Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EKSKLUZIVNO: Još dva potpuno nova autobusa za Livno bus!
Kraj godine nikad užurbaniji za kompaniju Livno bus! Pored gužve oko redovnih linija te vanrednih vožnji, ovih dana i logistika radi svoj dio pa su tako, nakon posebnog trosovinskog Neoplan Tourlinera, u svoju flotu spremno dočekali i još dva nova autobusa – Neoplan Tourliner C/2 i Setru 515 HD!
Novi Tourliner je baš kao i veći “brat” isporučen u specifičnoj sivoj metalik boji i naravno sa MAN OptiView sistemom kamera umjesto retrovizora. Vanjski detalji uključuju još izmjenjeni luk kod prvih bočnih prozora kao i natpis “20 years”, koji označava 20 godina proizvodnje ovog modela. Vanjska i unutrašnja rasvjeta je u full LED izvedbi, a aluminijumske felge dodatno uljepšavaju vanjski izgled. Pogon vozila čini MANov motor snage 352 kW tj. 480 KS i koji ispunjava Euro 6E norme u kombinaciji sa automatiziranim 12-brzinskim mjenjačem MAN TipMatic sa intarderom. Također, primjetni su i dodatni senzori sa bočne desne strane koji pomažu vozačkoj posadi, ali i pješacima, ispunjavajući novi set sigurnosnih pravila poznat kao GSR2. Vozilo je opremljeno vrhunskim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sistemima, o kojim smo pisali detaljno u članku o prvom dugačkom Tourlineru, pa da se ne ponavljamo opet.
Vozačku posadu će dočekati redizajnirani radni prostor sa novim kožnim multifunkcionalnim volanom, ergonomskom radnom površinom, redizajniranim prekidačima i digitalnom instrument tablom. Rasvjeta vozačkog prostora je u ugodnoj LED tehnologiji, a vrijedi istaći i novi digitalni 12-inčni displej, infotainment sa 7-inčnim displejem te novi MAN SmartSelect sistem upravljanja opcijama. Svakako možemo izdvojiti Isri ProActive 2 sjedište sa leđnim i bočnim anatomskim profilom sa opcijom podešavanja. Sjedište je opremljeno sa sigurnosnim pojasom, naslonima za ruke, mikrofonom te opcijama grijanja i hlađenja. Za svaki slučaj, ispod sjedišta se nalazi još jedan dodatni grijač. Suvozačko sjedište je također luksuzniji model Lion's Star u izvedbi kombinacija kože i tkanine.
Ukupan kapacitet vozila je 55+1+1 sjedišta. Putnička sjedišta su proizvođača Kiel, a radi se o modelu PremiumLine First, koja su po prvi put viđena na prethodno kupljenom Tourlineru i koja su očigledno postala zaštiti znak Livno busa. Prema željama kompanije sjedišta su urađena u narandžasto-sivim tonovima. Iznad sjedišta se nalaze police za ručnu prtljagu s donje strane sa individualnom rasvjetom i difuzorima za zrak. Pod je u imitaciji parketa, a vozilo posjeduje i redizajnirani frižider u prednjem dijelu vozila ukupnog kapaciteta 56 litara. Toalet se nalazi kod drugih vrata i radi se o izvedbi standardne visine 1.800 mm sa senzorom dima. Od ostale opreme možemo spomenuti Konvekta klima uređaj u putničkom prostoru, sistem grijanja sa dodatnim Spheros Thermo 350 grijačem, digitalni sat sa prikazom vanjske temperature, Multi Media Coach Advanced infotainment sistem, mikrofon, DVD player te dva LCD monitora veličine 19-inča. Svaki putnik će imati koristi tokom putovanja i od invertera 24V/230V sa 230V utičnicama na svakom dvosjedu, dok su USB prikljčci integrirani u naslon sjedišta, osim na mjestima gdje to nije moguće pa su USB utičnice montirane ispod sjedišta ili na lako dostupnom mjestu.
