Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EKSKLUZIVNO: Zelena kraljica stigla u Maglaj
Početkom februara u kompaniju Sjaj Maglaj je stigla fenomenalna prinova. Radi se o modelu Setra 416 HDH, modelu koji zbog svojih karakteristika i izgleda sa pravom nosi naziv “kraljica”. U ovom slučaju – zelena kraljica iz Maglaja. Sa člankom i prezentacijom kasnimo 20-tak dana, ali je to zbog činjenice da je Kraljica odmah krenula sa aktivnim radom, pa dok smo uspjeli da izorganizujemo sve detalje.
Ermina Kamarić-Hozić, zamjenik direktora kompanije Sjaj Maglaj, je za portal BHBus.ba izjavila: “Prošla godina je bila i više nego uspješna za našu kompaniju. S tim u vezi, odlučili smo obnoviti vozni park i našim putnicima osgirati još bolju, udobniju i sigurniju vožnju. Pošto se želimo ove godine više posvetiti turizmu, odlučili smo se za nabavku vozila Setra 416 HDH. U izboru nije bilo dileme i u obzir je dolazila iskljucivo samo Setra, jer smo željeli da ponudimo našim korisnicima kvalitet, kao i da tim kvalitetom pridobijemo nove korisnike. Nakon nekog vremena, uspjeli smo naći Setru sa maksimalnom opremom i nadamo se da ćemo po njoj biti različiiti od drugih.”
Novopristigla Setra je proizvedena u 11. mjesecu 2012. godine i kupljena je od prvog vlasnika. Vozilo je u fantastičnom tehničko-vizuelnom stanju. Vozilo je dugo 13,190 mm i spada u TopClass segment modela. Setra 416 HDH za Sjaj Maglaj na satu ima 430.000 kilometara, a pogoni je Mercedesov Euro 5/EEV motor snage 440 konjskih snaga u kombinaciji sa također Mercedesovim Power shift automatskim mjenjačem sa osam brzina.
Svi autobusi iz Daimler grupacije su na glasu po svojoj udobnosti, ali i po sigurnosnim značajkama. Novi član flote Sjaj je opremljen sa disk kočnicama, elektronskim kočionim sistemom (EBS), sistemom protiv blokiranja točkova (ABS), sistemom protiv proklizavanja točkova (ASR) i elektronskim programom stabilnosti (ESP). Osim ovih sistema, Setra 416 HDH se može pohvaliti i sistemima aktivne sigurnosti kao što su Lane Assistant, koji upozorava vozača da li vozilo izlazi iz trake, Front Collision Guard (FCG) – sistem koji prati vozilo ispred i po potrebi sam koči da se izbjegne sudar te Active Assist Assist (ABA) – sistem koji je u industriji poznat kao napredni sistem za kočenje u nuždi. Dodatnu sigurnost za pješake pružit će i Sideguard Assist.
Dodatni šmek vozilu daju alu felge, a vrijedi istaći da vozilo, pored rezervoara za AdBlue, ima čak tri rezervoara za gorivo što znači da bus ima kapacitet od oko 900 litara dizela. Kada govorimo o kapacitetima, da spomenemo da je prostor za prtljag 11,4 m³ što je svakako respektabilno.
Kao što se dosad moglo vidjeti, vozilo ima dosta karakteristika od serije 500, a to se nastavlja i unutra. U unutrašnjosti se, pored vozača i suvozača, može smjestiti udobno 57 putnika na Setrinim Soft Line turističkim sjedištima. Vozač će na raspolaganju imati ergonomsko sjedište prilagodljivo prema masi, poseban sistem grijanja i hlađenja neovisno od putničkog prostora, a da vožnja prođe bez problema, uz već spomenute sisteme, pobrinuće se i retarder te tempomat uz nezaobilaznu fabričku navigaciju. Zbog lakše vožnje unazad, a posebno u noćnim uslovima, vozaču će na raspolaganju biti i kamera koja je montirana na zadnjem dijelu vozila. Za odmor će moći koristiti i bunker za vozača koji se nalazi iza drugih vrata.
Putnici će tokom putovanja imati prvoklasan ugođaj koji osigurava odlični sistem grijanja i klimatizacije, a za audio i video sadržaj će se pobrinuti Setrin sistem sa čak tri monitora. Ukoliko neko od putnika želi reproducirati vlastiti sadržaj, biće u prilici zahvaljujući USB priključcima i utičnicama 220 V. Ukupno u vozilu ima 57 USB priključaka i 28 utičnica za struju. Poseban ugođaj putnicima će pružiti i panoramski krov, koja je značajka kojom se ne mogu pohvaliti mnogi u Bosni i Hercegovini. Putnicima će također na raspolaganju biti dva frižidera, toalet i kuhinja.
“Cijela investicija je koštala oko 280.000 KM i sigurni smo da će se ova investicija itekako isplatiti. Na novom vozilu je postavljen i novi logo i dizajan koji će od sada pratiti svako naredno vozilo te činiti jednu posebnu priču i ozbiljnost u daljem radu. U planu je obnova kompletnog voznog parka i do kraja godine kupovina Setre serije 500” – završila je gospođa Kamarić-Hozić.
Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Sjaj Maglaj želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom!