EKSKLUZIVNO: Zlatni MAN pojačao vozni park kompanije Prevoz Vuković

Share your love

Kompanija Prevoz Vuković iz Prijedora se prošle godine počastila sa novim MAN Lion's Coach R08 autobusom, koji im se toliko svidio da su za ovu naručili ne jedan nego čak dva nova! Prvi od dva je isporučen prije par dana, a autobus je po mnogo čemu zaista jedinstven. Prvo što uočavamo je prelijepa zlatna boja, a da budemo u potpunosti korektni reći ćemo da se nijansa zove New Golden Topaz i ovo je prvi autobus u Bosni i Hercegovini koji je isporučen sa ovom bojom. Novi troosovinski MAN za Prevoz Vuković ima i retrovizore u istoj boji, dok je poklopac motora u standardnoj crnoj boji. Naravno, za svaku slučaj, isporučen je i rezervni retrovizor sa nosačem koji se nalazi u prtljažniku. Bočni poklopci prtljažnika su izolirani i sa paralelogramskim otvaranjem. Prelijepi autobus dolazi sa LED glavnim i dnevnim svjetlima te pokazivačima smjera. Rasvjetni panel čine još i dva prednja svjetla za maglu integrirana u prednji branik kao i dva zadnja svjetla za maglu.

Kao što vidite, radi se o klasičnom troosovincu modela Lion's Coach pa je tako dužina vozila 13.901 mm, širina 2.550, a visina oko 3.840 mm. Na vozilu su montirane Alcoa Dura Bright aluminijumske felge, koje poboljšavaju vizuelni izgled, a na njima se nalaze Goodyear gume u dimenzijama 295/80R22.5. Pošto ova kompanija radi isključivo turizam i vožnje su često jako duge, za optimalnu vožnju pobrinut će se dva rezervoara dizela ukupnog kapaciteta 695 litara (525+170 litara), dok rezervoar za AdBlue može da primi oko 60 litara. Kako smo spomenuli, vozilo će raditi vanredne duže linije, pa je bitan faktor i prtljažni prostor, a on iznosi 13,2 m3, uključujući i police za ručnu prtljagu. Zlatni MANeken je opremljen sa MAN D2676 LOH motorom zapremine 12.400 cm3 i koji ispunjava Euro 6E norme te koji isporučuje 353 kW/480KS. Naravno tu je i standardni automatizirani 12-brzinski mjenjač MAN TipMatic sa ZF intarderom.

Nakon što smo spomenuli ono što će osigurati ekonomičnu vožnju, red je da spomenemo i onaj dio koji se odnosi na sigurnu vožnju. Vozilo je kompletno u skladu sa najnovijim sigurnosnim direktivama propisanim od strane EU tako da su i putnici i vozačka posada te ostali sudionici u saobraćaju maksimalno sigurni. To će osigurati EBS sa ABS, ASR i ESP sistemima, EVBec motorna kočnica elektronski regulisana, retarder, tempomat, elektronska parkirna kočnica, EBA – Emergency brake assist, LGS – Lane guard system, MAN Attention guard (sistem prepoznavanja umora vozača), TPM (praćenje pritiska u gumama uz prikaz temperature), Pomoćni sistem pri skretanju vozila sa radarskim senzorima, Sistem za upozoravanje na sudar i Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Svi ovi znakovi daju vizuelno i zvučno upozorenje vozaču, a spojeni su i sistemom vibracije sa vozačkim sjedištem. Za dalju sigurnost pobrinut će se sistem kamera na zadnjem dijelu vozila i na drugim vratima, a tu je i sistem automatskog gašenja požara u prostoru motora. Vozilo posjeduje i VASC – elektronski upravljan sistem zračnog ovjesa za veću udobnost tokom vožnje. Nova generacija MAN autobusa je dizajnirana tako da je zračni otpor i arodinamički stepen niži i zahvaljujući smanjenju zračnog otpora potiče vožnju koja štedi energiju i potrošnju.

Radni prostor vozača je veoma dobro poznat uz nekoliko izmjena koje ipak neće previše utjecati na navikavanje vozača na radno okruženje. Volan je multifunkcionalni i presvučen je kožom. U odnosu na prošlogodišnji MAN, ovaj je opremljen sa novom 12-inčnom digitalnom instrument tablom koja pruža maksimalnu prilagođenost korisniku. Osim po boji, možemo reći i da je ovo prvi troosovinski MAN aktuelne generacije sa ovom digitalnom instrument tablom. Naravno tu je i novi 7-inčni zaslon u boji koji nudi jednostavan pregled i prikaz bitnih medijskih funkcija. Njegovo korištenje je premo MAN SmartSelecta koji ne skreće pozornost od vožnje. Vozač će vrijeme vožnje provesti na udobnom Isri ProActive 2 sjedištu sa leđnim i bočnim anatomskim profilom. Opremljeno je još i sa sigurnosnim pojasom, preklopivim naslonima za ruke te opcijom grijanja i hlađenja.

Nakon što smo prošli kroz stavke koje osiguravaju ekonomičnu, glatku i sigurnu vožnju, spomenut ćemo i one stavke koje će osigurati i udobnu vožnju. Kapacitet vozila je maksimalni za ovaj model, a to je 61+1+1 sjedišta. U njemu se nalaze Kiel ComfortLine BasicPlus sjedišta, u kombinaciji tkanine i kožnih naslona za glavu metalik sive boje. Sjedišta su kompletno opremljena sa svim što je potrebno za duže vožnje uz napomenu da se na svakom nalazi i MAN logo ušiven na naslon. Unutrašnjost vozila je u LED rasvjeti dok je pod u imitaciji parketa, ali se na vozačkom i suvozačkom mjestu, kroz hodnik i na stepenicama nalazi tepih. Putnicima će na raspolaganju još biti i frižider, ugrađen u prednji dio vozila kapaciteta 56 litara, toalet koji je opremljen sa senzorom dima te Konvekta klima uređaj i Spheros Thermo 350 dodatni grijač za hladnije dane. Vozilo je opremljeno još i sa dva aparata za gašenje požara, digitalnim satom koji prikazuje vanjsku temperaturu, dvije dodatne kutije na polici za prtljag, pretinicima u stepenicama vozila, pripremom za vozačku spavaonicu iza drugih vrata te inverterom i nekoliko 230 V utičnica. Za audio/video sadržaj zadužena su dva mikrofona, Bluetooth za spajanje dva mobitela i MMC – Multi Media Coach Advanced sistem. Sadržaj se emituje preko dva LCD monitora veličine 19-inča, a koji su smješteni u prednjem dijelu vozila te kod kabine toaleta.

Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Prevoz Vuković želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2170

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *