Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EKSKLUZIVNO: Prvi u svijetu – Novi Neoplan Tourliner L isporučen za Livno-bus
Dugoočekivana pojačanja za flotu kompanije Livno-bus napokon su počela pristizati. Prvi od njih je dugački Neoplan Tourliner L, ali je ovo vozilo u svakom smislu “prvo”. Kompanija je i u ovom ciklusu nabavke uglavnom ostala vjerna NeoMAN grupaciji o čemu govore narudžbe tri vozila i to modela Neoplan Tourliner na dvije i tri osovine te Neoplan Skylinera. Kao što smo spomenuli, prvi od njih je stigao troosovinac Tourliner koji ima zaista specijalnu opremu koja je dodatno nadograđena sa posebnim zahtjevima vlasnika kompanije Livno-bus, no krenimo redom.
Novi Tourliner za Livno-bus je isporučen u specifičnoj sivoj metalik boji. Ova boja se nalazila na vozilu, također Neoplan Tourliner L, koje je bilo sajamsko vozilo na Busworldu prošle godine i toliko se svidjelo gospodinu Pavlinoviću da je odlučio i da njegova nova vozila imaju apsolutnu istu boju. Već na prvi pogled vidimo da je vozilo opremljeno sa MAN OptiView sistemom kamera umjesto retrovizora, ali i da ovaj Tourliner ima nešto izmjenjeni luk kod prvih bočnih prozora kao i natpis “20 years”, koji označava 20 godina proizvodnje ovog modela, o čemu smo pisali i na našem portalu. Vrijedi istaći i da je ovo prvi Tourliner aktuelne generacije u Bosni i Hercegovini koji je isporučen u izvedbi na tri osovine, a kompanija Livno-bus je time postala prva u Bosni i Hercegovini koja u svojoj floti ima tri različita modela Tourlinera.
Pogon vozila čini MANov motor snage 382kW tj. čak 520 KS i koji ispunjava Euro 6E norme u kombinaciji sa automatiziranim 12-brzinskim mjenjačem MAN TipMatic sa intarderom. U ovoj konfiguraciji nema ceste i terena gdje vas ovaj autobus neće dovesti sigurno, udobno i ekonomično. Po želji gospodina Pavlinovića, vozilo je opremljeno i aluminijumskim felgama sa Continentalovim gumama što daje poseban šmek vozilu. Ono što također prvi put imamo prilike vidjeti je i dodatna rasvjeta bočnih gabarita koja se aktivira kada vozilo ide unazad radi što boljeg pregleda i vidljivosti. Detalj koji će svakako poboljšati sigurnost svih učesnika u saobraćaju. Vozilo ima dužinu od 13.913 mm, što znači da je ukupna zapremina prtljažnog prostora: 13,2 m3 (uključujući police za ručnu prtljagu).
Vanjski dio je blago redizajniran, a to se vidi i na prednjoj maski. Zadržana je glavna značajka, a to su LED svjetla i Neoplanov logo. Ono što se da primjetiti sa bočne desne strane su i dodatni senzori koji pomažu vozačkoj posadi, ali i pješacima. Naime, od jula ove godine za sve nove autobuse obavezan je novi set sigurnosnih pravila poznat kao GSR2, a oni između ostalog podrazumjevaju nadzor pristiska u gumama uz prikaz temperature (TPM), pomoć pri skretanju, sistem za upozoravanje na sudar s prepoznavanjem pješaka te prepoznavanje saobraćajnih znakova. Kada smo već spomenuli sigurnost, da se nadovežemo da je vozilo opremljeno sa sistemom kamera na zadnjem dijelu vozila i drugim vratima, kao i sistemima EBS sa ABS, ASR i ESP, EVBec motornom kočnicom koja je elektronski regulirana, sistemom automatskog otkrivanja i gašenja požara u prostoru motora, EfficientRoll i EfficientCruise sistemima, asistent za kočenje u nuždi (EBA), sistemom za upozoravanje na napuštanje vozne trake (LGS) te MAN Attention guard sistemom (prepoznavanja umora vozača). Novost je i elektronski upravljan sistem zračnog ovjesa za veću udobnost (VASC).
