Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Autobuska euforija oko MAN autobusa u Bosni i Hercegovini ne stišava! Prije desetak dana svoje nove MAN autobuse dobile su i kompanije Centrotrans Sarajevo i Transturist Tuzla. Autobusi su nabavljeni preko Sejari Holdinga, a svečana primopredaja je održana u MAN Bus forumu u Minhenu sa predstavnicima navedenih kompanija i kompanije Sejari GmbH. Ovom prilikom je isporučeno dva MAN Lion's Coach R10 autobusa i to po jedan svakoj kompaniji.
Oba MAN Lion's Coach autobusa su isporučena u istoj specifikaciji i opremi, pa ćemo ukratko da spomenemo one najbitnije karakteristike. Modeli nose oznaku R10 što znači da su dimenzije vozila (D/Š/V): 13,091 mm/2,550 mm/3,870 mm. Isporučeni su u bijeloj boji i sa bijelim MAN ratkapama nove generacije. Vozila su opremljena sa Michelin gumama u dimenziji 315/70R22.5 na čeličnim felgama. Bočni bunkeri za prtljag se otvaraju paralelno što daje lijep vizuelni dojam. Pokreće ih MAN D2676 LOH Euro 6E motor snage 353 kW/480 KS, a mjenjač je MAN TipMatic automatski sa 12 brzina i retarderom. Upravljanje mjenjačem se obavlja preko ručice na volanu (DNR opcija), što je novina na ovim autobusima. Vozila standardno imaju poklopac motora u sjajnoj crnoj boji i nosače za ski box uz 13-pinsku utičnicu. Dva rezervoara za gorivo imaju ukupni kapacitet 705 litara, a AdBlue rezervoar može primiti oko 60 litara.

Od sigurnosnih sistema i sistema koji će pomoći vozačkoj posadi tu su ABS, ASR, EBS, ESP, Lane guard system (LGS) sa zvučnim upozorenjem, Advanced emergency braking system (EBA), tempomat, automatsko paljenje svjetala (sa senzorom) te MAN Attention Guard i MAN EfficientRoll. Od ostalih sistema možemo spomenuti Upozorenje na sudar sa prednjim dijelom vozila (Front End Detection), Pomoć pri skretanju sa vizuelnim i zvučnim upozorenjem, Prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSI) i Nadzor pritiska u gumama za sve osovine. Vozila također posjeduju i VASC – sistem vazdušnog ovjesa koji omogućava ekonomičniju i udobniju vožnju. Naravno, tu je i sistem video nadzora za veću sigurnost, a čine ih kamere na drugim vratima u unutrašnjosti te kamera za vožnju unazad sa vanjske strane.

Vozačko sjedište je Isri Pro 2 sa svim potrebnim funkcijama od čega se izdvajaju grijanje/klima sjedišta, mikrofon te vibracija kada je neki od sigurnosnih sistema aktiviran. Također, ispod vozačevog sjedišta se nalazi i mini grijač. Prednje vjetrobransko staklo je blago tonirano i grijano. Centralni prostor zauzima hidraulični kožni multifunkcionalni volan uz dodatak svih potrebnih prekidača. Velika novost u odnosu na prošlogodišnja isporučena vozila, je i nova 12-inčna digitalna instrument tabla. Još jedna novina je i MAN SmartSelect infotainment sistem sa touchpadom i dugmadima za direktan unos i biranje, a vozačima će biti na raspolaganju i navigacija te zaštita od sunca.
Kapacitet novih MAN autobusa je 53+1+1, a isporučeni sa novom generacijom sjedišta koja za MAN proizvodi Kiel, a u ovom slučaju se radi o modelu ComfortLine Select. MAN logo se nalazi na prednjoj strani svakog sjedišta koja imaju opciju obaranja naslona, preklopni stolić, mrežice, podešavajući naslon za noge, sigurnosne pojase, naslon za ruke na preklop te izvlačenje dvojki prema hodniku za dodatni prostor i komfor. Sjedišta su u varijaciji plavih boja sa kožnim detaljima na sjedalu, bočnom naslonu i naslonu za glavu za još ugodniju vožnju. Nova generacija sjedišta donijela je i novinu što se tiče USB priključaka. Umjesto da se oni nalaze u bočnim stranama ili centralno ispod sjedišta, MAN autobusi za Centrotrans i Transturist USB priključke imaju integrisane u sjedištu i nalaze se u ravni sa stolićem što je svakako detalj koji će putnicima biti od koristi.

Od ostale opreme možemo istaći Konvekta klima uređaj i dodatno grijanje Valeo/Spheros Thermo 350, LED osvjetljenje vozačkog i putničkog prostora, multi-uslužni set iznad svakog reda sjedišta, pod urađen u imitaciji parketa, tepih u unutrašnjosti vozila, frižider u prednjem dijelu kapaciteta 60 litara, toalet sa senzorom dima i zimskim paketom, kuhinju nove generacije TM Quick Service MultiPlus, fiksne LCD monitore smještene u prednjem dijelu i iznad ulaza na drugim vratima, mikrofon, DVD player i MMC (Multi Media Coach) napredni infotainment sistem sa navigacijom, Bluetoothom i opcijom prenosa navigacije na monitore putnika te eksternim AUX-in/USB interfejsom uz digitalni radio (DAB+).
Ekipa portala BHBus.ba se zahvaljuje kompaniji Sejari na ustupljenim slikama i informacijama, a kompanijama Centrotrans i Transturist želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!





































