Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Električni MAN Lion’s City 18 E autobusi isporučeni u Mainz
Do 2030. godine, ukupno do 100 autobusa na električni pogon koristit će se u redovnom prometu od strane Mainzer Verkehrsgesellschaft (MVG). Od 2035. u MVG vozilima bi trebalo da postoje samo klimatski neutralna vozila. “Sa ova nova 23 vozila, mobilnost u Mainzu će napraviti veliki korak ka potpunoj dekarbonizaciji javnog prevoza u Mainzu”, rekao je generalni direktor MVG-a Jochen Erlhof na press događaju povodom isporuke nova 23 električna MAN autobusa.
MAN Lion’s City 18 E opremljen je toplotnom pumpom za grijanje i klimatizaciju bez emisija i puni se zelenom strujom u autobuskoj stanici Mainzer Neustadt. Uveden je i novi sistem upravljanja opterećenjem punjenja kako bi se inteligentno kontrolisao proces punjenja 23 autobusa i tako smanjilo vršno opterećenje za električnu mrežu. Novi električni autobusi bi trebali pomoći da se uštedi između 450.000 i 500.000 litara dizela godišnje. “Posebno smo zadovoljni što su naši potpuno električni zglobni autobusi uspjeli uvjeriti, čak i uz izazovnu topografiju, rukovodstvo MVG-a i da sada možemo dati svoj doprinos podršci MVG-u na njegovom putu do klimatske neutralnosti,” kazao je Frank Krämer, šef prodaje autobusa u MAN Truck & Bus Germany GmbH.
Sa dužinom od 18 metara, MAN Lion’s City 18 E savršen je izbor za transportne kompanije koje traže potpuno električni i stoga lokalni gradski autobus bez emisija. Dva centralna elektromotora na drugoj i trećoj osovini daju potrebnu snagu u gradskom saobraćaju. Za razliku od elektromotora blizu glavčina točkova, oni su lakše dostupni i manje složeni. Operateri stoga imaju koristi od prednosti u pogledu održavanja i ukupnih troškova vlasništva (TCO). Dvije pogonjene i elektronski sinhronizovane osovine također imaju pozitivan efekat na rukovanje zglobnim autobusom: povećava se stabilnost vožnje, a time i bezbjednost. Zglobni autobus je takođe opremljen zaštitom od zgloba i kontrolom ugla artikulacije, što dodatno optimizuje stabilnost vožnje. Kroz ciljanu, specifičnu distribuciju pogonskog momenta na dvije pogonske osovine, kritične situacije izvijanja mogu se izbjeći kao preventivna mjera.
Energija za potpuno električne zglobne autobuse dolazi iz modularnih baterija, za koje MAN koristi sofisticiranu tehnologiju litijum-jonskih (NMC) baterija iz modularnog sistema Grupacije. MAN Lion’s City 18 E impresionira dometom od 200 km i do 270 km pod povoljnim uslovima tokom cijelog vijeka trajanja baterija. Na krovu zglobnog autobusa postavljeno je ukupno osam baterija. Ovo ima prednost što se baterije nalaze izvan zadnjeg dijela, što je podložnije sudaru i lakše im je pristupiti za servis. Električni pogon je uočljiv i u unutrašnjosti vozila. Izostavljanje motornog prostora dalo je dizajnerima puno slobode pri optimizaciji zadnjeg dijela.