EKSKLUZIVNO: Mercedes flota na CNG pojačala vozni park kompanije Centrotrans

Share your love

U godini kada proslavljaju 75. godina postojajanja, kompanija Centrotrans iz Sarajeva ima velike planove, koji se prije svega odnose na obnovu voznog parka. U skladu s tim, ove godine već je kupljeno sedam vozila, od čega dva potpuno nova, o čemu ste imali prilike ranije čitati na našem portalu. Ciklus obnove voznog parka se nastavio, ali je sada umjesto vozila na dizel fokus bio na također ekološki prihvatljivim vozilima, ali sa pogonom na komprimirani prirodni plin (CNG).

U vozni park je stiglo šest zglobnih vozila sa pogonom na plin Mercedes Citaro G CNG. Radi se o facelift modelu, a prvi vlasnik im je bila austrijska kompanija Linz AG. Sva vozila su proizvedena istog datuma tj. oktobra 2010. godine. U Sarajevo su stigla sa kilometražama u rasponu od 582.000 do 618.000 km. Pokreće ih Mercedesov motor snage 240 kW (326 KS) u kombinaciji sa automatskim mjenjačem. To u praksi znači da ispunjavaju Euro 5 norme ispušnih gasova. Vozila su u srebrenoj metalik boji, sa narandžastim motivima – bojama koje su karakteristična za vozila u Lincu. Interesantno je da se među ovih šest nalazi i jedan jubilarni primjerak Citara – 30.000 primjerak od nešto više od 60.000 proizvedenih Citara i eCitara.

Inače, o ovom modelu i njegovom jubileju 25. godina na tržištu smo pisali prošle godine u dva navrata:
Mercedes Citaro: Bestseller slavi svoju srebrnu godišnjicu (I)
Mercedes Citaro: Bestseller slavi svoju srebrnu godišnjicu (II)

No, da se vratimo na naše nove “zvijezde” flote kompanije Centrotrans. Dakle, radi se o zglobnoj izvedbi vozila koja ima tri osovine i ukupnu dužinu od oko 18 metara. Širina vozila iznosi malo preko 2,5 dok je visina 3,4 metra. Vozila su opremljena sa gumama dimenzija 275/70 R22.5 i imaju četiri dvokrilna vrata. To je jako bitna stavka s obzirom da će se vozila koristiti na najopterećenijim linijama u gradu Sarajevu, pa će broj i raspored vrata maksimalno ubrzati i olakšati protok putnika. Na ovaj način će se smanjiti i gužve te gubljenje dragocijenog vremena po redu vožnje. Vanjski izgled karakterišu, osim spomenutog facelifta, i karakteristična prednja i zadnja svjetla, svjetla za maglu te naravno – Mercedesova zvijezda. Vozila su stigla i sa originalnim Mercedesovim ratkapama i linijskim displejima koji upotpunjuju vanjski izgled vozila.

U unutrašnjosti prvo što vidimo je karakteristična kabina vozača. Naime, desno krilo prednjih vrata je spojeno sa vratima kabine vozača, nešto što nismo imali prilike do sada da vidimo. Kabina je polu-zatvorenog tipa što će osigurati i zaštitu za vozača u slučaju nemilih događaja. Vozački prostor je opremljen sa svim potrebnim prekidačima i stvarima za neometan rad i vožnju. Bitno je spomenuti da vozila imaju i video nadzor vrata koja vozač prati preko displeja te kameru za vožnju unazad.

Odmah što se da primjetiti po ulasku u vozilu je to da je unutrašnjost skoro perfektno sačuvana i nadamo se da će građani i putnici ovih vozila učiniti sve da takva ostane i što duže. Ukupni kapacitet vozila je  135 putnika od čega je 40 putnika koji sjede plus vozač. Sva vozila su opremljena sa klima uređajem za vozača i za putnički dio kao i sistemom grijanja. Od ostalog možemo spomenuti da vozila imaju još i informacijske displeje u unutrašnjosti te rampu za korisnike invalidskih i dječijih kolica.

Vozila su trenutno u fazi prilagodbe Centrotransovim natpisima kao i rješavanju tehničkih stvari te će se ubrzo naći na cesti. Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Centrotrans želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1893