Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EKSKLUZIVNO: Devet novih autobusa za prevoznike iz Bosne i Hercegovine!
Prošle sedmice Bosna i Hercegovina je postala bogatija za devet novih vozila, pošto su kompanije iz Sejari Holdinga – Centrotrans Sarajevo, Autoprevoz-bus Mostar i Transturist Tuzla preuzele svoje nove autobuse. Svečana primopredaja je održana u MAN Bus forumu u Minhenu sa predstavnicima MAN-a, navedenih kompanija i kompanije Sejari GmbH. Isporučeno je osam MAN Lion's Coach R10 autobusa i jedan Neoplan Skyliner N1222.
Za Centrotrans ovo je veliki posao pun prvijenaca pošto se radi o prvim MAN autobusima aktuelne generacije u floti, a tu je naravno i prvi novi Neoplan Skyliner. S tim da moramo napomenuti da je ovo drugi Skyliner ove generacije u BiH, ali prvi koji je isporučen nov novcat. S druge strane, kompanija Autoprevoz-bus iz Mostara je nekon dugog niza godina nabavila nove autobuse za svoju flotu koji će se prije svega koristiti za međunarodnu liniju za Njemačku. Tuzlacima nisu nepoznati MAN autobusi, pošto se dugi niz godina njihov vozni park bazira na ovim vozilima, ali su i za njih ovo prvi MAN-ovi aktuelne generacije.
Vrijedi istaći da su ovom prilikom na autobusima kompanija Autoprevoz-bus i Transturist predstavljeni i novi logotipovi koji će da krase i sva buduća vozila u ovoj kompaniji. Također, njihova vozila će nositi i oznake Buskarta.ba, koja predstavlja jednostavnu kupovinu autobuskih karti putem moderne web platforme.
Svih osam MAN Lion's Coach autobusa za sve tri firme je isporučeno u istoj specifikaciji i opremi, pa ćemo ukratko da spomenemo one najbitnije karakteristike. Jedna od glavnih je da se radi o modelu R10 što znači da su dimenzije vozila (D/Š/V): 13,091 mm/2,550 mm/3,870 mm. Isporučeni su u bijeloj boji i sa bijelim MAN ratkapama nove generacije. Pokreće ih MAN Euro 6 motor snage 353 kW/480 KS, a mjenjač je MAN TipMatic automatski sa 12 brzina. Vozila standardno imaju poklopac motora u sjajnoj crnoj boji i nosače za ski box. Rezervoari za gorivo imaju kapacitet 705 litara, a AdBlue rezervoar može primiti oko 60 litara.
Od sigurnosnih sistema i sistema koji će pomoći vozačkoj posadi tu su ABS, ASR, EBS, ESP, Lane guard system (LGS) sa haptičnim upozorenjem, Advanced emergency braking system (EBA), Tempomat, automatsko paljenje svjetala (sa senzorom) te MAN Attention Guard i MAN EfficientRoll. Vozilo posjeduje i sistem video nadzora za veću sigurnost, a čine ih kamere na drugim vratima u unutrašnjosti te kamera za vožnju unazad sa vanjske strane.
Vozačko sjedište je Isri Pro 2 sa svim potrebnim funkcijama od čega se izdvajaju grijanje/klima sjedišta te vibracija kada je neki od sigurnosnih sistema aktiviran. Također, ispod vozačevog sjedišta se nalazi i mini grijač. Centralni prostor zauzima kožni multifunkcionalni volan uz dodatak svih potrebnih prekidača. Vozačima će biti na raspolaganju i navigacija te zaštita od sunca, a vrijedi istaći da će vozačka posada moći da se odmori u prostoru koji se nalazi iza drugih vrata i koji je full opremljen sa madracem, klima jedinicom, grijanjem, telefonskom vezom sa vozačem i prozorom.
Kapacitet novih MAN autobusa je 53+1+1, a isporučeni sa novom generacijom sjedišta koja za MAN proizvodi Kiel. MAN logo se nalazi na prednjoj strani svakog sjedišta koja imaju opciju obaranja naslona, preklopni stolić, mrežice, podešavajući naslon za noge, sigurnosne pojase, naslon za ruke na preklop te izvlačenje dvojki prema hodniku za dodatni prostor i komfor. Sjedišta su u varijaciji plavih boja sa kožnim detaljima na sjedalu, bočnom naslonu i naslonu za glavu za još ugodniju vožnju. Nova generacija sjedišta donijela je i novinu što se tiče USB priključaka. Umjesto da se oni nalaze u bočnim stranama ili centralno dole ispod sjedišta, sada su oni nezavisni i svako sjedište ima svoj USB priključak koji se nalazi u ravni sa stolićem što je detalj koji će svakako mnogi putnici znati cijeniti.