Ako u autobuskoj industriji Neoplan predstavlja “Kralja”, onda je Setra definitivno “Kraljica”. Nakon dva “Kralja”, dobrodošlicu u flotu je Livno bus poželjelo i jednoj “Kraljici”. Radi se o modelu 515 HD, koja je zbog situacije i brže isporuke isporučena u bijeloj boji. Naravno, radi se o vozilu iz aktuelne NextGen klase koje ima dužinu od 12.295 mm i opremljena je Mercedesovim motorom snage 315 kW/428 KS u kombinaciji sa automatskim mjenjačem Tip GO 250 sa osam brzina. Prednji dio vozila karakteriše sjajno crna boja sa redizajniranom rasvjetom dok su sa strana redizajnirane lajsne i logo brenda Setra uz plastične, također redizajnirane, ratkape.
Baš kao i Neoplan Tourliner i ova Setra 515 HD je opremljena sa mnogim sigurnosnim sistemima, kako aktivnim tako i pasivnim. Između ostalog, sigurnosnu opremu čine Voith hidrodinamički retarder, tempomat te sistemi BAS (Break Assist), ESP, ASR, ABA 6, LDW, Sideguard Assist 2, ATAS, a ovdje možemo navesti i zvučni signal za vožnju unazad, te video kamere za praćenje drugih vrata kao i za vožnju unazad. Bitan sigurnosni faktor je svakako i rasvjeta vozila. Tu su LED svjetla uključujući i svjetla za maglu sa opcijom pranja farova, a vrijedi istaći i da je unutrašnja rasvjeta u full LED izvedbi.
Vozač svakako mora da uživa tokom vožnje, a u tome će mu pomoći Comfort kokpit kojeg odlikuju funkcionalnost i fleksibilnost uz multifunkcionalni kožni volan. Sjedište je proizvođača Grammer i opremljeno je naslonima za ruku, mikrofonom i sigurnosnim pojasom u tri tačke vezanja. Sjedište vozača i suvozača, koje je duplo, je urađeno u kombinaciji kože i tkanine, a na svim se nalazi Setrin logo. Na raspolaganju će vozačkoj posadi biti još i hands-free Bluetooth oprema, fabrička navigacija, nova tabla sa prikazom u 3D te sef u stepenicama.
Novopristigla Setra ima ukupan kapacitet 49+2+1 sjedišta. Putnička sjedišta su iz kolekcije Setra Voyage u izvedbi Voyage Plus sa više boja i u kombinaciji tkanine i kože. Setra je osim sigurnosti, sinonim i za udobnost u što će se svi putnici moći uvjereiti. Sjedišta su opremljena sa naslonima za ruke i noge, sigurnosnim pojasom u dvije tačke vezanja te opcijama pomjeranja dvojki prema hodniku i pomjeranja naslona unazad. Iznad svakog reda sjedišta se nalaze zvučnici, rasvjeta i difuzori za zrak.
Putnici će tokom putovanja moći koristiti nekoliko 230 V utičnica zahvaljujući inverteru napona 2300 W. Ovisno od vremenskim prilika, idealnu temperaturu u vozilu će obezbjediti sistem klimatizacije, koji je poseban za putnički i poseban za vozački dio, sa aktivnim filterom sa antivirusnom zaštitom uz odgovarajući konvektorski sistem grijanja. Audio/video opremu čini Coach infotainment sistem koji se sadrži od radija, Bluetooth sistema, satelitske navigacije, ekrana na dodir i uz glasovnu komandu. Za reprodukciju video sadržaja u vozilu su dva LCD monitora od 21.5 inča. Interesantno je da je monitor smješten u prednjem dijelu na preklop i da se uz pomoć motorića spušta i ponovo sklapa kada se ne koristi. Od ostale opreme možemo istaći frižider, koji je smješten u prednjem dijelu vozila, pod u imitaciji parketa i toalet.
Oba vozila su već uniformisana u šemu Livno busa i prve ture već upisane. Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Livno bus želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!