Vozačku posadu će dočekati Isri ProActive 2 sjedište sa leđnim i bočnim anatomskim profilom sa opcijom podešavanja. Sjedište je opremljeno sa sigurnosnim pojasom, naslonima za ruke, mikrofonom te opcijama grijanja i hlađenja. Za svaki slučaj, ispod sjedišta se nalazi još jedan dodatni grijač. Sjedište ima zvučno i upozorenje vibriranjem kada je neki od sigurnosnih sistema aktiviran. Presvlaka sjedišta je urađena u luksuznijoj varijanti kože i tkanine sa Neoplanovim logom. Suvozačko sjedište je također luksuzniji model Lion's Star u izvedbi kombinacija kože i tkanine. Radni prostor je u potpunosti redizajnin i poboljšan. Njime dominira multifunkcionalni kožni volan sa redizajniranim Neoplanovim logom na sredini. Novi radni prostor vozača nudi opsežne mogućnosti rukovanja s logičkim i funkcionalnim grupiranjem svih upravljačkih tipki u dosegu palca što smanjuje vozačeve pokrete ruke i tako svode moguće skretanje pozornosti na minimum. Rasvjeta vozačkog prostora je u ugodnoj LED tehnologiji, a vrijedi istaći i novi digitalni 12-inčni displej, infotainment sa 7-inčnim displejem te novi MAN SmartSelect sistem upravljanja opcijama. Interesantno je i da vozilo ima pripremu za alkolok, pošto je propisano da od ove godine sva nova vozila moraju biti opremljena sučeljem za naknadno priključivanje uređaja za alkotest. Pored svega toga, vozilo ima i kabinu za odmor vozačke posade iza drugih vrata, a koja je opremljena sa sistemima grijanja i hlađenja te utičnicom i rasvjetom.
Ukupan kapacitet vozila je 57+1+1 sjedišta. Putnička sjedišta su proizvođača Kiel, a radi se o modelu PremiumLine First, koja također po prvi put vidimo u Bosni i Hercegovini. Pored standardnih značajki, ova sjedišta imaju i dvostruko bočno tapeciranje od kože po želji klijenta, automatsko podešavanje sjedećeg dijela prilikom podešavanja naslona te podesive kožne naslone za glavu. Naravno, kao i ostatak opreme u vozilu, tako su i sjedišta urađena po želji Livno-busa u narandžasto-sivim tonovima. Iznad sjedišta se nalaze police za ručnu prtljagu s donje strane sa individualnom rasvjetom i difuzorima za zrak. Pod je u imitaciji parketa, a vozilo posjeduje i redizajnirani frižider u prednjem dijelu vozila ukupnog kapaciteta 56 litara. Toalet se nalazi kod drugih vrata i radi se o izvedbi standardne visine 1.800 mm sa senzorom dima. Od ostale opreme možemo spomenuti Konvekta klima uređaj u putničkom prostoru, sistem grijanja sa dodatnim Spheros Thermo 350 grijačem, digitalni sat sa prikazom vanjske temperature, Multi Media Coach Advanced infotainment sistem, mikrofon, DVD player te dva LCD monitora veličine 19-inča. Svaki putnik će imati koristi tokom putovanja i od invertera 24V/230V sa 230V utičnicama na svakom dvosjedu, dok su USB prikljčci integrirani u naslon sjedišta, osim na mjestima gdje to nije moguće pa su USB utičnice montirane ispod sjedišta ili na lako dostupnom mjestu.
Nakon naše posjete vozilo je ostalo da se zalijepi u prepoznatljivim tonovima kompanije Livno-bus, pa da od iduće sedmice krene sa aktivnim radom. Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Livno bus želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom, a spremno čekamo i ostale da stignu!