Od ostale opreme možemo istaći Konvekta klima uređaj i dodatno grijanje Valeo/Spheros Thermo 350, LED osvjetljenje vozačkog i putničkog prostora, Multi-uslužni set iznad svakog reda sjedišta, pod urađen u imitaciji parketa, tepih u unutrašnjosti vozila, frižider u prednjem dijelu kapaciteta 56 litara, toalet, kuhinju nove generacije, fiksne LCD monitore smještene u prednjem dijelu i iznad ulaza na drugim vratima, DVD player i MMC (Multi Media Coach) napredni infotainment sistem sa navigacijom i opcijom prenosa navigacije na monitore putnika te eksternim AUX-in/USB interfejsom uz digitalni radio (DAB+).
Kada govorimo o Neoplan Skylineru za kompaniju Centrotrans Sarajevo možemo reći da se radi o jednom od najluksuznijih i najbolje opremljenih autobusa u našoj državi. Pokreće ga MAN motor snage 382 kW/520 KS, koji ispunjava Euro 6 standarde, u kombinaciji sa MAN TipMatic automatskim mjenjačem od 12 brzina sa retarderom. Vozilo fascinira svojim izgledom i dokazuje da što se tiče dizajna – Neoplan je uvijek bio korak ispred. Vozilo je bijele boje na koju su se plavi natpisi Centrotransa odlično uklopili. Naprijed se nalazi i linijski displej, dok su pozadi nosači za ski box kao i opcija za prikolicu. Vrijedi pohvaliti izvedbu drugih vrata koja su znatno šira kako bi se olakšao pristup svim kategorijama putnika, a za korisnike invalidskih kolica osiguran je pristup preko rampe koja je smještena u prostoru za prtljag i koja je lako montira na druga vrata.
Baš kao i goreopisani MAN autobusi i Skyliner posjeduje identičnu sigurnosnu opremu i sisteme uz dodatak adaptivog tempomata ACC sa stop&go funkcijom, kontrolom pritiska u gumama za sve osovine i MAN EfficientCruise sistema koji će svakako poboljšati performanse potrošnje goriva. Vrijedi istaći da pored standardnih kamera za vožnju unazad te kontrolu drugih vrata, Skyliner ima i kamere koje prate i gornji sprat. Vozilo može da primi do 590 litara dizela te 60 litara AdBlue tečnosti što je sasvim dovoljno za daleka putovanja i linije koje će da obavlja.
Vozaču će na raspoalganju biti mini grijač ispod, kožni multifunkcionalni volan sa logom Neoplana, LED osvjetljenje, posebna klima jedinica te jako udobno sjedište. Kao i kod MAN autobusa i Skyliner ima full opremljen prostor za odmor vozača koji se nalazi iza drugih vrata i stepeništa. Možda se ovdje može i navesti mala zamjerka dizajnerima ovog vozila. Naime, iza prvih vrata i kod prvih stepenica se nalazi dosta neiskorištenog prostora koji je mogao biti konvertovan u prostor za odlaganje, a smještanjem prostora za odmor vozača izgubilo se dosta prtljažnog prostora, što bi potencijalno moglo biti nezgodno po vozačku posadu pri velikim gužavama i broju putnika.
Kapacitet novog ponosa flote Centrotrans iznosi 77+1+1 (donji sprat 20, gornji 57) i sjedišta su također nove generacije sa svim prednostima koje donose i koja su već opisana kod MAN autobusa. Na donjem spratu se nalaze i dva klub stola, dok putnici na spratu mogu da uživaju u poglednu zahvaljujući staklenom polupanoramskom krovu. Vozilo ima pretvarač napona 24V/230V, 3000 W tako da svako sjedište osim USB utičnica ima i utičnice od 230 V. Utičnice se nalaze još i u vozačkom prostoru, u toaletu, prostoru za odmor vozača, bunkerima te na stepenicama za sprat uz dvije utičnice u kuhinji. Kada smo spomenuli kuhinju i ona je u full izvedbi sa svim potrebnim aparatima, dodatnim frižiderom i laticama za ostavu potrebnog materijala. Vozilo posjeduje i nekoliko LCD monitora od kojih izdvajamo mali preklopni monitor na samom ulazu u autobus.
Ekipa portala BHBus.ba kompanijama Centrotrans, Autoprevoz-bus i Transturist želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!