EKSKLUZIVNO: Centrotrans pojačao svoju flotu sa sedam vozila

Share your love

Kompanija Centrotrans iz Sarajeva je u novu 2025. godinu ušla jako pošto je svoju flotu dodatno pojačala sa čak sedam vozila. Radi se o tri vozila – dva MAN Lion's Coach R07 i jedan Neoplan Skyliner N1222 – koja će raditi u međugradskom i međunarodnom saobraćaju te četiri vozila – MAN Lion's City A21 – koja će da rade u gradskom i prigradskom saobraćaju.

Iako u Bosni i Hercegovini sada već imamo popriličan broj i novih i polovnih MAN Lion's Coach autobusa aktuelne generacije kao i Neoplan Skylinera aktuelne generacije, ova tri novopristugla vozila su nešto što po prvi put imamo prilike vidjeti u našim kompanijama. Pa da krenemo prvo sa MAN autobusima. Oba MAN Lion's Coacha koja su stigla su klasični 12-metarski visokopodni autobus. MAN se definitivno pokazao kao omiljeni izbor većine domaćih prevoznika, a u prilog tome ide i brojnost ovih vozila u svim generacijama koja se mogu sresti na našim cestama. Ne treba zanemariti ni činjenicu da se aktuelna generacija MAN Lion's Coacha može pohvaliti i brojnim nagradama što govori u uspješnosti i kvaliteti vozila, a svakako se izdvaja nagrada za autobus godine 2020. godine.

Kupljeni MAN autobusi su identične opreme i specifikacije pošto su stigli iz iste kompanije koja im je bila i prvi vlasnik. Proizvedeni su 2018. godine i po dolasku u Sarajevo su imali u prosjeku oko 430.000 pređenih kilometara. Opremljeni su domaćim MAN Euro 6C motorom snage 309 kW tj. 420 KS u kombinaciji sa automatskim 12-brzinskim ZF TipMatic mjenjačem sa intarderom. O vanjskom izgled ne vrijedi trošiti slova kada je već sve opisano i ispričano ranije o ovom autobusu, ali ćemo spomenuti da su umjesto čeličnih felgi sa ratkapama tu aluminijumske alcoa felge i da umjesto standardnog crnog poklopca motora, ova dva MANekena imaju bijeli poklopac.

MAN autobusi aktuelne generacije su sigurniji nego ikad prije zahvaljujući sistema aktivne i pasivne sigurnosti nove generacije. Također, vozački prostor je nešto što smo mnogo puta vidjeli do sada pa nema potrebe da ulazimo u detalje. Međutim, ono što izdvaja ova dva autobusa od svih ostalih u BiH je i činjenica da su ovo prvi MAN Lion's Coach autobusi aktuelne generacije koji imaju kameru i praćenje od 360 stepeni. Naime, na prednjoj i zadnjoj strani su instalirane dodatne kamere koje pružaju uvid u vozilo i njegovu okolinu od 360 stepeni što je svakako velika olakšica za vozačku posadu. Ona će situaciju oko vozila pratiti preko monitora koji se nalazi na sredini instrument table.

Ukupan kapacitet vozila je 49+1+1 sjedećih mjesta, a sjedišta su proizvođača Kiel i radi se o nešto luksuznijim sjedištima sa duplim postavama i urađena u kombinaciji luksuzne kože i tkanine u crnoj boji. Između svakog reda sjedišta se nalaze i USB priključci. Vozila su opremljena još i sa toaletom, kuhinjom, sistemima grijanja i klimatizacije, audio/video opremom i navigacijom te spavaćim kabinama koje se nalaze iza drugih vrata.

Neoplan Skyliner N1222 koji je postao novi ponosni član voznog parka kompanije Centrotrans je zaista poseban. Naime, radi se o primjerku vozila koja je napravljena sa posebnom opremom i ponosnom pločicom u čast 50. godina proizvodnje ovog modela. Vozilo je napravljeno 2019. godine i u novi dom je stiglo sa nešto više od 280.000 pređenih kilometara. Opremljeno je veoma jakim MAN motorom koji ima 368 kW odnosno ravno 500 konjskih snaga. Naravno, motor ispunjava Euro 6C norme, a mjenjač je automatski. Vozilo fascinira svojim izgledom kao i svi Neoplanovi modeli, a jedva čekamo da ga vidimo sa plavim natpisima Centrotransa i da pozira zajedno sa mlađim “bratom” koji je stigao tokom prošle godine.

