelskih autobusa definitivno je prestalo sa radom, pozicionirajući Madrid na čelu Španije u skladu sa odredbama evropskih propisa o gorivima koji se primjenjuju u gradskom saobraćaju. Ova prekretnica se također poklapa sa 75. godišnjicom kompanije EMT.
Povlačenjem posljednjeg dizel autobusa, trenutni 100% čist vozni park EMT-a činit će 1.915 CNG autobusa i 180 električnih autobusa. Naredne godine, EMT nabavlja i prvih deset autobusa na vodik i još 150 novih električnih autobusa.
Moderna flota, 100% čista i opremljena najnovijim tehnološkim inovacijama koje nudi trenutno tržište, je jedan od ključnih ciljeva Madridske strategije ekološke održivosti 360 i jedna od osovina strateškog plana EMT do 2025. godine za prilagođavanje zahtjevima postavljenim evropskom direktivom i novim potrebama koje nameće veliki grad poput Madrida.
Potraga za sve održivijim rješenjima sa stanovišta životne sredine za Madrid je bila čvrsta posvećenost EMT-a i imala je podršku sadašnje vlade, što je rezultiralo progresivnom elektrifikacijom koja će dostići 25% opštinskog voznog parka 2025. godine. U tu svrhu, EMT-ov depo u La Elipi, kapaciteta 318 autobusa, priprema se da postane referentni centar za 100% upravljanje električnim voznim parkom, opremljen fotonaponskom instalacijom dizajniranom za punjenje.
Pored isticanja električne energije, Strateški plan EMT-a do 2025. godine, predviđa i uključivanje vozila na vodik u flotu. Dolazak deset autobusa na gorive ćelije planiran je za ovu godinu.
Investicije u nove autobuse koji manje zagađuju ili modele sa nultim emisijama dostići će 534 miliona eura između 2021. i 2025. godine, kako je navedeno u strateškom planu EMT-a, dokumentu koji je u potpunosti u skladu sa posvećenošću održivosti koja se ogleda u Madridskoj strategiji 360. Na ovaj iznos je dodato 77,34 miliona eura već uloženih u 2020. godini za nabavku održivijih vozila.