Električni autobusi za Luksemburg i Švedsku

Solaris Bus & Coach ima puno iskustva u izradi specijalizovanih autobusa. Proizvodni asortiman poljskog proizvođača uključuje, između ostalog, mobilni saloni za ljepotu, mobilni centar za davanje krvi, filmski centar, komandni centar za vatrogasce i čak aerodromske autobuse. Također, u ponudi su i vozila koja služe za prevoz putnika u trajektnim lukama.Takvih osam autobusa je isporučeno 2015. godine luci Pirej u Grčkoj, a tek nedavno je isporučeno drugo vozilo te druge vrste i to švedskoj luci Ystad. Svrha autobusa je prevoz putnika između terminala i trajekta i jedinstvena je ne samo zbog svoje sasvim specifične svrhe nego što je to i prvi takav Solarisov autobus koji ima električni pogon.

Električni Solaris Urbino 12 koji je već započeo redovne vožnje u luci Ystad, napaja se preko motora snage 2 x 125 kW. Uređaji za skladištenje energije su Solaris High Power baterije kapaciteta 58 kWh. Pored tipične opreme za moderne niskopodne autobuse, kao što su klimatizacija, osvetljenje zasnovano na LED tehnologiji koja štedi energiju i sistem video nadzora, ovaj električni autobus se može pohvaliti i nizom jedinstvenih karakteristika koje definitivno nisu uobičajene u standardnim gradskim autobusima. Ove karakteristike uključuju drugačije uređenje putničkog prostora, jer je prioritet dizajnera bio stvaranje većeg kapaciteta i prostora za prtljag. To je omogućeno na lukovima prednjih točkova i umjesto tzv. zadnje klupe. Autobus također obuhvata sistem vizuelnih signala u vidu dodatnog nužnog osvjetljenja instaliranog u prednjem dijelu krova autobusa, a upotreba tog osvetljenja pokreće i gornje pokazivače pravca.

Autobus sa nultom emisijom je opremljen i specijalnim “skandinavskim paketom za toplotnu izolaciju” koji poboljšava toplotni komfor putnika i smanjuje potrošnju energije u oštrim skandinavskim vremenskim uslovima. Ovaj paket uključuje takve dodatke kao nestandardni bočni zid i krovnu izolaciju, dodatnu izolaciju šasije oko lukova točkova i dvostruki zastakljeni bočni prozori. Urbino 12 Electric ima veoma interesantno rješenje i u pogledu grijanja vozila. Naime, tokom noćnog punjenja baterija, svakog dana u 05.00 sati, grijanje autobusa će se automatski uključiti, tako da će do početka rada u 06.00 sati unutrašnjost vozila doći do programirane temperature.Također, svoje električne Solaris autobuse će dobiti i jedan od najvećih privatnih prevoznika u Luksemburgu, kompanija Sales-Lentz, kojia je naručila više autobusa ovog brenda. Novi autobusi će ići u grad Bascharage, koji se nalazi na jugozapadu zemlje, a potpisani ugovor podrazumijeva isporuku pet električnih Solaris autobusa.

Solaris je prošle godine započeo saradnju sa Sales-Lentzom, kada je isporučio svoje prvo vozilo u Luksemburgu. Tada je naručen autobus sa konvencionalnim dizel motorom, dok je ovaj put prevoznik izabrao vozila sa nultom emisijom. U skladu sa sporazumom, proizvođač će u martu 2019. godine isporučiti dva autobusa od 12 metara, a u junu tri zglobna autobusa od 18 metara.

Zglobni električni autobusi koje je naručio Sales-Lentz pokreće centralni vučni motor snage 240 kW. Sistem za skladištenje energije sastoji se od baterija tipa Solaris High Energy ukupnog kapaciteta 240 kWh. Vozila se mogu puniti pomoću priključnog konektora ili preko krovnog montažnog pantografa. Električni 12-metarski autobusi biće opremljeni elektromotorima snage 2 x 125 kWh. Kao i u slučaju zglobnih vozila, jedinica za skladištenje energije će se sastojati od Solaris High Energy baterija ukupnog kapaciteta 240 kWh, a i način punjenja će biti isti.Električni Solaris Urbino autobusi koji će prevoziti putnike u Bascharageu biće opremljeni klima uređajem, sveobuhvatnim informacionim sistemom za putnike, sistemom video nadzora, energetski efikasnim LED osvjetljenjem i putničkim sjedištima opremljenim pojedinačnim sigurnosnim pojasevima.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927