Da ne bismo išli u sve detalje, jer bi nam onda trebao članak posebno samo za ovo vozilo, vjerujte nam na riječ da vozilo ima odličan paket opreme u što se možete uvjeriti i preko slika koje se nalaze na dnu članka u galeriji. Ipak istaći ćemo da će putnicima na raspolaganju biti toalet, velika kuhinja, dva frižidera, USB i 230 V utičnice, sistem grijanja i hlađenja uz odlični audio i video sistem sa nekoliko LCD ekrana. Na donjoj palubi se nalazi nekoliko stolova i klub garnitura, a sve to praćeno izuzetno udobnim i komfornim sjedištima proizvođača Kiel. Inače, ukupan kapacitet ovog autobusa je 78 putnika. Interesantno je da je tkanina u ovom Skylineru ista kao i na sjedištima kada su prošle godine kupljeni novi MAN Lion's Coach R10 autobusi. Još jedna stvar koju vrijedi istaći je i prelijepi stakleni panoramski krov koji će zasigurno da pruži novu dimenziju svim putnicima Centrotransa.

I za kraj, ali ništa manje važno, da spomenemo i četiri gradska MAN Lion's City A21 autobusa. Radi se o već poznatim i provjerenim autobusima koji čine okosnicu voznog parka kompanije Centrotrans. Nakon što su u oktobru prošle godina stigla tri MAN autobusa na CNG pogon, sada su stigla četiri vozila sa pogonom na dizel. Tri vozila su 2014. godina, dok je četvrto proizvedeno 2013. godine. Sva vozila su kompletno iste izvedbe i opreme te su preuzeta od prvog vlasnika u Austriji.

Prilikom naše posjete bilo je dostupno samo jedno od četiri vozila, pošto su se preostala tri spremala da što prije krenu sa radom. Međutim, s obzirom da se radi o istim vozilima i istoj opremi – nije važno, pošto galerija neće da trpi. Nova pojačanja za gradski i prigradski saobraćaj su u Sarajevo stigla u prosjeku sa kilometražom od 350.000 do 400.000 km. Kao što smo spomenuli, pogoni ih domaći MAN motor snage 235 kW tj. 320 KS, što je značajna promjena na prethodne koji su uglavnom bili sa snagom od 310 KS.

Vanjski izgled karakterišu linijski displeji koji se nalaze na prednjoj, bočnoj i zadnjoj strani kao i poboljšanji retrovizor vozača koji nudi bolju preglednost u odnosu na prethodnu generaciju. Također, prednji dio krasi i hromirana lajsna na vrhu masku koja u sredini ima logo MAN-a. Vozila su opremljena sa dva para dvokrilnih vrata koja će ubrzati protok putnika u i van vozila te pneumaticima u dimenziji 275/70 R22.5.

U unutrašnjost ukupno može stati 82 putnika, što je također povećanje u odnosu na prethodna vozila, od čega je 33 mjesta za sjedenje. Interesantna je i izvedba sjedišta, pošto naslonjači nisu tapacirani tkaninom, nego samo sjedalo. Na ovaj način se sjedišta manje prljaju i vandaliziraju, a samim tim ih je lakše i održavati. Vozački prostor, koji je ograđen pregradom od putničkog dijela, je urađen po MAN standardima, kako bi vozači imali najbolje i najudobnije moguće uslovu za vožnju, a vrijedi istaći i noviji redizajnirani volan sa MAN logom. Vozila su opremljena sistemima klimatizacije i dodatnog grijanja kao i ručnoj rampi na drugim vratima, preko koje je olakšan ulaz i izlaz i putnicima sa otežanim kretanjem kao i korisnicima invalidskih i dječijih kolica, uz posebno obilježenja mjesta u vozilu za ove kategorije putnika.

Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Centrotrans Sarajevo želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2015

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *